شناسهٔ خبر: 66813233 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه

تحول در توسعهٔ زیرساخت‌های بهداشتی در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه دستاورد دولت سیزدهم

در دولت مردمی و محبوب سیزدهم به‌همت شهید آیت الله رئیسی بیش از ۱۰ واحد خدمات بهداشتی در مجموعهٔ زیر پوشش دانشگاه افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

تحول در توسعهٔ زیرساخت‌های بهداشتی در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه دستاورد دولت سیزدهم
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: خبر شهادت خادم الرضا (ع) در پی وقوع حادثهٔ سقوط بالگرد، قلب‌های ملت ایران را در بهت و اندوه فرو برد؛ بدون شک این ضایعه فقدانی بزرگ و جبران‌ناپذیر است، اما طبق فرمودهٔ مقام معظم رهبری همهٔ خدمات کشور به‌ویژه در حوزهٔ سلامت به‌خوبی انجام خواهد شد.

دکتر محمد قربانی افزود: با شروع به‌کار دولت سیزدهم همهٔ کشور در بحران همه‌گیری کرونا قرار داشت، اما با تدابیر جدی سیدالشهدای خدمت روزانه چند میلیون دُز واکسن برای کنترل کرونا تزریق شد، عددی که قبل از آن بسیار کم بود.

وی گفت:تا قبل از آن فقط ۱۱ هزار و ۹۸۷ دُز واکسن تزریق شده بود که با شروع دولت سیزدهم و تا پایان همان سال این عدد به ۶۰۹ هزار و ۶۰۷ دُز واکسن در تربت حیدریه رسید و با همه‌گیری این بیماری مقابله شد.

او با اشاره به این‌که با شروع به‌کار دولت مردمی سیزدهم طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع در تربت حیدریه اجرا شد، افزود: در راستای این طرح تعداد پایگاه‌های سلامت شهری از ۱۲ پایگاه به ۲۴ پایگاه سلامت افزایش یافت و همچنین دو مرکز آموزشی خدمات سلامت نیز فعال شد.

دکتر قربانی گفت: در این مراکز در راستای توسعهٔ خدمات مرتبط با حوزهٔ بهداشت در مناطق شهری و روستایی تلاش می‌شود تا که به فضل الهی شاهد تقویت و اثرپذیری هرچه بهتر این خدمات در جمعیت تحت پوشش و گروه‌های هدف باشیم.

 معاون بهداشت دانشگاه با تاکید بر این‌که بیش از ۹۰ بهورز در سه سال اخیر جذب شدند تا که به روستائیان خدمات‌رسانی کنند، گفت: همچنین پویش غربال‌گری دیابت و فشار خون همزمان با سراسر کشور در تربت حیدریه انجام شد که به‌موجب آن ۲۱۵ هزار و ۲۳۴ نفر غربال‌گری شدند که از این میان سه هزار و ۶۳۴ بیمار جدید با احتمال ابتلا به فشارخون بالا و دو هزار و ۹۰۶ بیمار با احتمال ابتلا به دیابت شناسایی شدند.

وی افزود: همچنین حدود۷۰ هزار نفر در دولت سیزدهم از لحاظ احتمال ابتلا به سکته‌های قلبی و مغزی به‌صورت رایگان در مجموعهٔ تحت پوشش این دانشگاه خطرسنجی شدند و تاکنون بیش از ۲۶ هزار مبتلا به پرفشاری خون در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه شناسایی شد.

معاون بهداشت دانشگاه گفت:در زمینهٔ مراقبت و سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد اقدامات پیشگیرانهٔ زیادی انجام شد از جمله اخذ مجوز راه‌اندازی مرکز سلامت روانی اجتماعی (سراج)، افزایش چهار برابری خدمات ارائه شده توسط کارشناسان سلامت روان و افزایش سه برابری جلسه‌های آموزشی در حوزهٔ تحت پوشش دانشگاه است.

وی با ذکر این نکته که با شروع به‌کار دولت سیزدهم مصادیق قانون جوانی جمعیت از آبان‌ماه به همهٔ معاونت‌های دانشگاه‌ها ابلاغ شد، گفت: ارتقاء شاخص‌های مراقبت بارداری و بعد از زایمان به ۹۷ و ۶۵ درصد، راه‌اندازی اتاق‌های مادر و کودک در پنج مرکز منتخب شهرستان، افتتاح پروژهٔ همیاری ٣٠ اجتماعی در خصوص مالی و معنوی مادران باردار در سطح معاونت و برخی مراکز شهرستان، افتتاح مرکز تکاملی بیلی در تربت حیدریه و زاوه در راستای برنامه‌های ارتقاء رشد و تکامل کودکان، تجهیز ۲۵ اتاق بهداشت مدارس در راستای ارتقاء سلامت دانش‌آموزان، کاهش مرگ‌و‌میر نوزادی از ۱۱ در هزار تولد زنده به ۷/۷ در هزار تولد زنده، شناسایی زوج‌های دارای مشکل بارداری در سطح یک و ارجاع به مراکز ناباروری و کاهش مرگ‌ومیر کودکان زیر پنج سال از ۱۵.۶۴ در هزار تولد زنده به ۱۳ در هزار تولد زنده از جمله اقدام‌های صورت گرفته در حوزهٔ جوانی جمعیت بود.

 

 

نظر شما