شناسهٔ خبر: 66819080 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مراسم سالروز فتح خرمشهر و شام غریبان شهدای خدمت در فارس برگزار شد

شیراز - همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر و گرامیداشت شهدای خدمت و شام غریبان رییس جمهور محبوب و همراهان شهیدش، برنامه‌های مختلفی در سطح استان فارس با حضور پرشور مردم برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، پنجشنبه سوم خرداد، سراسر استان فارس جلوه‌گاه برپایی یادواره‌های شهدا و برنامه‌های گرامی‌داشت یاد و خاطر شهدای مقاومت، امنیت، خدمت و دفاع مقدس بود. و در مهمترین برنامه آن، مراسم ویژه گرامیداشت سالروز فتح و آزادسازی خرمشهر و بزرگداشت شهدای خدمت به میزبانی فرماندهی ارشد آجا در کهگیلویه و بویراحمد و فارس با حضور امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی وخانواده‌های معزز شاهد و ایثارگر در شیراز برگزار شد.

اهدای پرچم کنگره ملی شهدای استان فارس توسط سردار یدالله بوعلی دبیر کل کنگره شهدای استان فارس به امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از ارتش در استان فارس و شروع برنامه‌های اجلاسیه شهدای آجا در استان فارس از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

دیگر مراسم شامگاه پنجشنبه سوم خرداد گرامیداشت فتح خرمشهر و پاسداشت شهدای خدمت در فیروزآباد بود که در مصلی نماز جمعه این شهر برگزار شد.

دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی اقلید نیز شامگاه پنجشنبه شاهد مراسم یادبود سیدالشهدای خدمت و یارانش بود که به همت پایگاه بسیج دانشجویی مرکز شهید بهشتی اقلید برگزار شد.

مراسم بزرگداشت شهدای خدمت و حماسه سوم خرداد با روایتگری سرهنگ خوشقدم (از یادگاران ۸ سال دفاع مقدس) با نوای کربلایی محسن باقری نیز امشب در بوستان صبا در جوار شهدای گمنام برگزار شد.

برپایی اجلاسیه ۱۴۲ شهید شهرستان ارسنجان و برگزاری مراسم بزرگداشت شهادت ریاست محترم جمهور و همراهان ایشان و آئین بزرگداشت سوم خرداد روز مقاومت و ایثار با سخنرانی آیت الله رضوی اردکانی امام جمعه موقت شیراز و مداحی و مرثیه سرایی حاج کاظم محمدی در مصلی نماز جمعه فسا از دیگر برنامه‌های شامگاه پنجشنبه در استان فارس بود.

همچنین در راستای دومین کنگره ملی پانزده هزار شهید استان فارس، مراسم پاسداشت شهادت رئیس جمهور و همراهانش و گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر امشب در شهرستان زرین‌دشت برگزار شد.

یادواره سرداران و ۶۰ شهید و دو شهید گمنام دژکرد و توابع و بزرگداشت شهدای والا مقام خدمت همراه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت المقدس نیز شامگاه سوم خرداد ماه همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر برپا شد و از دیگر برنامه‌های امشب در استان فارس بود که در اقلید برگزار شد.

همچنین به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر و در راستای برگزاری کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس، پیش یادواره شهدای لشکر عملیاتی ۱۹ فجر و آئین بزرگداشت شهید جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و شهدای خدمت، یادواره شهدای بوانات امشب با حضور باشکوه مردم برگزار شد.

مراسم بزرگداشت شهدای آزادسازی خرمشهر و شهدای خدمت نیز بعد از نماز مغرب و عشا پنجشنبه در امام‌شهر قیر و کارزین برگزار شد.

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای خدمت، سالگرد شهادت سردار شهید حاج عبدالله اسکندری و سالروز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس و فتح خرمشهر در قطعه شهدای گمنام دارالرحمه شیراز و همچنین ویژه برنامه گرامیداشت شهدای خدمت در حرم مطهر شاهچراغ از دیگر برنامه‌های امشب در استان فارس بود.

نظر شما