شناسهٔ خبر: 66821659 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاهش چشم‌گیر تعداد چک‌های برگشتی با اجرای پروژه چک

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: طی سه سال گذشته شاهد کاهش چشم‌گیر تعداد چک‌های برگشتی از طریق اجرای پروژه چک در ۱۷ مرحله بوده‌ایم.

صاحب‌خبر -

مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در برنامه رادیو اقتصاد  با بیان اینکه دولت سیزدهم از ابتدای ورود خود بر روی کنترل تورم و نقدینگی تاکید بسیار زیادی داشت گفت: کنترل ترازنامه های بانکی و جلوگیری از خلق نقدینگی یکی از تاکیدات رئیس جمهور شهید بود.

وی ادامه داد: به دليل نیاز به اعتبارات برای پروژه های کشور همواره بر روی  بانک مرکزی برای خلق پول و در نتیجه  افزایش پایه نقدینگی فشار وارد می شد که نتیجه آن افزایش نرخ تورم در کشور بود اما در این دولت بر روی تکمیل پروژه ها و جلوگیری از افزایش نقدینگی و خلق پول تاکید بسیار زیادی وجود داشت و تمرکز بسیار زیادی برای کاهش نقدینگی کشور صورت می گرفت.

محرمیان افزود: سال ۱۴۰۲ و با توجه به شعار سال بر روی این موضوع تاکید شد و ما شاهد کاهش رشد پایه پولی کشور و کاهش نرخ تورم بودیم که این اقدامات همچنان ادامه دارد ونتیجه مستقیم آن را مردم خواهند دید.

معاون فناوری‌های بانک مرکزی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات اصلی دولت و پیگیری رئیس جمهور شهید مربوط به پروژه چک بود چراکه حجم زیادی از چرخه پولی کشور از طریق چک انجام می شود گفت: با توجه به حجم زیاد چک های برگشتی در کشور در سال های گذشته عملا اعتبار چک از بین رفته بود بنابراین برای بازگشت اعتبارات چک و کاهش حجم چک های برگشتی دولت ۱۷ پروژه انجام داد که نتیجه آن کاهش آمار چک های برگشتی در کشور بود.

او گفت: پروژه مه چک که زمینه ساز مسدود شدن سایر حساب ها می شد بازخوردهای بسیار خوبی داشت و باعث خوشحالی بخش زیادی از  ذینفعان چک شده بود.

او گفت: ساماندهی کارتخوان پروژه سنگینی بود که در مرداد ۱۴۰۱ شفاف سازی انجام شد و ابلاغ حکمرانی ریال هم از دیگر موضوعاتی بود که در این دولت انجام شد و اثرات بسیار خوبی در حوزه اقتصادی کشور داشت.

خبرنگار: محبوبه کباری 

نظر شما