شناسهٔ خبر: 66815216 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خدمات‌رسانی موکب‌های مردمی فارس به عزاداران خادم الشهداء

مدیر کل امور فرهنگی و زیارت استانداری فارس گفت: با همکاری شورای هیئات مذهبی استان و ستاد عتبات عالیات، موکب‌های خودجوش مردمی زیادی در سطح شهر شیراز و همه شهرستان‌های استان برپا شده که به عزاداران خادم الشهداء خدمات‌رسانی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

سید مجتبی علوی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم از شیراز، ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت آیت الله دکتر رئیسی؛ رئیس جمهور محبوب و هیئت همراه، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته چند هزار نفر از مردم عزادار استان فارس برای شرکت در مراسم تشییع و تدفین رئیس جمهور شهید و هیئت همراه عازم تهران و مشهد شدند.

مدیرکل فرهنگی و زیارت معاونت امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: به محض اطلاع از خبر شهادت حضرت آیت الله رئیسی سیدالشهدای خدمت به مردم ایران و هیئت همراه، تقاضا‌های خودجوش مردمی زیادی برای شرکت در مراسم تشییع و تدفین و نیز برپایی مراسم‌های یادبود از طرف اهالی ولایتمدار و داغدار استان فارس صورت گرفت؛ لذا حسب دستور جناب استاندار فارس، برای هماهنگی و مدیریت امور، ستادی با مسئولیت جناب مهندس فرخ زاده معاون امور گردشگری و زیارت استانداری فارس تشکیل شد.

وی ادامه داد: نظر به تقاضا‌های فراوانی که برای حضور در مراسم‌های تشییع و تدفین شهدای خدمت داشتیم، به فوریت کمیته اعزام هماهنگی‌های لازم را برای انتقال این عزیزان انجام داد.

دبیر ستاد اربعین استان افزود: با توجه به تجربه‌های خوبی که در اعزام‌های گروهی مشابه همانند اعزام زائران پیاده روی اربعین و شرکت کنندگان در مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) داشتیم، با همکاری بسیار خوب ادارات مرتبط از جمله اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و زیرمجموعه‌های خصوصی این بخش مانند شرکت‌های تعاونی حمل و نقل مسافر و اتحادیه رانندگان و نیز نیروی انتظامی، پلیس راه و پلیس راهور و شهرداری توانستیم به فوریت مقدمات کار را فراهم کرده و برای متقاضیان شرکت کننده در مراسم بیش از 40 دستگاه اتوبوس فراهم و این عزیزان را به تهران و مشهد منتقل کنیم.

علوی بیان کرد: همچنین تعداد زیادی از هم استانی‌های عزیز با خودرو‌های شخصی خود و نیز هواپیما و قطار از استان فارس راهی این مراسم‌ها شدند.

عضو شورای فرهنگی استانداری فارس افزود: همچنین با همکاری شورای هیئات مذهبی استان و ستاد عتبات عالیات، موکب‌های خودجوش مردمی زیادی در سطح شهر شیراز و همه شهرستان‌های استان برپا شد که به عزاداران خادم الرضا خدمات‌رسانی می‌کنند.

علوی افزود: به منظور استراحت و خدمات رسانی به زائران و عزاداران شرکت کننده در مراسم تشییع و تدفین خادم الرضا (ع) در شهر مقدس مشهد، موکب بزرگ استان فارس در این شهر به همت مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) استان در این شهر به آدرس مشهد بلوار مصلی، نبش کوچه 11 مصلی، برپا شده است که زائران می‌توانند پس از شرکت در مراسم و زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) در این موکب اسکان و استراحت کرده و سپس به استان بازگردند.

انتهای پیام/424

نظر شما