شناسهٔ خبر: 66807568 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

به‌روزرسانی می‌شود|

الله امانین‌دا ای امام شنبه دن جمعه‌یه

مردم تبریز پیکر مطهر شهید آیت‌الله محمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز را تا آرامگاه ابدی تشییع و تدفین خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، پیکر مطهر شهید آیت الله سیدمحمدعلی آل هاشم صبح امروز _پنجشنبه سوم خرداد_ از میدان شهدا تا میدان ساعت بر دوش مردم متدین تبریز تشییع شد.

آیت الله سید محمد علی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی به همراه آیت الله سیدابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور، سرهنگ خلبان سیدطاهر مصطفوی، سرهنگ کمک خلبان محسن دریانوش و سرگرد فنی بهروز قدیمی عصر _یکشنبه سی‌ام اردیبهشت_ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی در اثر سانحه هوایی همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل شدند.

مراسم تشییع پیکر مطهر شهید آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز و شهید مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی از ساعت ۹.۳۰ دقیقه امروز از میدان شهدا تا میدان ساعت تبریز آغاز شده است؛ سپس پیکر شهید آیت الله آل هاشم برای تدفین به وادی رحمت تبریز انتقال می‌یابد.

پیکر امام جمعه تبریز در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز به خاک سپرده خواهد شد و مراسم ترحیم و شام غریبان ایشان نیز با هم از ساعت ۱۶.۳۰ تا ۱۹ همان روز در مصلی تبریز منعقد می‌شود.

هم‌چنین پیکر شهید رحمتی به صورت مستقیم از مشهد مقدس به شهرستان مراغه منتقل خواهد شد و روز جمعه پس از تشییع در گلزار شهدای گلشن این شهر به خاک سپرده می‌شود.

امروز در تبریز سیل جاری شده است، سیل جمعیتی که آمده‌اند با یار دیرینشان وداع کنند، یار دیرینی که محبوبیت عجیبی در این خطه داشت و برای مردمانش دلسوزی می‌کرد.

امروز تبریز امام جمعه شنبه تا جمعه‌اش را از دست داد و در غم فراق سید شریف خود بانگ عزا سرا داد.

کم سرد و گرم روزگار نچشیده و خودش کم کسی نیست اما اشک چند روزی است که امانش نمی‌دهد؛ آیت‌الهی که روضه علی اکبر (ع) برای پسری محبوب مردم تبریز بود، پسری که اطاعت از او را بر خود واجب کرده بود.

با چشمانی بارانی می‌گوید: آقا محمد کجا هستی که بیایی از این مردم تشکر کنی.

و هم اکنون وادی رحمت تبریز آماده مراسم خاکسپاری امام جمعه محبوب و مردمی تبریز شهید آیت الله آل هاشم است.

به گزارش ایمنا، امروز _پنجشنبه سوم خرداد_ پیکر مطهر شهید آیت الله آل هاشم امام جمعه محبوب تبریز از میدان شهدا تا میدان ساعت بر دوش مردم متدین تبریز تشییع و سرانجام در وادی رحمت تبریز تدفین شد.

نظر شما