شناسهٔ خبر: 66817149 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دستیار وزیر راه و شهرسازی:

آزادراه مراغه – هشترود به نام شهید رحمتی مزین شد

دستیار وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادراه مراغه – هشترود با دستور «مهرداد بذرپاش»، وزیر راه و شهرسازی به نام شهید والامقام دکتر مالک رحمتی مزین شد.

صاحب‌خبر -

علی سلطانی‌وش دستیار وزیر راه و شهرسازی گفت: تکمیل این آزادراه یکی از دغدغه‌های اصلی شهید «رحمتی» در جایگاه استانداری آذربایجان‌شرقی بود و بر همین اساس نیز این پروژه به نام این مجاهد انقلابی و متدین مزین شد تا همچون رسم و سلوکش تا ابد در سپهر ایران عزیزمان بدرخشد.
 دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی: نام شهید رحمتی همچون رسم و سلوکش باید تا ابد در سپهر ایران عزیزمان بدرخشد.

وی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور مردمی و همراهانش، اظهار کرد: ضایعه بزرگی را پشت سر گذاشتیم و جمعی از بهترین خادمان کشور را در این حادثه از دست دادیم، اما تمام تلاش دولتمردان این خواهد بود که جای این بزرگان با همت مضاعف مسئولان، خالی نماند.

وی اضافه کرد: یکی از بزرگترین رسالت‌های مردم و مسئولان، قدردانی از این شهیدان و تلاش برای ماندگاری رسم و اسم آنان است تا نسل‌های بعد نیز در جریان زندگی، مجاهدت و شهادت آنان باشند و الگوی نوجوانان و جوانان شوند تا راهشان مستدام باشد.

شهید رحمتی که دوم بهمن سال ۱۴۰۲ به عنوان استاندار آذربایجان‌شرقی معرفی شده بود، ۲۰ بهمن ماه از آزادراه مراغه – هشترود بازدید، و اختصاص اعتبار و تکمیل این پروژه را از وزیر راه و شهرسازی پیگیری کرد.

شهید رحمتی در آن بازدید این را هم بیان کرد که باید از مردم عذرخواهی کنیم که وعده‌های داده شده در خصوص افتتاح این آزادراه محقق نشده است و در شورای اداری مراغه هم طی همان روز، برای بهره‌برداری از ۲۹ کیلومتر آزادراه ضرب‌الاجل تعیین کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به تبریز، در منطقه ورزقان آذربایجان‌شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمامی همراهانش به مقام رفیع شهادت نایل شد.

گفتنی است آیت‌الله آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان‌شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

مالک رحمتی فرزند برومند مراغه و دانش‌آموختهٔ کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه امام صادق (ع) و دکترای حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی در تهران بود و از تیر تا بهمن ۱۴۰۲ به عنوان معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان خصوصی‌سازی فعّالیت کرد.

این شهید راه خدمت همچنین از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ سمت قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی را برعهده داشت و در نخستین روز از بهمن ماه ۱۴۰۲ موافقت اعضای هیئت دولت را برای سمت استانداری آذربایجان‌شرقی کسب کرد و طی همین مدت کوتاه در مسیر خدمتگزاری به مردم شریف استان خوش درخشید.

نظر شما