شناسهٔ خبر: 66812388 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

شهید رییسی در صحنه شهادتش مانند شمعی سوخت تا به جامعه تاریک بشری امروز روشنایی بخشد

مراسم بزرگداشت شهدای آزدسازی خرمشهر و شهدای خدمت در امام شهر قیروکارزین برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، مراسم بزرگداشت شهدای آزدسازی خرمشهر و شهدای خدمت در امام شهر قیروکارزین برگزار شد.

محمد رسول رضایی فرمانده سپاه شهرستان قیروکارزین در این مراسم ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور کشور آیت لله رئیسی و همراهانشان اظهار داشت: خرمشهر در آبان ماه سال ۱۳۵۹ به تصرف نیروهای بعثی عراق در آمد . مردم خرمشهر و ملت ایران ۱۹ ماه درس مقاومت را مشق کردند و همانگونه که در پای روضه ها از قیام اما حسین (ع) شنیده بودند، شهدای عملیات بیت المقدس سرها و دست ها تقدیم کردند. در چنین ایامی سوم خرداد سال ۶۱ خرمشهر آزاد شد و حضرت امام (ره) اعلام کردند خداوند خرمشهر را آزاد کرد. مفهوم این جمله یعنی ما در برابر دشمن و ایادی کفر و استبداد در واقع با قوه ی ایمان، تقوا و اخلاص ایستادیم.

رضایی با بیان اینکه در طول تاریخ انقلاب اسلامی هر جایی که بر قوه ی ایمان، تقوا و اخلاص تکیه کردیم پیروزی از آن جبهه حق بود عنوان کرد: همانطور که شهدای آزادسازی خرمشهر فریاد مقاومت سردادند، در عرصه های امنیت ، خدمت رسانی، مقابله با ویروس منحوس کرونا و در عرصه های گوناگون ما مشاهده کردیم که چگونه برخی از گلچین های ملت ایران توانستند به شهدای کربلا اقتدا کرده و نام خودشان بر تارک دنیا ثبت کنند و از امروز تا قیامت نام آن ها در زمین و آسمان مشهور و مشهود است.

وی با بیان اینکه عملیات بیت المقدس با ارائه درس مقاومت و ایستادگی معادلات ایران و جهان را عوض کرد، تصریح کرد: اگر امروز رئیس جمهور محبوبمان آیت الله رئیسی یار محرومان و مدافع مظلومان ایران و بلکه مظلومان دنیا،وهمراهانشان، جان خود را نثار می کنند؛ ونه با زبان بلکه با خونشان گفتند اشهد الله اله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله ، از برکت خون شهدای آزادسازی خرمشهر و عملیات بیت المقدس است . اگر رزمندگان و شهدای دفاع مقدس نبودند و راه صراط مستقیم را به ما نشان نمی دادند امروز ما شاهد جانشفانی شهدای خدمت نبودیم.

فرمانده سپاه شهرستان قیروکارزین افرود: آیت الله رئیسی سادگی و اخلاص از ویژگی های بارز شخصیتیش بود و اگر امروز وی را به شهید رجایی تشبیه می کنیم چون سادگی و اخلاص و تقوا برازنده اوست. از لحظه ای که پا به عرصه خدمت گذاشته تا لحظه شهادت، صداقت و اخلاص را مصداق راه خودش قرار داد. پس می توان با قوه ی اخلاص و تقوا و ایمان خود را به دنیا ثابت کرد.

رضایی گفت: اگر چه در زمان حیات او گه گاهی شاهد برچسب ها و توهین و اهانت ها به شخصیت والایش بودیم اما او در پیشگاه خدا و شهدا توانسته بود جایگاه خودش را ثبت نماید و توانست در صحنه شهادتش مانند شمعی بسوزد تا باز به جامعه تاریک بشری امروز روشنایی بخشد.

به گزارش بسیج، این مراسم با مداحی و روضه خوانی کربلایی محمد حسن محبی در وصف شهدای بیت المقدس و شهدای خدمت همراه بود.

انتهای پیام/

نظر شما