شناسهٔ خبر: 66816623 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون والیبال | لینک خبر

قهرمانی: حضور در چلنج کاپ سرمایه گذاری برای آینده والیبال استتیم ملی والیبال زنان ایران، چین‌تایپه را آنالیز و روی نقاط ضعف خود کار کرد

صاحب‌خبر -

تیم ملی والیبال زنان ایران با توجه به قرعه استراحتی که در رقابت‌های چلنج کاپ آسیا داشت به تمرین آماده‌سازی جهت رویارویی با چین تایپه و برطرف کردن نقاط ضعف پرداخت و سپس در جلسه آنالیز رقیب حضور یافت.

 

به گزارش دپارتمان ارتباطات فدراسیون والیبال، تیم ملی والیبال زنان ایران روز جمعه چهارم خرداد از ساعت 5:30 صبح در دومین مسابقه خود در رقابت‌های چلنج کاپ به مصاف چین‌تایپه خواهد رفت و شاگردان پدیده بلوری‌زاده امروز (پنجشنبه سوم خرداد) به قید قرعه، استراحت داشتند و بعد از بدنسازی در هتل شاریگا به سالن تمرین رفتند. کادرفنی و بازیکنان تیم ملی، روی نقاط ضعفی که منجر به شکست مقابل هند شد، کار کردند. تاکید بلوری‌زاده تمرکز روی سرویس‌های پرشی و زدن آن‌ها در مناطق ویژه، حرکات دفاعی و دریافت‌ توپ در عقب زمین بود.

همچنین جلسه آنالیز تیم ملی چین تایپه برگزار شد و بازیکنان با نقاط قوت و ضعف حریف بعدی خود آشنا شدند.

اکرم قهرمانی مربی تیم ملی والیبال زنان درخصوص مطالب مطرح شده در جلسه آنالیز گفت: روز گذشته مقابل هند نتیجه را 3 بر صفر واگذار کردیم. دیداری که در آن اشتباهات فردی تیم‌مان زیاد بود. بازیکنان امروز در جلسه آنالیز فیلم دیدار قبلی خود را دیدند و اشتباهات‌شان را متوجه شدند. در تمرینی که امروز برگزار شد روی نقاط ضعف حریف کار کردیم و اطلاعات لازم برای دیدار فردا برابر چین تایپه به بازیکنان داده شد. امیدوارم نمایش خوبی مقابل این تیم داشته باشیم و نتیجه به نفع تیم ایران رقم بخورد.

قهرمانی با اشاره به پیروزی هندی‌ها در بازی دوم‌شان گفت: احتمال صدرنشینی آن‌ها در پایان مرحله مقدماتی زیاد است. تیم والیبال هند غیرقابل پیش بینی بود و در دیدار دوم خود نیز بهتر از روز قبل ظاهر شد. البته ناگفته نماند دیروز بازیکنان‌ تیم ایران هم بد کار نکردند ولی متاسفانه اشتباهاتی انجام دادند که نتیجه را تغییر داد در حالی‌که نتیجه می‌توانست بالعکس رقم بخورد.

مربی تیم ملی والیبال زنان همچنین ادامه داد: فکر می کنم فردا بازیکنان‌مان نمایش خوبی ارائه دهند. ممکن است دیروز بخاطر کم‌تجربگی و اینکه اولین رقابت‌شان بود و با فضای سالن مسابقات آشنا نبودند، اشتباهاتی کرده باشند ولی قطعا فردا نمایش بهتری خواهیم داشت.

اکرم قهرمانی در پایان گفت: سیاست فدراسیون والیبال این بود که بازیکنان زیر 23 سال و 20 سال به این تورنمنت بیایند تا هم جوانگرایی اتفاق بیفتد، هم دیدارهای تدارکاتی داشته باشند و هم سرمایه‌گذاری برای آینده والیبال ایران شود. قطعا می‌توان به این بازیکنان امید داشت. ما در دیدار اول نیز از جوانان‌مان استفاده کردیم و فردا هم این کار را ادامه می‌دهیم تا تجربه خوبی برای‌شان باشد چون این بازیکنان در مسابقات قهرمانی آسیا که تیرماه برگزار می‌شود شرکت خواهند کرد و کسب تجربه برای آن‌ها ضروری است.

گفتنی است؛ تیم ملی والیبال زنان ایران از ساعت 5:30 دقیقه فردا (جمعه 5 خرداد) در دومین دیدار خود، به مصاف تیم ملی چین تایپه می‌رود. رقیب ایران در دو دیدار قبلی در رقابت‌های چلنج کاپ زنان آسیا صاحب دو شکست 3 بر صفر مقابل هند و استرالیا شده است و قطعا در مقابل ایران با تمام قوا به میدان می آید تا با کسب پیروزی در جمع چهارتیم اول گروه‌ الف قرار گیرد.

نظر شما