شناسهٔ خبر: 66812540 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آخرین خبرها از تشییع پیکر رئیس جمهور در مشهد/ پیکر رئیس جمهور در حرم امام رضا (ع) برای همیشه آرام گرفت

صاحب‌خبر -

شفقنا- پیکر حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور برای تشییع به بیرجند منتقل شد و پس از آن جهت خاکسپاری به مشهد مقدس منتقل گردید.

گزارش تصویری (1): مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور در مشهد

به گزارش شفقنا، هواپیمای حامل پیکر حجت الاسلام والمسلمین رئیسی صبح امروز در فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند، به زمین نشست.

مردم استان خراسان جنوبی از نخستین ساعات بامدادی روز پنجشنبه خود را به میدان قیام شهرستان بیرجند رسانده تا با رییس جمهور و نماینده خود در مجلس خبرگان رهبری «وداع» کنند.

  1. 4_5942806845721678157
mp4

 

پس از برگزاری مراسم تشییع در بیرجند، پیکر حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی  به منظور تشییع و خاکسپاری به مشهد مقدس منتقل شد.

پیکر ایشان پس از ورود به فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد مورد استقبال رسمی مسئولین استان از جمله استاندار، فرماندار و شهردار مشهد و مقامات نظامی قرار گرفت و ساعت ۱۴ به داخل جمعیت تشییع‌کنندگان منتقل شد.

همچنین از دو روز پیش تدارکات آماده‌سازی مزار رئیس‌جمهور در رواق دارالسلام حرم مطهر رضوی(ع) در حال انجام است و آن طور که از گفته‌های مسئولین آستان قدس مشخص است، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی از سال‌ها پیش وصیت کرده بود پس از درگذشتش در این رواق و در کنار مزار شهید هاشمی‌نژاد و نقطه‌ای که بین مشهدی‌ها به پایین‌پای حضرت معروف است، به خاک سپرده شود.

بعد از مراسم فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد، مراسم تشییع همزمان با نماز ظهر و عصر در میدان ۱۵ خرداد آغاز  و از ساعت ۱۴ نیز پیکر رئیس‌جمهور وارد جمعیت تشییع‌کننده شد. مردم بدرقه کننده پس از چند ساعت همراهی با خودرو حامل پیکر رئیس جمهور، او را به نزدیکی حرم مطهر رضوی رساندند تا در آنجا به خاک سپرده شود.

 

در این میان بسیاری از زائران و مجاوران از نماز ظهر در حرم مطهر رضوی حضور داشتند تا از پیکر رئیس جمهور استقبال کنند، از همین رو ظرفیت صحن حرم مطهر رضوی در همان ابتدا تکمیل شد.

با ورود پیکر رئیس جمهور به حرم مطهر رضوی، پیکر ایشان برای آخرین بار در حرم امام رضا (ع) طواف داده شد و در دارالسلام برای همیشه آرام گرفت.

 

 

.

نظر شما