شناسهٔ خبر: 66816231 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تولید برق و درآمدزایی از طریق پنل خورشیدی در روستا‌های قم

ایده تولید برق از طریق پنل‌های خورشیدی با راه اندازی ۴۶ سامانه در روستا‌های استان قم در حال اجراست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مدیر بازار برق شرکت توزیع برق نیروی منطقه قم با بیان اینکه این طرح با به کارگیری ۴۶ سامانه تولید برق خورشیدی در چند روستای استان قم اجرایی شده گفت: هزینه تولید یک پنل خورشیدی ۵ کیلوواتی حدود ۱۵۰ میلیون تومان است که برای راه اندازی آن ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات برای آن پرداخت می‌شود و از زمان تولید برق و اتصال به شبکه، ماهانه به صورت میانگین ۲ میلیون تومان درآمدزایی دارد.

مهاجری افزود: مجموع ظرفیت تولید نیروگاه‌های خورشیدی در استان قم حدود ۱۸ هزار کیلووات است که در نقاط مختلف استان پراکنده هستند.

 به گفته مدیر بازار برق شرکت توزیع برق نیروی منطقه قم از مجموع ۴۶ سامانه تولید برق از انرژی خورشیدی در قم، دو نیروگاه بزرگ مگاواتی در استان فعالیت می‌کند و بقیه در سطح سوله‌های صنعتی، مزارع کشاورزی، مدارس و منازل راه اندازی شده‌اند.

یکی از این سامانه‌ها در روستای چشمه علی بخش سلفچگان قم راه اندازی شده و یکی از روستاییان با بهره مندی از تسهیلات توانسته است، پنل خورشیدی را در پشت بام منزل خود نصب و برق تولیدی را وارد شبکه توزیع کند.

<div id="video-display-embed-code_11146213"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4242015/11146213?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما