شناسهٔ خبر: 66813113 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صدور مجوز فعالیت موزه و مرکز اسناد دانشگاه اصفهان

معاونت میراث فرهنگی و مدیریت کل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجوز فعالیت موزه و مرکز اسناد دانشگاه اصفهان را صادر کرد.

صاحب‌خبر -

رییس موزه و مرکز اسناد دانشگاه اصفهان گفت: این پروانه فعالیت پس از مستندسازی و ثبت اموال موزه و بررسی شاخص‌هایی مانند مبلمان و فضای موزه، نحوه بازدید، بخش‌های موضوعی و نحوه حفاظت از آثار صادر شده است.


سیدمسعود سید بنکدار با بیان اینکه کار‌های مربوط به ثبت درخواست برای دریافت مجوز موزه دانشگاه اصفهان از وزارت میراث فرهنگی از یک سال گذشته با جدیت پیگیری شد، افزود: حدود یکهزار و ۱۲۰ نسخه خطی تاریخی،۲ هزار اثر میراثی و۳۰ هزار قطعه عکس از دانشگاه اصفهان از دوران پیش از انقلاب در این گنجینه نگهداری می‌شود.


او  با اشاره به جمع‌آوری و نگهداری حدود۵۰ هزار عکس، فیلم و نگاتیو از دانشگاه اصفهان در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این موزه گفت: این مرکز بعنوان گنجینه دانشگاهی، نقش موثری در آموزش و پژوهش دارد.


سید بنکدار افزود: برخی از آثار میراثی و نسخه‌های خطی که در موزه دانشگاه اصفهان نگهداری می‌شود توسط خیران یا دوستداران میراث فرهنگی هدیه شده است.


او ادامه داد: با اعطای مجوز رسمی موزه به این مرکز می‌توانیم آثار بیشتری از گنجینه‌های میراث فرهنگی و هنری کشور را به امانت بگیریم و در این مکان در معرض دید همگان قرار دهیم.


رییس موزه و مرکز اسناد دانشگاه اصفهان با تاکید براینکه این مرکز در جمع‌آوری آثار میراثی و نسخه‌های خطی بسیار فعال و پیشتاز است، خاطرنشان کرد: کمیته ملی موزه‌ها (ایکوم ایران) موزه و مرکز اسناد دانشگاه اصفهان را در شاخص گردآوری و توسعه مدیریت بعنوان موزه برگزیده در سال ۱۴۰۱ انتخاب کرد.


سید بنکدار در باره چگونگی امکان بازدید از این مکان گفت: علاقه‌مندان به بازدید از موزه و مرکز اسناد دانشگاه اصفهان می‌توانند با تماس با این مرکز برای بازدید هماهنگی لازم را انجام دهند.


موزه و مرکز اسناد دانشگاه اصفهان در وسعت یکهزار و ۲۰۰ مترمربع در ساختمان مرکزی این موسسه آموزش عالی مستقر است.

نظر شما