شناسهٔ خبر: 66817095 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

یادبودی از همراهی معنوی امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی با دستگاه تعلیم و تربیت

امروز، مردم شریف ایران و آذربایجان شرقی در در کنار فقدان رئیس جمهور مردمی، با تقوا و با اخلاص و وزیر امور خارجه مکتبی، داغدار دو مسئول محبوبی هستند که اغراق‌ نیست اگر بگوییم، پدر و پسر معنوی آذربایجان بودند.

صاحب‌خبر -

شهید بزرگوار، آیت‌الله سید محمد علی آل هاشم، با تفکری نوین و مردم‌داری خود به سید شریف،عالمی محبوب و معتبر از سوی رهبر معظم انقلاب و مردم، شهرت یافته بود و امروز، جای خالی ایشان، همانند سایر بخش ها در دستگاه تعلیم و تربیت نیز به وضوح دیده می‌شود.

حضور حداکثری ایشان در برنامه‌های متعدد آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی از رویدادهای پرورشی و فرهنگی گرفته تا آموزشی و پرداختن به مسائل روز تعلیم و تربیت در سخنرانی‌های متعدد و اختصاص تریبون نماز جمعه به دانش آموزان، فرهنگیان و مسئولان آموزش و پرورش در مناسبت‌های مختلف، در تاریخ تعلیم و تربیت و اذهان فرهنگیان استان تا ابد ماندگار خواهد بود.

مردم‌داری و خلوص نیت آن عالم ربانی، نه تنها در بین مردم همیشه قهرمان استان آذربایجان شرقی، بلکه در سایر استان‌های همجوار و جنوبی نیز زبانزد بود و حضور میلیونی و چند باره مردم در مراسم تشییع پیکر مطهر ایشان و استاندار فقید، جناب آقای دکتر رحمتی، نشان داد، مهر و محبت امام جمعه فقید تبریز در دل تک تک مردم ایران، ریشه دوانده بود.

آخرین خاطره در دستگاه تعلیم و تربیت به دیدار شهید آیت‌الله آل هاشم که شهادت برازنده و آرزوی او بود، با معلمان نمونه استانی در محل بیت امام جمعه به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم بازمی‌گردد و ما فرهنگیان استان، نصیحت‌ها و سخنان داهیانه ایشان در این دیدار را همچون گنجی باارزش، سرلوحه کارهایمان قرار خواهیم داد.

همچنین خاطره حضور آیت‌الله آل هاشم در برنامه پنج هزاری نفری جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر در محل مصلای اعظم امام خمینی (ره) تبریز نیز روزی فراموش نشدنی در تقویم تعلیم و تربیت استان است؛ چرا که ایشان به قدری پدرانه و متواضعانه در حلقه دانش‌آموزان کلاس سومی، قرار گرفته بودند که از دخالت و ورود سایرین ممانعت کردند تا در جمع بچه‌ها باشند و چه با سعادت بودند دانش‌آموزانی که به امامت ایشان، نماز خواندند.

اما در ادامه‌، جا دارد یادی کنیم از جوان انقلابی، مومن و متعهد خوش‌فکری که با سنت‌شکنی و افکاری جدید و از دل محرومیت آمده بود تا بهترین استاندار آذربایجان شرقی باشد، اما شهیدگونه زیستن او را به سر حد منزل و بالاترین درجه تقرب به پیشگاه الهی رسانید و او نیز در معیت رئیس محترم دولت و هیات همراهش به فیض شهادت نائل آمد.

دکتر مالک رحمتی که مردم از او به عنوان مالک دل‌ها یاد می‌کنند، در همین مدت اندک، جایگاهی والا در قلوب مردم یافت و از زمان انتصاب تا لحظه شهادت کسی این جوان پویا را پشت میز و صندلی ندید. او به عنوان نماینده دولت در همراهی با دستگاه تعلیم و تربیت از هیچ تلاشی فروگذار نکرد و از نواختن زنگ انقلاب و سپاس معلم گرفته تا شرکت منظم در جلسات شورای آموزش و پرورش استان، هیچگاه ما را تنها نگذاشت و توصیه‌های ارزشمند ایشان در آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش، چراغ راه ما در پیشبرد اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت خواهد بود.

در پایان از درگاه خداوند متعال برای ملت شریف ایران، مردم شهیدپرور آذربایجان و خانواده هشت شهید خدمت، آرزوی صبر و آرامش می‌کنم.

خدا افزون کند در هجر او، صبر کم ما را


مسعود سعادتی
خادم تعلیم و تربیت استان آذربایجان شرقی

نظر شما