شناسهٔ خبر: 66823460 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در جمع نمازگزاران صومعه سرا

استاندار گیلان: آیت الله رئیسی، شهید جمهور، الگوی خدمت به مردم

دکتر اسدالله عباسی در جمع نمازگزاران و سوگواران شهدای حادثه بالگرد هوایی در صومعه سرا گفت: شهید آیت الله رئیسی به ما مسئولان درس اخلاق، مدیریت و ولایتمداری آموخت.

صاحب‌خبر -

استاندار گیلان: آیت الله رئیسی، شهید جمهور، الگوی خدمت به مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای گیلان؛ استاندار گیلان ظهر امروز در جمع نمازگزاران و سوگواران سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه صومعه سرا با بیان اینکه شهید جمهور رئیسی به ما مسئولان درس اخلاق، مدیریت و ولایتمداری آموختند گفت: مردم با حضور خود در مراسم تشییع شهید حضرت آیت الله سید ابراهیم رییسی در شهر‌های تبریز، تهران، قم و مشهد و سراسر کشور حماسه آفریدند و نشان دادند قدردان فرزندان با اخلاص خود هستند.
دکتر اسدالله عباسی با تأکید بر اقدامات بسیار مهم دولت سیزدهم در طول ۳ سال گذشته در کشور افزود: بخش اعظمی از اقدامات دولت در این مدت هنوز برای مردم بازگو نشده و به مرور زمان تاریخ نشان خواهد داد که شهید رییسی مظلوم بودند.
وی با اشاره به دانش علمی و حوزوی شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی تصریح کرد: شهید راه خدمت، رئیسی تمام علم و دانش علمی و حوزوی خودشان در طول ۴۵ سال گذشته را در طبق اخلاص گذاشت و برای حل مشکلات کشور روز و شب نداشت و در تمامی پایان هفته در حال انجام امور مردم و با سفر استانی بودند.
استاندار گیلان یکی از ویژگی‌های شهید رئیسی را فساد ستیزی دانست و افزود: این شهید راه خدمت و خدمتگزار بی‌منت مردم در تمامی طول مدیریتی خود در دادستانی، سازمان بازرسی، آستان قدس رضوی، قوه قضاییه و ریاست جمهوری همواره در راه برقراری عدالت با هیچ فردی تعارف نداشتند.
دکتر اسدالله عباسی با بیان اینکه سید الشهدای خدمت همیشه در تلاش برای رفع محرومیت در کشور بودند و در این راه جان خود را فدا کردند گفت: در گذشته رسم بود وزرای کشور حکم استانداران را صادر کنند، اما برای نخستین بار در دولت سیزدهم حکم استانداران توسط شخص ریاست محترم جمهوری صادر و ابلاغ شد که این امر مسئولیت ما را زیادتر کرد.
وی در ادامه با توجه به دیپلماسی قوی دولت مردمی و انقلابی با دیدگاه شگرف آیت الله رئیسی و وزیر امور خارجه شهید امیرعبدالهیان به تبعیت از رهبری معظم تصریح کرد: دولت سیزدهم حل مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف را به برجام و کشور‌های غربی گره نزد و راه دیپلماسی عزت را در پیش گرفت.
دکتر عباسی ادامه داد: در اوایل دولت سیزدهم کشور درگیر کرونا بود و روزانه چند صد نفر از مردم جان خود را از دست می‌دادند و حتی به ایران واکسن نمی‌دادند که این امر نتیجه سیاست منفعلانه دولت گذشته بود ولی در کمتر از چند ماه دولت با اقدام جهادی خود واکسن را وارد کشور و بیماری کرونا را کنترل کرد.
وی توجه به توسعه محصولات کشاورزی و افزایش تولید را همواره یکی از دغدغه‌های مهم شخص شهید جمهور رئیسی دانست و گفت: در ابتدای دولت سیزدهم میزان گندم مصرفی کشور ۱۱ هزار تن بوده است ولی تنها در کشور ۷ و نیم تن گندم تولید می‌شد و مابقی از طریق واردات جبران می‌شد ولی این خسران برطرف و میزان کسری در این حوزه برطرف شد.
استاندار گیلان با بیان اینکه دکتر شهید رئیسی در طول ۳ سال گذشته دل نگران کشاورزان در بخش‌های مختلف بودند افزود: پارسال کشاورزان با مشکلاتی مواجه بودند و مقرر شده بود که در دوشنبه همین هفته جلسه‌ای با حضور معاون اول محترم در نهاد ریاست جمهوری برگزار شود که به دلیل شهادت ایشان لغو شد ولی این قول را می‌دهم که دیگر به مانند سال‌های گذشته شاهد بروز چنین مشکلاتی نخواهیم بود.
وی با اشاره به بدهی‌های بیشمار دولت گذشته به بانک مرکزی گفت: دولت سیزدهم میراث دار ۵۵ هزار میلیارد استقراض بانکی، ۵۵۰ هزار میلیارد اسناد خزانه و ۴۴ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی بود که تمامی آنان در طول این ۳ سال پرداخت شد و کشور به ساحل آرامش رسید.
دکتر اسدالله عباسی مردمی کردن یارانه را دیگر اقدام جهادی دولت سیزدهم با مدیریت شهید رئیسی دانست و تصریح کرد: در دولت گذشته به گندم یارانه تعلق می‌گرفت و آرد تولید می‌شد ولی آرد تولید شده به کشور‌های دیگر قاچاق می‌شد ولی با مردمی کردن یارانه، دولت جلو قاچاق آرد را گرفت.
استاندار با تاکید بر برگشت عزت در عرصه دیپلماسی به کشور در دولت سیزدهم خاطر نشان کرد: سیاست دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم بسیار موثر و فعال بود و شهید امیر عبدالهیان بر پایه عزت، دقت، عمل و ولایتمداری پایه‌های دیپلماسی کشور را مستحکم کردند که نتیجه آن اعلام عزای عمومی در چندین کشور است.

نظر شما