شناسهٔ خبر: 67218520 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

جدی و مطمئن تا قله کوه المپ

حسن یزدانی خنده را بر خود حرام کرد!

حسن یزدانی در آستانه 30 سالگی و در اوج پختگی فقط و فقط به سومین مدال خود در المپیک 2024 پاریس فکر می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، با فضای سنگینی که برای ستاره جویباری بعد از عمل جراحی کتف به وجود آمده بود، خیلی از کارشناسان و علاقه‌مندان به کشتی هم باور نداشتند که حسن یزدانی بتواند همچون گذشته با همان آمادگی و صلابت روی تشک برود. همانطور بی‌پروا زیر کتف بزند و به سوی رقبای خود حمله‌ور شود. اما حسن یزدانی خیلی سریع و کوتاه با عملکرد خود روی تشک نشان داد که دوری او از حاشیه در ماه‌های اخیر بی‌تاثیر روی عملکردش نبوده و او با آمادگی کاملی به تشک بازگشته است.

2044276

حسن یزدانی با شکست چهار حریف خود که کم نام و نشان هم نبودند، به طلای تورنمنت مجارستان رسید تا حرف و حدیثی در خصوص حضورش در المپیک وجود نداشته باشد. تنها آلترناتیو یزدانی یعنی کامران قاسمپور هم به سوی 92 کیلوگرم هدایت شد تا جا پای دارنده یک طلا و یک نقره المپیک در تیم ملی اعزامی به پاریس کاملا سفت و محکم شود.

2044277

مدت‌هاست که رویای تبدیل شدن به پرافتخارترین ورزشکار ایرانی در تاریخ المپیک کنار نام حسن یزدانی به چشم می‌خورد. شاید جراحی و آسیب‌دیدگی کتف و البته وجود گربه سیاهی به نام دیوید تیلور این امیدها را کمرنگ کرده بود، اما در یک ماه همه چیز به حالت قبل بازگشت. حتی قبل‌تر از المپیک توکیو که در فینالش حسن یزدانی 15 ثانیه با مدال طلا فاصله داشت، اما فقط یک غافلگیری کافی بود تا دیوید تیلور آمریکایی به پاهای او برسد و طلا را از آن خود کند.

2044278

حالا دیگر دیوید تیلوری وجود ندارد، اگرچه نباید جانشین او آرون بروکس را دست کم گرفت. حسن یزدانی هم بعد از جراحی با طی کردن اصولی دوره نقاهت می‌تواند همچون گذشته رقبایش را با امتیاز عالی شکست دهد. پس همه چیز مهیای کسب سومین مدال المپیک است، مدالی که اگر رنگ آن طلا باشد، حسن یزدانی را با دو طلا و یک نقره بالاتر از هادی ساعی با دو طلا و یک برنز تبدیل به پرافتخارترین المپین تاریخ ایران می‌کند.

2044279

حسن یزدانی در فاصله 40 روز مانده تا المپیک زیر نظر کادرفنی و در فضای پر از آرامشی که به همت علیرضا دبیر برای کشتی‌گیران تدارک دیده شده، خودش را آماده نبردهای دشوار می‌کند. نابغه جویباری که البته احتیاط را به‌خاطر جراحی کتفش در دستور کار دارد، کاملا سر وزن و آماده و سرحال در تمرینات میدانی و مرور فن دیده می شود، به طوری که کادرفنی و حتی شخص رئیس فدراسیون از شرایط او کاملا رضایت دارند. البته نکته‌ای که در تمامی عکس‌های منتشر شده از حسن یزدانی به چشم می‌خورد، جدیت اوست. گویا حسن فعلا خنده را بر خود حرام کرده تا به هدف بزرگش در پاریس دست پیدا کند.

2044280

حسن هنوز راه طولانی را تا دومین طلای المپیکی خود دارد، اما با سرعت باد در حال حرکت به سوی سکوی نخست پاریس 2024 است. او در 22 سالگی همین مسیر پر پیچ و خم را طی کرده و حالا در آستانه 30 سالگی به پختگی کاملی برای تکرار آن لحظات رسیده است.

عکس‌ها: امیررضا علی عسگری

نظر شما