شناسهٔ خبر: 66810927 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

مراسم ادای احترام و تشییع پیکر شهید والامقام حسین امیرعبداللهیان در وزارت امور خارجه برگزار شد

پیکر امیر خدمت تا دقایقی دیگر در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آرام می گیرد+ تصاویر

مراسم ادای احترام و تشییع پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه فقید ایران در محل وزارت خارجه برگزار شد.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) صبح امروز پنجشنبه 3 خرداد ماه مراسم ادای احترام و تشییع پیکر شهید والامقام حسین امیرعبداللهیان، دیپلمات انقلابی کشورمان از  میدان مشق وزارت امور خارجه آغاز  شد.

در مراسم وداع با وزیر خارجه شهید، علاوه بر حضور گسترده مردم بسیاری از  مقامات و مسئولین فعلی و پیشین و گروه‌ها و انجمن‌های مختلف نیز حضور دارند.

علی باقری، محمد باقر قالیباف، زهرا مصطفوی ، محمد جواد ظریف، ، منوچهر متکی، علاءالدین بروجردی، ایرج مسجدی، یحیی رحیم صفوی، علی لاریجانی، کمال خرازی، محمود واعظی، پیمان جبلی، عباس عراقچی، مهدی چمران، علی اکبر صالحی، محمد اسلامی   و ... از جمله شخصیت های حاضر در این مراسم هستند. 

 

 

 



در ابتدای مراسم حجت الاسلام قمی، معاونت ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب صفت وزیر مجاهد را درباره ایشان بکار بردند. یکی از ویژگی‌های شهید، ایمان به خدا و پیغمبر و باور به رهبری عزیز بود. او سربازی برای ایران و انقلاب بود. در زندگی شخصی خودش  و چه در به عنوان وزیر در وزارت خارجه، او شخصیتی بود که در پرونده‌اش جز صداقت و درستکاری یافت نمی‌شد.
 

معاونت دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه شهید امیرعبداللهیان از دانش برجسته‌ای برخوردار بود و توانست با تولید ادبیات در شرایط سخت از انقلاب و مقاومت دفاع کند ادامه داد: او در برابر همه تهمت‌ها جز راه صداقت در پیش نگرفت. او شخصیتی محبوب بود. نه تنها در ایران اسلامی، او محبوب جبهه مقاومت بود. او شخصیتی بود که در جبهه مقاومت به عنوان پرچمدار مشخص می‌شد، او وزیر خارجه جبهه مقاومت بود. در سوگ او یک چهارم این کره خاکی اعلام عزای عمومی کردند.

پیکر شهید امیرعبداللهیان پس از تشییع در میان حضور گسترده مردم و مسئولین و همکاران وی در وزارت خارجه، در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (علیه السلام) دفن خواهد شد.


انتهای پیام/ع.غ

نظر شما