شناسهٔ خبر: 66816240 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیمارستان الاقصی غزه به دلیل کمبود سوخت کار خود را متوقف می‌کند

یک مقام در وزارت بهداشت غزه از تعطیلی بیمارستان «الاقصی» خبر داد که در حال حاضر بیش از هزار بیمار و مجروح در آن بستری هستند.

صاحب‌خبر -

خلیل الدگران، سخنگوی وزارت بهداشت غزه در خصوص کمبود سوخت و تعطیلی یکی دیگر از بیمارستان‌های این نوار محاصره شده گفت: «بیمارستان الاقصی در مرکز غزه به دلیل اقدامات اسرائیل و تعلل سازمان ملل در مورد سوخت رسانی برای کار ژنراتور‌ها در بیمارستان به زودی فعالیت خود را متوقف خواهد کرد». 

به گزارش الجزیره، این مقام در ادامه بیان کرد که بیمارستان الاقصی روز گذشته ۳ هزار لیتر سوخت دریافت کرده در صورتی که برای ادامه فعالیت به دست کم ۵ هزار لیتر سوخت نیاز داشته است. به گفته او در حال حاضر هزار و ۳۰۰ بیمار و مجروح در این بیمارستان بستری هستند و درمان آنها به دلیل کمبود سوخت متوقف خواهد شد. 

به گفته سازمان جهانی بهداشت، تنها یک سوم از ۳۶ بیمارستان غزه هنوز کار می‌کنند و بقیه به دلیل حملات ارتش اشغالگر، عدم سوخت‌رسانی یا کمبود دیگر امکانات امکان خدمت‌رسانی ندارند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل هفته گذشته هشدار داد که نبود جریان منظم سوخت و از سوی دیگر تجاوزات مداوم اسرائیل به نوار غزه مانع کمک‌رسانی به میلیون‌ها فلسطینی می‌شود. 

گفتنی است، رژیم صهیونیستی تا کنون بیش از ۳۵ هزار فلسطینی را به شهادت رسانده و بیش از ۷۹ هزار نفر را زخمی کرده است. افزون بر این، میلیون‌ها نفر در طول جنگ علیه غزه آواره شده‌اند و با قحطی و کمبود شدید کمک‌های پزشکی و سایر وسایل ضروری رو به رو هستند.

مترجم: زهرا نجفی

نظر شما