شناسهٔ خبر: 66821148 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پرداخت ۳۵۰ میلیارد تومان خسارت به بیمه‌گزاران بخش کشاورزی آذربایجان غربی

مدیر صندوق بیمه کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال زراعی گذشته نزدیک به ۳۵۰ میلیارد تومان غرامت به بیمه‌گزاران خسارت دیده پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

پرداخت ۳۵۰ میلیارد تومان خسارت به بیمه‌گزاران بخش کشاورزی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد، مدیر صندوق بیمه کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۷۵ هزار فقره بیمه‌نامه محصولات کشاورزی در استان صادر شده که ۱۱ هزار فقره بیش از سال زراعی گذشته است.

رسول مولائی ادامه داد: بخشی از هزینه‌های بیمه به میزان ۱۳۵ میلیارد تومان از سوی بیمه‌گزاران پرداخت شده است و ۳۳۵ میلیارد تومان نیز را دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت کرده است.

وی خاطر نشان کرد: در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، ۶۴ هزار فقره بیمه‌نامه محصولات کشاورزی در استان صادر شده بود که ۱۲۰ میلیارد تومان از تولیدکنندگان دریافت کردیم و ۲۳۵ میلیارد تومان نیز از سوی دولت پرداخت شد.

مدیر صندوق بیمه کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال زراعی گذشته نزدیک به ۳۵۰ میلیارد تومان غرامت به بیمه‌گزاران خسارت دیده پرداخت شده است؛ در سال زراعی جاری نیز تاکنون میزان نهایی پرداخت غرامت به بیمه‌شدگان خسارت دیده به ۹ میلیارد تومان می‌رسد.

مولایی در زمینه میزان پوشش محصولات و واحد‌های کشاورزی در آذربایجان غربی گفت: در بخش زراعت با پوشش ۲۱۶ هزار هکتار رتبه هفتم، در باغات ۱۶ هزار هکتار رتبه نهم و در بخش دام و طیور نیز با بیمه ۷ هزار راس دام رتبه دهم کشور را داریم.

این مقام بانکی اظهار کرد: از ۴۱ نوع مخاطره و بلای طبیعی در دنیا، ۳۱ مورد در ایران روی می‌دهد و صندوق بیمه محصولات کشاورزی ۱۵۰ نوع محصول را تحت پوشش بیمه قرار داده است.

نظر شما