شناسهٔ خبر: 66816089 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

پادشاه بحرین: دلیلی برای تاخیر در عادی سازی روابط با ایران نیست

پادشاه بحرین با بیان اینکه این کشور خواهان عادی سازی روابط با ایران است، گفت: دلیلی برای تاخیر در این امر نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین حمد بن عیسی آل خلیفه پنجشنبه در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در مسکو افزود: ما قبلاً با ایران مشکلاتی داشتیم، اما اکنون این مشکلات وجود ندارد. از این رو، دلیلی برای به تعویق انداختن عادی سازی روابط با ایران وجود ندارد.
پادشاه بحرین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بین کشورهای عربی بر سر لزوم برگزاری کنفرانس صلح برای حل مسائل خاورمیانه توافق نظر کامل وجود دارد و روسیه اولین کشوری است که ما برای حمایت از برگزاری این کنفرانس، موضوع را مطرح کردیم.

رئیس جمهوری روسیه نیز در این دیدار گفت:گرایشهای موجود در زمینه روابط تجاری میان روسیه و بحرین خوب است اما متأسفانه سطح این روابط نمادین به شمار می‌رود.
پوتین اضافه کرد: اقدامات زیادی برای تقویت روابط دوجانبه انجام شده است. طی سال آتی شاهد فرارسیدن سی و پنجمین سال روابط دیپلماتیک میان روسیه و بحرین خواهیم بود. وی ادامه داد: ما ارتباطات خوبی از طریق کانال‌های دیپلماتیک با یکدیگر داریم. یک هفته قبل نشست اتحادیه عرب به ریاست بحرین برگزار شد و برای من مهم است از نظرات این کشور در خصوص اوضاع خاورمیانه مطلع شوم.
پیشتر احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در جریان نشست سران این سازمان در منامه پایتخت بحرین اظهار داشت اتحادیه عرب خواستار برگزاری کنفرانس صلح بین المللی درباره فلسطین است.
ابوالغیط گفت: ما خواستار برگزاری کنفرانس صلح بین المللی هستیم که چشم انداز دو دولتی را تحقق بخشد.

نظر شما