شناسهٔ خبر: 66816343 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دبیرکل انصارالله یمن

اگر حمایت آمریکا نبود شاهد چنین حجمی از جنایت در غزه نبودیم

سید عبدالملک بدرالدین دبیر کل جنبش انصارالله یمن درباره تازه‌ترین تحولات تجاوز رژیم صهیونیستی در غزه و تحولات منطقه گفت: اگر حمایت آمریکا نبود هرگز شاهد چنین حجمی از جنایت صهیونیست‌ها در نوار غزه نبودیم.

صاحب‌خبر -

اگر حمایت آمریکا نبود شاهد چنین حجمی از جنایت در غزه نبودیم

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره؛ سید عبدالملک بدرالدین گفت: هدف از اسکله شناوری که آمریکا در سواحل غزه راه اندازی کرده است تبدیل کردن این باریکه به زندانی است که فقط یک در آن هم از دریا دارد، جایی که نظامیان آمریکایی بر ان نظارت و اشراف دارند. این اسکله و بندر شناور یک پایگاه نظامی است و یک رسوایی برای آمریکا شد زمانی که خودرو‌های زرهی و سامانه‌های دفاع موشکی در آن مستقر کرد. آمریکا با احداث این اسکله شناور می‌خواهد بر ارسال مقدار کمی از کمک‌ها نیز نظارت و کنترل و اقدام به سوء استفاده و بهره برداری از آن برای حمایت از اسرائیل کند.

وی در ادامه افزود: آنچه که آمریکایی‌ها درباره توقف صادرات سلاح به اسرائیل می‌گویند جای شگفتی است، زیرا خیلی زود مشخص شد آن‌ها همچنان به صادرات سلاح به اسرائیل برای کشتار مردم غزه ادامه دادند. آمریکا که پیشتر درباره توقف و تعلیق صادرات سلاح به اسرائیل سخن گفت تلاش کرد چنین وانمود کند و تظاهر کرد که برای جان شهروندان غیر نظامی اهمیت می‌دهد. (در صورتی که چنین نیست) مهم است که ملت‌ها و مردم جهان دیدگاه درست و برداشت با بصیرتی از نقش خصمانه آمریکا داشته باشند این که چگونه بشریت را به سخره می‌گیرد. باید نگاهی هوشمندانه و درست از حقیقت سیاست‌های خصمانه آمریکا در قبال پرونده‌های مختلف در منطقه ما و جهان در افکار ملت‌ها ترسیم و تثبیت شود. رویکرد خصمانه آمریکا هیچ اهمیتی برای کرامت انسانی و حقوق انسان قائل نیست و همه عنوان‌های انسانی و بشردوستانه‌ای که آمریکا از آن دم می‌زند صرفا کاربرد سیاسی دارد.

بدر الدین در ادامه گفت: صحبت‌های وزیر جنگ اسرائیل درباره از سرگیری شهرک سازی‌ها در کرانه باختری رود اردن، تنشی خطرناک در چارچوب تثبیت اشغالگری است. اقدام بن گویر به توهین و اهانت به صحن‌های مسجد الاقصی و تهدید‌هایی که می‌کند نیز تنتشی خطرناک و چالشی برای همه مسلمانان است. وظیفه و تکلیف مسلمانان این است که از رویداد‌ها و تحولات فلسطین در چارچوب نگاهی هوشمندانه و بابصیرت برای درک حقیقت جنگ فراگیر اسرائیل استفاده کنند. صهیونیست‌ها و برخی از رسانه‌های عربی مزدور صهیونیست‌ها، به گونه‌ای نبرد کنونی را به تصویر می‌کشند که انگار فقط نبردی بین حماس و اسرائیل است. رژیم صهیونیستی در این جنگ همه ملت فلسطین با همه تشکل‌ها و ساختار‌های ان را هدف قرار داده است و اکثر قربانیان شهروندان غیرنظامی هستند. هر انسانی که خود را وابسته به اسلام یا عرب می‌داند جایز نیست که با منطق و گفتمان صهیونیست‌ها درباره تحولات غزه صحبت کند. حتی اگر اسرائیل فقط با حماس هم مشکل داشته باشد، این جنبش (حماس) یک گروه مسلمان و عرب است و امت اسلامی و عرب باید از آن حمایت و یاری کنند.

<div id="video-display-embed-code_11149447"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4241935/11149447?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما