شناسهٔ خبر: 66822101 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

سردار سلامی بیان کرد:

شهید آیت الله رئیسی؛ شخصیتی آسمانی و معیار یک رئیس جمهور کامل

فرمانده کل سپاه شهید آیت الله رئیسی را یک شخصیت آسمانی دانست و گفت: او معیار یک رئیس جمهور کامل بود و شبانه‌روز دغدغه مردم را داشت.

صاحب‌خبر -

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه

به گزارش ایکنا، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در مراسم تشییع پیکر مطهر سردار شهید «سید مهدی موسوی»، سرتیم حفاظت رئیس جمهور که صبح امروز، جمعه 4 خرداد، در شهرری و با حضور جمعیت عظیم مردم برگزار شد، گفت: شهدای خدمت انسان‌هایی بودند که حتی یک لحظه را برای خدمت به ملت عزیز از دست نمی‌دادند، من با آن‌ها و خط سیر آن‌ها آشنا هستم و میزان تأثیر آن‌ها را می‌شناسم. می‌توانم بگویم که خداوند گلچین کرد و بخشنده‌ترین و ایثارگرترین انسان‌های ما را به محضر خود دعوت کرد و آنها را در جوار خود مأوا داد. 

وی افزود: رئیس جمهور ما آسمانی و مصداق یک رئیس جمهور کامل بود که کم می‌خوابید و حتما در خواب هم دغدغه مردم را داشت. او کارخانه‌های تعطیل شده را راه‌اندازی کرد و به روستاهای محروم سرکشی کرد و منزلت و جایگاه بین‌المللی نظام و ایران را در جهان رشد و ارتقا داد. به برکت هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و میدان‌داری رئیس جمهور امروز ایران اسلامی اقتداری مثال‌زدنی دارد.

سرلشکر سلامی بیان کرد: این روزها کوچه‌ها، خیابان‌ها و شهرهای ما سرشار از عشق و رایحه دل‌انگیز شهادت شده و روح جهاد در جامعه ما زنده شده است. رودهای جاری و بی‌انتها از انسان‌های دلداده، مؤمن، وفادار و فداکار جاری شده و دریای مواجی از عاطفه و احساس عمیق در ایران ما موج می‌زند.

فرمانده کل سپاه ابراز کرد: نکته مهم اینکه شخصیت‌های بزرگی که در این سانحه به مقام شهادت نائل آمدند، همگی دارای شخصیت‌های رفیع، معنوی، الهام آفرین، پرتلاش، مجاهد، خستگی‌ناپذیر، مردم‌دار، مردم‌دوست، خالص، بی‌ریا، متواضع، وارسته، اهل عبادت بودند که یک لحظه را برای خدمت به ملت ایران از دست نمی‌دادند.

سرلشکر سلامی به حضور ۶۳ هیئت خارجی برای وداع با پیکر شهید آیت الله رئیسی و هیئت همراه اشاره کرد و گفت: شهید امیرعبداللهیان در وعده صادق واقعا درخشید و در مقابل ابرقدرت‌ها ایستاد. او فهم سیاسی بالایی داشت و منطق ایران را در دنیا ترویج می‌کرد. این شهید واقعا متواضع بود.

وی در ادامه به شخصیت شهید‌ آیت‌الله آل هاشم اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار با مردم زندگی می‌‌کرد و زبان دل آنها بود. استاندار شهید نیز انسانی خستگی ناپذیر و نمونه یک عنصر اجرایی قدرتمند بود.

سرلشکر سلامی با اشاره به شناخت بیش از 15 ساله خود از شهید موسوی گفت: این شهید یک پاسدار فداکار، از جان گذشته، مهربان، مردم‌دار و خستگی‌ناپذیر بود که برای جان فدا بودن رئیس جمهور پیشگام بود و بارها مجروح شد و با پای شکسته در میدان حاضر می شد.

وی اظهار کرد: شهید موسوی به پاسداری خود ایمان داشت ولذا در میدان عمل ‌جدی بود. گاهی مجروح می‌شد اما برای مردم از همه چیز می‌گذشت.

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: امروز شخصیت جهانی ایران در حد یک شخصیت بزرگ است. شهید رئیسی در عملیات وعده صادق واقعا از خود شجاعت غیرقابل وصفی از خود نشان داد و ما با دیپلماسی قدرتمند دولت توانستیم به قلب ا‌ستکبار حمله کنیم و دستگاه دیپلماسی با قدرت شهید امیرعبداللهیان به خوبی این مسئولیت را انجام داد.

سرلشکر سلامی یادآور شد: با شهادت این عزیزان هیچ چیزی عوض نشده و ‌اقتدار ایران به برکت رهبری امام خامنه‌ای ادامه خواهد داشت. ما از هیچ قدرتی نمی‌هراسیم و این را بدانید دشمن تمام استعداد خود را به کار گرفته تا به ایران ضربه بزند اما دشمن در تمام عرصه‌ها ناکام مانده‌ است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره خلبانان شهید این سانحه گفت: این خلبانان نجیب و بسیار باتجربه بودند. ما با همراهی فرمانده کل ارتش به خانواده این شهیدان سر زدیم و خانواده آن‌ها را بسیارمصمم دیدیم.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ملت ایران چند روزی است که اشکبار شهدای خدمت هستند، اظهار کرد: ملت ایران در این چند روز حماسه آفریدند و من به نوبه خودم کف پای همه مردم را می‌بوسم.

سردار  سلامی تأکید کرد: شما مردم روح زندگی همه مسئولان و دوست داریم برای شما فدا شویم. من صمیمانه از همه مردم ایران که این روزها یک افتخار جهانی خلق کردند، تشکر می‌کنم.

انتهای پیام

نظر شما