شناسهٔ خبر: 66810323 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

هشدار زرد هواشناسی در زنجان تا هفته آینده

خبرگزاری ایرنا

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: با توجه به شرایط جوی پیش بینی شده هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده برای استان تا اواخر وقت روز شنبه هفته آینده معتبر است.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

حسین سلطانی روز پنجشنبه افزود: آسمان مناطق مختلف استان امروز قسمتی ابری است که از بعدازظهر با افزایش ابر و وزش باد همراه می شود.

وی یادآور شد: احتمال بارشهای پراکنده و محلی در برخی مناطق به ویژه ارتفاعات وجود دارد و فردا/جمعه/ و شنبه بارش‌های پراکنده در سطح استان روی خواهد داد.

سلطانی با بیان اینکه بارش‌ها فراگیر نیست بلکه به صورت محلی و نقطه ای است که توام با رگبارهای باران و رعد و برق خواهد بود، اظهار داشت: با توجه به این شرایط جوی، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست به همین سبب به هم استانی ها توصیه می شود از حضور در ارتفاعات به دلیل وقوع رعد و برق و از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: دمای هوا نیز طی روزهای آینده افزایشی خواهد بود و روزهای گرمتری را هم استانی ها پیش رو خواهند داشت.

سلطانی گفت: طی شبانه روز گذشته شهر سجاس با دمای پنج درجه سانتیگراد و شهر حلب با ۲۲ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان زنجان ثبت شدند.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۳ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش داشته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۰ و ۱۹ درجه، ابهر هشت و ۲۰ درجه، خرمدره ۹ و ۱۹ درجه، آب‌بر ۱۳ و ۱۹ درجه، قیدار ۶ و ۱۹ درجه، سلطانیه پنج و ۲۰ درجه و ماهنشان ۱۲ و ۱۸ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

نظر شما