شناسهٔ خبر: 66819686 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قیام آذربایجان در تشییع استاندار شهید/ پیکر شهید آرام گرفت

پیکر خادم‌الرضا استاندار شهید آذربایجان شرقی با حضور انبوه جمعیت آذربایجان شرقی ‌از میدان استاد کریمی مراغه تشییع و د‌ر گلزار شهدا آرام گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مراغه، پس از تشییع باشکوه پیکر شهدای خدمت در تبریز، تهران، قم، بیرجند و مشهد مقدس و طواف پیکر شهید در حرم امام رضا (ع)، پیکر مطهر شهید مالک رحمتی و شهید موسوی برای تدفین به مراغه و تهران منتقل شد.

‌پیکر استاندار شهید آذربایجان شرقی صبح امروز وارد فرودگاه مراغه شد و پس از تشییع ‌باشکوه مردم از مسیرهای تعیین شده به گلزار شهدا منتقل شد و در کنار ‌شهدا آرام گرفت.

مردم شهید مالک رحمتی را با احترام تشییع کردند

.

پیکر استاندار شهید آذربایجان شرقی پس از تشییع باشکوه و مثال‌زدنی مردم آذربایجان، به گلزار شهدای گلشن مراغه منتقل شد و پس از انجام مراسم تللقین برای همیشه در کنار شهدای این شهرستان آرام گرفت و از غریب طوس که سالیان سال افتخار خادمی بارگاه حضرتش را داشت دور ماند.

آذربایجان به احترام استاندار شهید قیام کرد

.

پیکر استاندار شهید بر روی دستان مردم عزادار قرار گرفت

.

پیکر استاندار شهید پس از تشییع از  میدان استاد کریمی تا ‌میدان 22 بهمن، برای انجام مراسم تدفین و خاکسپاری در گلزار شهدا بر روی دستان مردم عزادار قرار گرفت.

حضور پرشور مردم آذربایجان در ‌تشییع پیکر شهید مالک رحمتی ‌

.

تشییع ا‌ستاندار شهید ‌با صلوات خاصه امام رضا (ع)

.

تشییع پیکر شهید ‌مالک رحمتی‌ با طنین صلوات خاصه امام رضا (ع) و خیل عظیم مردم عزادار در مراغه، حال و هوای حرم ثامن‌الحجج (ع) را برای زادگاه این شهید راه خدمت به ارمغان آورد. نزدیکان و بستگان استاندار شهید آذربایجان‌شرقی پیش از این از علاقه ویژه ایشان به صلوات خاصه امام رضا (ع) گفته بودند و بر همین اساس نیز برای پخش این صلوات در آیین تشییع برنامه‌ریزی شد.

شهید «رحمتی» که به گفته خودش در سایه اراده و تلاش به خادمی امام رضا (ع) رسیده بود، مسئولیت‌هایی هم در آستان قدس رضوی داشت و به امام هشتم شیعیان عشق می‌ورزید.

شکوه حضور جمعیت عزادار در تشییع استاندار شهید

.

مردم شهیدپرور مراغه که تاکنون بیش از 1400 شهید گلگون کفن تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند، با حضور استقبال حماسی خود از پیکر شهید «مالک رحمتی» در فرودگاه سهند، بار دیگر با آرمان‌های شهدا و امام شهدا تجدید بیعت کردند.

آغاز تشییع پیکر استاندار شهید در مراغه

.

با آن که ساعت مراسم تشییع شهید مالک رحمیت از ساعت 10 صبح اعلام شده، اما از ساعات اولیه صبح مردم مراغه و دیگر شهرهای آذربایجان شرقی خود را به محل مراسم رسانده‌اند تا در مراسم تشییع شهید حضور داشته باشند.

ورود پیکر استاندار شهید به مراغه
 

.

آیین تشییع و وداع با شهید رحمتی از ساعت 10 صبح  از میدان استاد کریمی شروع و در میدان 22 بهمن به پایان خواهد رسید. پس از آیین مداحی، سخنرانی و اقامه نماز پیکر شهید رحمتی به گلشن زهرای مراغه منتقل می‌شود و در جوار شهدای دوران دفاع مقدس به خاک سپرده خواهد شد.

مجلس ترحیم استاندار شهید آذربایجان شرقی و شهدای سانحه هوایی از ساعت 16 برای برادران در مسجد جامع و برای خواهران در مسجد شهدا برگزار خواهد شد.

حادثه بالگرد رئیس جمهور , حادثه بالگرد رئیس جمهور , حادثه بالگرد رئیس جمهور , حادثه بالگرد رئیس جمهور , حادثه بالگرد رئیس جمهور ,

شهید «مالک رحمتی» که سوم بهمن سال 1402 به عنوان استاندار آذربایجان‌شرقی معرفی شده بود، روز یکشنبه مصادف با 30 اردیبهشت ماه و همراه با سید محرومان و هشتمین رییس‌جمهور کشورمان و جمعی دیگر از شهدای راه خدمت به درجه رفیع شهادت نایل شد.

شهید «رحمتی» متولد اول فروردین 1361 در مراغه، دانش‌آموختهٔ کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه امام صادق(ع) و دکترای حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی بود و از تیر تا بهمن 1402 نیز به‌ عنوان معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان خصوصی‌سازی فعّالیت کرد.

این شهید راه خدمت همچنین از سال 1400 تا تیرماه 1402 قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی بود و سوابق اجرایی دیگری چون مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی، عضو هیئت امنا و رییس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس، عضو هیئت مدیره و قائم‌مقام مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر و مسئولیت در سطوح مدیریتی وزارت کشور و اتاق بازرگانی ایران را در کارنامه خود داشت.

انتهای پیام/

نظر شما