شناسهٔ خبر: 66816904 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

باید طوری مذاکره کنیم که بازیکن و باشگاه خوشحال باشند؛

مورایس: از شجاعی نه ولی از نکونام خاطره دارم

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در نشست خبری پیش از مصاف با هوادار عمیقا از شهادت رئیس جمهور ایران ابراز ناراحتی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش‌ سه"، ژوزه مورایس در نشست خبری پیش از مصاف با هوادار در چارچوب هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر اینطور حرف‌هایش را آغاز کرد: ممنونم برای حضورتان. به آخر فصل نزدیک می‌شویم و خوشحالم که سلامتی شما را می‌بینم.

ویدئو: 333476

او سپس به ماجرای شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه ایشان پرداخت و افزود: متاسفانه به خاطر سفری که رئیس جمهور داشتند، دیگر شاهد حضور ایشان نیستیم. تسلیت من برای کل مردم ایران و خانواده ایشان. لحظاتی در فوتبال هست که یک بازی مهم است، اما چیزهای مهم‌تری از این بازی هم هستند. درک می‌کنیم که فوتبال یک بازی است و چیزهای مهم‌تری هستند؛ مثل زندگی، مثل صلح، مثل اینکه هوای همدیگر را داشته باشیم و به نظرم خوب است که برای زندگی و سلامت یکدیگر دعا کنیم.

سرمربی پرتغالی سپاهان سپس به اتفاقات این فصل برای تیمش بازگشت و گفت: این فصل برای ما ساده نبود و همیشه می‌گویم که نمی‌دانیم فردا چه اتفاقی می‌افتد. من در لحظه می‌کنم. حالا درک می‌کنید که چرا من همیشه می‌گفتم باید با شادابی زندگی کنیم و باید لذت ببریم. چون نمی‌دانیم فردا چه می‌شود. پس باید هر روز تلاش کنیم تا این شادابی و لذت را هر روز برای هم به ارمغان بیاوریم.

پس از این صحبت‌های ابتدایی مورایس به بازی برابر هوادار برگشت و درباره این بازی عنوان کرد: من واقعا آرزو می‌کنم که فردا بازی خوبی باشد. چون دو تیم خوب هستند. نتیجه را نمی‌دانم ولی امیدوارم بازیکنان از بازی لذت ببرند. امیدوارم هوادار هم بیاید و با خوشحالی از استادیوم به خاطر بازی خوبی که انجام شده، خارج شود.

اولین سوال از مورایس این بود که آیا برای رسیدن به لیگ برتر یا جام حذفی یا برعکس یکی از این دو جام را فدا خواهد کرد. او در واکنش به این سوال گفت: همان‌طور که گفتم، ما فردا بازی لیگ داریم. دیدگاه خودم را هم به شما گفتم. اینکه من در لحظه زندگی می‌کنم. نمی‌دانم زنده هستم که به بازی بعدی برسم یا نه. پس می‌خواهیم از بازی فردا لذت ببریم. می‌خواهیم بهترین خود باشیم. این هدف ماست. نتیجه را فقط نمی‌دانم.

دومین سوال از مورایس این بود که آیا لیست بازیکنان تمدیدی را به باشگاه ارائه کرده یا خیر که او گفت: نه هنوز. من هیچی ندادم.پ

سوال بعدی از مورایس این بود که طبق اخبار مثل اینکه قرار نیست محمد کریمی با سپاهان ادامه بدهد. سپس از مورایس پرسیدند که آیا این هافبک در تفکرات او قرار دارد یا خیر که مورایس گفت: اگر بخواهم رو راست باشم، من به همه باور دارم. اگر کسی در تیم باشد که به همه بازیکنان باور داشته باشد، من هستم. فوتبال یک مقدار برای ما دشوار بود. مشکلاتی برای ما در یک روز ایجاد می‌شد که حتی در یک ماه هم قابل حل نبود. طوفانی در گروه ما ایجاد شد که خواباندن این طوفان سخت بود. آینده را نمی‌توان پیش بینی کرد. بگذارید لیگ تمام شود. چون من آدمی هستم که دنبال موفقیت هستم و موفقیت فقط نتیجه نیست. این فصل باشگاه مشکلاتی داشت که شرایط آنطور که من می‌خواستم نبود. من آدمی هستم که دنبال پیشرفت و ارتقا هستم. بگذارید لیگ تمام شود. در آن زمان تصمیمات عادلانه و بهترین برای همه گرفته خواهد شد.

2025504

او سپس به کریمی بازگشت و درباره شرایط این بازیکن که طی روزهای اخیر مورد بحث بوده، افزود: کریمی بازیکن خیلی خوبی است و به کیفیت آن باور دارم. ما باید به نقطه‌ای برسیم که در آخر همه خوشحال باشند. باید مذاکره طوری باشد که هم بازیکن و هم باشگاه خوشحال باشند. این چیزی است که باشگاه در زمان درست به نحو احسن انجام می‌دهد.

او سپس درباره مسائل کلی نقل و انتقالات در پنجره تابستانی پیش‌رو نظیر سقف بودجه و چگونگی مدیریت آن اشاره کرد و افزود: برخی چیزهای مهمی هست، باید قوانین برای فصل بعد را بدانیم و باید بودجه را بدانیم تا مدیریت کرد. و اگر کنترلی قرار است در کار باشد. این البته چیزی نیست که من به آن اهمیت بدهم و مدیریت باید برای داشتن لیگ برتر به آن اهمیت بدهد، که همه بدانند چه خبر است، اهمیت دهد.

مورایس سپس به اتفاقات بازی فوتبال لیگ اروپا پرداخت و گفت: دیشب فینال لیگ اروپا بود که بودجه تیم قهرمان ۳۵۰ میلیون یورو بود. در ایران با بودجه ۷ میلیون دلاری نمی‌توان با کسی رقابت کرد. فقط باید در لیگ کوچک و در خانه خودمان با هم باشیم. چون این بودجه‌ها برای تیم‌های کوچک در لیگ‌های کوچک است. حتی اگر به تونس بروم هم به این بودجه فکر نمی‌کنم و فقط مدیرعامل باشگاه اینقدر دریافت می‌کند. باید ببینیم و به این فکر کنیم که چه چیزی می‌خواهیم.

از مورایس درباره مصدومان سپاهان در مصاف با هوادار پرسیده شد که او گفت: رضا اسدی در تمرین دیروز مصدوم شد. یک بازیکن دیگر هم داریم که میلاد زکی‌پور است و او نیز در حال سپری کردن مصدومیت خود است.

سوال بعدی از مورایس درباره انتقاد هواداران سپاهان از عیسی عباس بود. مورایس با دفاع از خرید زمستانی خود گفت: هر بازیکنی کیفیت دارد و به هر باشگاه می‌رود به زمان نیاز دارد تا به کیفیت لازم برسد، اما طوری که با عیسی عباس برخورد شد، این اجازه را به وی نداد. حالا نه عیسی عباس. هر بازیکن خارجی‌ای که وارد شود و با او اینچنین برخورد شود، عملکرد از خودشان نشان نمی‌دهد. خدارشکر عیسی عباس فارسی متوجه نمی‌شود که بفهمد چه خبر است. بازیکن خارجی باید وفق پیدا کند و بازی کند. به همین دلیل تصمیم گرفتم از آن استفاده نکنم زیرا اینقدر جو علیه وی بود و او را پایین آورده بود که نمی‌شد اما الان می‌توان از وی استفاده کرد، ریکاوری کرده و برگشته است. ببینیم چه می‌شود.

از مورایس درباره حضور مسعود شجاعی در اوساسونا پرسیده شد که همزمان با حضور او به عنوان مربی رئال بود و او در واکنش به این سوال گفت: ببخشید، از عملکرد آن در لالیگا خاطره‌ای ندارم، ولی یک بازی در ورزشگاه اوساسونا بود بازی آنها یک جورایی مثل بازی استقلال بود (با خنده). بوم بوم بوم... در آن بازی جواد نکونام گلزنی کرد و فقط نکونام را به یاد دارم. ولی با همان بوم بوم هم بردند (با خنده).

نظر شما