شناسهٔ خبر: 66816176 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ارسال کمک های ایران به سیل زدگان افغانستان

نخستین هواپیمای حامل کمک های بشر دوستانه جمهوری اسلامی ایران برای سیل زدگان وارد مزار شریف شد.

صاحب‌خبر -

نخستین هواپیمای حامل کمک های بشر دوستانه جمهوری اسلامی ایران برای سیل زدگان اخیر کشور امروز (پنجشنبه) در میدان هوایی بین المللی مولانا جلال الدین محمد بلخی شهر مزارشریف به زمین نشست.

 حمید رضا احمدی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر مزارشریف حین تسلیم دهی محموله کمکی ایران گفت: «کمک های جمهوری اسلامی ایران برای خانواده های قربانی سیلاب های اخیر در کشور افغانستان شامل، دارو، فرش، پتو، تخت، مواد غذایی، خیمه و سایر اقلام می باشد».

احمدی اضافه نمود: درست است که مرز های جغرافیایی در میان ملت ایران و افغانستان به وجود آمده اما این دو ملت امت واحد هستند، از همین رو درد مردم افغانستان درد ما می باشد و امیدوارم که این کمک ها مفید واقع شود.

سرکنسول جمهوری اسلامی از همدردی مردم، مسئولان کشور و همچنین و خبرنگاران حاضر در رابطه به شهادت آیت الله رییسی و همراهانش ابزار قدردانی نمود و گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد از شهادت رییس جمهور ما فعالیت های دولت جمهوری اسلامی ایران بدون وقفه ادامه داشته و دارد.

 به گفته وی مردم افغانستان در شهادت آیت الله رییسی تاحدی همدردی و ابراز غم شریکی نمودند که آنان در شهر مزارشریف احساس غربت نکرده اند.

از سویی هم مولوی نورالهادی ابوادریس، معاون مقام ولایت بلخ از کمک های بشر دوستانه جمهوری اسلامی ایران برای سیل زدگان قدردانی نمود و افزود: دولت و مردم ایران همیشه در کنار مردم افغانستان بوده و ما شاهد استمرار کمک های شان در مقاطع مختلفی زمانی بودیم و خواهیم بود.

وی تصریح کرد جاری شدن سیلاب ها و خسارات ناشی از آن اجماع جهانی و منطقوی خوبی را برای امداد رسانی با مردم افغانستان شکل داد.

در همین حال، مسئولین بخش شمالی افغانستان گفتند: ارسال کمک های بشر دوستانه جمهوری اسلامی ایران برای سیل زدگان قابل قدر است و وضعیت بعد از خسارات جانی و مالی سیل های اخیر تحت کنترل قرار دارد.

گفتنی است که دومین هواپیمای حامل کمک های بشر دوستانه جمهوری اسلامی ایران برای سیل زدگان افغانستان قرار است فردا جمعه (4 ثور) در میدان هوایی مزارشریف نشست کند.

نظر شما