شناسهٔ خبر: 66810854 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اهمیت آزمون‌های کنترل کیفی میکروبی و شیمیایی مواد خام دامی

آزمون‌های کنترل کیفی میکروبی شامل تشخیص و جداسازی باکتری‌ها و قارچ‌های مخرب است که ممکن است در مواد خام دامی وجود داشته باشند.

صاحب‌خبر -

اهمیت آزمون‌های کنترل کیفی میکروبی و شیمیایی مواد خام دامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ رئیس اداره تشخیص و درمان و آزمایشگاه‌های دامپزشکی استان بوشهر گفت: مواد خام دامی یکی از مهمترین محصولاتی است که در صنایع غذایی استفاده و سپس محصولاتی با کیفیت و سالم تولید می‌گردد. اما برای حفظ کیفیت و اعتبار محصولات دامی برای صادرات و واردات، انجام آزمون‌های کنترل کیفی میکروبی و شیمیایی چه بسیار ضروری و حائز اهمیت است.

دکتر فرزانه افری افزود: این آزمون‌ها به ما کمک می‌کنند تا از آلودگی مواد خام دامی به باکتری‌ها جلوگیری کرده و محصولات با کیفیت و سالم تولید شود. از سوی دیگر، آزمون‌های کنترل کیفی شیمیایی نشانگر مقدار و نوع ترکیبات شیمیایی در مواد خام دامی هستند. 

وی گفت: این آزمون‌ها به ما اطمینان می‌دهند که مواد خام دامی مورد استفاده، خالص و بدون آلودگی به مواد شیمیایی مضر و ناخواسته است. با انجام این آزمون‌ها، از حضور مواد مضر مانند آنتی‌بیوتیک‌ها، سموم بیولوژیک، فلزات سنگین مانند سرب، جیوه و... در مواد خام دامی جلوگیری می‌شود.

افری افزود: آزمایشگاه کنترل کیفی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر با اجرای دقیق و صحیح این آزمون‌ها، نقش مهمی در حفظ سلامت عمومی جامعه و اعتبار صادرات محصولات دامی دارد. این آزمایشگاه با استفاده از تجهیزات پیشرفته و کارشناسان باتجربه به اجرای آزمون‌های کنترل کیفی با کیفیت بالا و دقیق در زمینه‌های میکروبی و شیمیایی در مواد خام دامی می‌پردازد.

نظر شما