شناسهٔ خبر: 66824305 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صادرات محصولات باغی و جالیزی ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی پیش‌بینی می‌شود که صادرات محصولات باغی و جالیزی با رفع موانع ۱۰۰ درصد افزایش یابد.

صاحب‌خبر -

رضا نورانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی، تولید محصولات باغی و جالیزی نسبت به مدت مشابه سال رشد چشمگیری داشته است.

به گفته او، در سال جهش تولید با مشارکت مردم، زنجیره تولید و صادرات باید ایجاد شود تا مسئولان برنامه ریزی مدونی برای توسعه صادرات داشته باشند. به عنوان مثال با وقوع سیل در هندوستان و از بین رفتن پیاز، تاجران هندی برای خرید پیاز به ایران می آیند که محدودیت تولید پیاز در داخل منجر به نوسان قیمت و زیان مصرف کننده داخل می شود، از این رو با تکمیل زنجیره بازار داخل و صادرات کنترل می شود.

نورانی ادامه داد: اگر مسئولان خواستار توسعه صادرات هستند، با رفع مشکلات صادرات می توانند درآمدهای ارزی را افزایش دهند، درحالیکه سال گذشته بدلیل عدم کنترل و تعریف نشدن صادرات شناسنامه دار، صادرات دچار چالش شد.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: با رفع موانع صادراتی برآورد می شود که در سال نخست صادرات ۱۰۰ درصد افزایش یابد که از این حیث اشتغالزایی ۲ برابر افزایش می یابد و تولید داخل هم از حیث افزایش صادرات، رونق می گیرد.

خبرنگار: آزاده محبی

نظر شما