شناسهٔ خبر: 66814557 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

پیش‌بینی رشد ۷.۹ درصدی اقتصاد اتیوپی

وزارت برنامه‌ریزی و توسعه اتیوپی اعلام کرد: این کشور در موقعیت مناسبی برای دستیابی به رشد اقتصادی حدود ۷.۹ درصد است. وزارت برنامه‌ریزی و توسعه اتیوپی اعلام کرد: این کشور در موقعیت مناسبی برای دستیابی به رشد اقتصادی حدود ۷.۹ درصد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، وزارت برنامه‌ریزی و توسعه در اتیوپی اعلام کرد: «عملکرد امیدوارکننده‌ای که در اقتصاد کلان از جمله بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات مشاهده شد، نشان می‌دهد که اتیوپی در موقعیت مناسبی برای دستیابی به رشد اقتصادی حدود ۷.۹ درصد است.»

به گزارش خبرگزاری اتیوپی فیتسوم آسیفا، وزیر برنامه‌ریزی و توسعه اتیوپی، عملکرد بخش‌های توسعه کلیدی را طی یک دوره ۹ ماهه از نظر اقتصاد کلان، زیرساخت، مشارکت عمومی و ذینفعان و همچنین اجرای دستور کار اصلاحات به رسانه‌ها معرفی کرد.

به گفته وزیر برنامه‌ریزی و توسعه اتیوپی، عملکرد امیدوارکننده اقتصاد کلان نشانگر بارز توانایی اتیوپی برای ثبت رشد اقتصادی تخمینی سالانه است.

وی افزود: به عنوان مثال در بخش کشاورزی، عملکرد کنونی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ میلیون کویینتال محصول بیشتر است. از ۱۰۰ میلیون قیم، تولید گندم تابستانی حدود ۸۰ میلیون و تولید برنج به ۳۸ میلیون کویینتال رسیده است.

فیستوم خاطرنشان کرد که نتایج امیدوارکننده‌ای در بخش‌های خدمات و حمل‌ونقل به ثبت رسیده است» و «ظرفیت تولید صنایع تنها طی شش ماه به طور متوسط ۵۶ درصد بهبود قابل توجهی داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما