شناسهٔ خبر: 66821234 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با یاد شهدای خدمت

ایرانی‌ها دومین دعای کمیل را در مکه و مدینه برپا کردند

محمدرضا بختیاری

در ادامه حضور زائران ایرانی در عربستان، دومین مراسم دعای کمیل حج ۱۴۰۳ در دو شهر مدینه و مکه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به حج، شامگاه پنجشنبه، سوم خرداد ۱۴۰۳ در چندین هتل محل اسکان زائران ایرانی در مجاورت مسجدالنبی، آیین دعای کمیل با حضور مقامات حج ایران و زائران ایرانی برگزار شد. از زمان حضور زائران ایرانی در عربستان، این دومین مراسم دعای کمیل است که برپا می‌شود.

در مراسمی که در هتل‌ «مدینه الجدیده» با حضور مسئولان حج و زیارت، سفیر و کنسول ایران در ریاض و جده برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدای خدمت، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در پیام خود ابراز داشتند «رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت»، به تشریح آیه «مَن کَانَ یُرِیدُ ٱلْعِزَّةَ فَلِلَّهِ ٱلْعِزَّةُ جَمِیعًا-هر کس سربلندی می‌خواهد سربلندی یکسره از آن خداست» پرداخت و اظهار کرد: عزت در دست خداست و به رئیس‌جمهور شهید عزیز نیز خدا عزت داد.

او از عزت نفس سخن گفت و تسلیم در برابر حق، پرهیز از اذیت کردن دیگران و راستی و درستی، چشم پوشی از انتقام و اطاعت از رهبر الهی را از عوامل عزت انسان برشمرد و افزود: آیت‌الله رئیسی حرف‌ها را می شنید، ولی چشم‌پوشی  می‌کرد و مطیع رهبری بود.

ایرانی‌ها دومین دعای کمیل را در مکه و مدینه برپا کردند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این سخنان همچنین با اشاره به انتظار ۹۰۰ هزار نفر در صف حج تمتع، با توصیه به زائران حاضر در حج، گفت: حال که فرصت این سفر معنوی را به دست آورده‌اند آنچه را که فردای قیامت به درد انسان می‌خورد از خدا بخواهند و با برخورد خوب و با متانت این سفر را به پایان ببرند.

این مراسم، همزمان در شهر مکه و در محل اسکان زائران ایرانی برگزار شد.

ایرانی‌ها دومین دعای کمیل را در مکه و مدینه برپا کردند

امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر از ایران در مناسک حج حضور دارند که اعزام آنها از ۲۴ اردیبهشت ماه آغاز شده و تا ۱۸ خردادماه ادامه خواهد داشت.

ایرانی‌ها دومین دعای کمیل را در مکه و مدینه برپا کردند سفیر ایران در ریاض به همراه سرکنسول ایران در جده

انتهای پیام

نظر شما