شناسهٔ خبر: 66821379 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نگاهی به تقابل سپاهان و هوادار؛ تلاش برای بهبود جایگاه

تیم فوتبال سپاهان در هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر میزبان تیم هوادار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر، جام خلیج فارس امروز جمعه 4 خردادماه با برگزاری 8 دیدار هم‌زمان به اتمام می‌رسد که در یکی از این رقابت‌ها تیم فوتبال سپاهان در ورزشگاه نقش‌جهان میزبان تیم هوادار است.

لیگ بیست و سوم به ایستگاه پایانی نزدیک شده و تنها 3 هفته دیگر به اتمام فصل جاری باقی مانده است؛ با این حال هنوز سرنوشت قهرمانی مشخص نیست و دوئل مدعیان با نفس‌گیرترین شیوه ممکن پیش می‌رود. در چنین شرایطی سپاهان هفته‌ها قبل از کورس قهرمانی خارج شد و در یکی خنثی‌ترین بازی‌های هفته بیست و هشتم باید آماده مصاف با هوادار شود، دیداری کم حاشیه و کم اهمیت که نتیجه آن تأثیر چندانی روی سرنوشت تیم‌های برگزار کننده ندارد و تنها می‌تواند به بهبود جایگاه‌شان در جدول کمک کند.

سپاهان در حالی آماده دیدار با هوادار می‌شود که هفته گذشته در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی از سد ملوان گذاشت و به مرحله نیمه‌نهایی رسید، زردپوشان اصفهانی در هفته بیست و هفتم لیگ برتر مقابل مس رفسنجان برای سومین بازی متوالی به تساوی تن داد تا جایگاهش در رده سوم جدول نیز به خطر بیفتاد؛ سپاهانی‌ها تنها یک امتیاز با تراکتور فاصله دارند و می‌دانند که اگر از سد هوادار عبور نکنند، جایگاهشان در رده سوم را نیز از دست خواهند داد و این نکته می‌تواند به شاگردان مورایس انگیزه بدهد. سپاهان در 27 بازی گذشته 14 برد، 6 مساوی و 7 شکست به دست آورده و با اندوختن 48 امتیاز در رده سوم جدول ایستاده است.

در طرف مقابل هوادار هم شرایطی مشابه با سپاهان دارد؛ شاگردان شجاعی در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل گل‌گهر سیرجان با نتیجه سنگین 5 بر صفر شکست خوردند و از گردونه رقابت‌ها حذف شدند. بنفش‌پوشان تهرانی در هفته بیست و هفتم لیگ مقابل پرسپولیس با نتیجه 2 بر صفر شکست خوردند و بهترین فرصت برای بهبود جایگاه‌شان را در جدول از دست دادند. شاگردان شجاعی در خطر سقوط نیستند و تنها برای بهبود جایگاه‌شان در جدول تلاش می‌کنند و می‌دانند در صورت پیروزی مقابل سپاهان شانس صعود یک پله‌ای در جدول را به دست می‌آورند و این می‌تواند به آنها انگیزه بدهد. هوادار در 27  هفته گذشته 6 برد، 11 تساوی و 10 شکست به دست آورده و با اندوختن 29 امتیاز در رده یازدهم جدول ایستاده است.

رقابت‌های هفته بیست و هشتم در سایه  شهادت رئیس‌جمهور و همراه‌هانشان در حادثه بالگرد برگزار خواهد شد؛ پیش از این قرار بود که هفته بیست و هشتم روز سه‌شنبه اول خرداد ماه برگزار شود اما بعد از شهادت رئیس‌جمهور و همراه‌هانشان سازمان لیگ بازی‌ها را لغو و به روز جمعه 4 خرداد ماه منتقل کرد.

سپاهان در 6 فصل اخیر برای اولین بار است که جایی در کورس قهرمانی ندارد و در هفته‌های پایانی تنها باید برای حفظ جایگاهش در جدول بجنگد؛ زردپوشان اصفهانی در ابتدای فصل نتایج درخشانی گرفته و  مدعی اول قهرمانی به شمار می‌رفتند اما در اواخر نیم‌فصل اول با حواشی کسر امتیاز و برگرداندن امتیازات کسر شده، روند نزولی شاگردان مورایس شروع شد و در نهایت از کورس قهرمانی خارج شدند و حالا در سه هفته مانده به پایان رقابت‌ها باید برای جایگاه سومی بجنگند.

سپاهان در شرایط خوبی به مصاف هوادار خواهد رفت؛ زردپوشان اصفهانی هفته گذشته مقابل ملوان برد ارزشمندی به دست آوردند و از نظر روحی_روانی در شرایط خوبی به سر می‌برند.از طرف دیگر سپاهانی‌ها هجومی‌ترین تیم لیگ بوده و با 46 گل زده، بهترین خط حمله خطرناک لیگ را در اختیار دارند. در فاز دفاعی نیز سپاهانی‌ها از شرایط قابل قبولی برخوردار بوده و در هفته‌های گذشته 25 گل را دریافت کرده‌اند. نقطه اتکاء مورایس در این دیدار قدرت تهاجمی بالای مهاجمانش و انسجام دفاعی تیمش است، با این حال این احتمال نیز وجود دارد که مورایس فردا با ستاره‌های اصلی تیمش استراخت دهد و از بازیکنان جوان‌تر استفاده کند.

در طرف مقابل هوادار هم شرایطی مشابه با سپاهان دارد؛ شاگردان شجاعی به دنبال این هستند که خودشان را به جمع تیم‌های تک رقمی برسانند و برای این هدف باید از سد سپاهان عبور کنند؛ هوادار در ترکیب خودش بازیکنان باکیفیتی دارد و حضور ستاره‌هایی مثل داریوش شجاعیان، بابک مرادی یونس شاکری و امید سینگ وست شجاعی را برای چیدن ترکیب دلخواهش باز گذاشته است

آنچه مسلم است بازی سپاهان و هوادار اگرچه حساسیت زیادی ندارد اما حضور بازیکنان باکیفیت در ترکیب دو تیم، می‌تواند نویدبخش یک بازی جذاب باشد.

برترین گلزنان

شهریار مغانلو با 14 گل و داریوش شجاعیان با 6 گل برترین گلزنان این دیدار هستند.

ترکیب احتمالی سپاهان

نیما میرزازاد، هادی محمدی، داریوش شجاعیان، میلاد زکی‌پور، رامین رضاییان، برایان دابو، محمد کریمی، امید نورافکن، فرشاد احمدزاده، کاوه رضایی و رضا شکاری

سرمربی؛ مورایس

ترکیب احتمالی هوادار

آرشا شکوری، امیرحسین بهادری، محسن سفیدچقایی، مجتبی لطفی، مرتضی منصوری، امین پورعلی، محمد عباسی، محمد میری، ادریس رحمانی، یونس شاکری و بابک مرادی

سرمربی؛ مسعود شجاعی

آمار رویارویی‌های دو تیم سپاهان اصفهان و هوادار به شرح زیر است

لیگ بیست و یکم

سپاهان یک_هوادار صفر

هوادار صفر_سپاهان صفر

لیگ بیست و دوم

هوادار یک_سپاهان 2

سپاهاان 3_هوادار یک

لیگ بیست و سوم

هوادار صفر_سپاهان 5

برنامه سایر بازی‌های هفته ببست و هشتم للیگ برتر فوتبال به این شرح است:

جمعه 4 خرداد ماه

پرسپولیس _ استقلال خوزستان

نساجی مازندران _ استقلال

فولاد خوزستان _ ذوب‌آهن

ملوان _ مس رفسنجان

پیکان _ تراکتور

صنعت نفت آبادان _شمس‌آذر قزوین

گل‌گهر سبرجان_آلومینیوم اراک 

انتهای پیام/170/

نظر شما