شناسهٔ خبر: 66822103 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

انصراف دانشجویان دانشگاه هاروارد از شرکت در مراسم فارغ التحصیلی در حمایت از فلسطین

صدها نفر از از دانشجویان دانشگاه هاروارد در ایالات متحده آمریکا در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و اعلام حمایت خود از فلسطینیان، از شرکت در مراسم فارغ التحصیلی خودداری کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، صدها نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه هاروارد پس از اینکه مدیریت دانشگاه اعلام کرد که 13 دانشجوی شرکت کننده در تظاهرات اخیر در همبستگی با فلسطین در محوطه دانشگاه اجازه دریافت مدرک تحصلی خود را با دیگر دانشجویان نخواهند داشت، از شرکت در این مراسم انصراف دادند. 

در همین رابطه خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که صدها فارغ التحصیل با اشاره به دانشجویانی که از شرکت آن‌ها در مراسم ممانعت به عمل آمد، شعارهایی را در حمایت از فلسطین و حامیان آن سر دادند.

هیئت رئیسه دانشگاه هاروارد روز پنجشنبه اعلام کرد که از اعطای مدرک به 13 دانشجو که با شرکت در کمپین حامی فلسطین در محوطه دانشگاه، سیاست‌های دانشگاه را نقض کرده‌اند، خودداری می ‌کند.

روزنامه دانشگاهی «هاروارد کریمسون» اعلام کرد که این اقدام پس از آن صورت گرفت که 115 نفر از اعضای هیئت علمی دوشنبه گذشته در جلسه‌ای شرکت کردند و به اجازه فارغ التحصیلی دانشجویان رای دادند، حتی پس از آن که هیئت اداری اقدامات انضباطی علیه آن‌ها انجام دهد.

قابل ذکر است که دانشکده علوم و هنر حدود 888 عضو دارای حق رای دارد.

این حکم احتمالاً اختلافات بین دانشگاه هاروارد به ریاست پنی پریتزکر، میلیاردر و سابق وزیر بازرگانی و برخی از اساتید و دانشجویان را تشدید خواهد کرد.

دانشگاه هاروارد از زمان شروع جنگ رژیم صهیونیستی در 7 اکتبر مورد انتقاد قرار گرفت و به دلیل رفتارش با کلودین گای، رئیس سابق و اولین زن سیاه پوستی که سمت ریاست دانشگاه را برعهده داشت، از آن انتقاد شده است.

کلودین گای تنها پس از چند ماه از حضورش در سمت ریاست دانشگاه به واسطه انتقادهایی که از او می‌شد استعفا کرد.

انتهای پیام

نظر شما