شناسهٔ خبر: 66809403 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

آیا امکان کار با ویزای توریستی در دبی وجود دارد؟

کسانی که دوست دارند در کشوری نزدیک به ایران و با مزایای خوب مشغول به کار شوند، کشور امارات و شهر دبی را برای کار انتخاب می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از شهرهای پیشرفته و مدرن در کشور همسایه است که به دلیل شرایط مناسب زندگی و شغلی بسیاری را به قصد مهاجرت کاری به سمت خود می‌کشاند. در واقع این روزها کار در دبی به دلیل تسهیلات زیادی که برای برخی از مشاغل ایجاد می‌شود، برنامه مهاجرتی بسیاری از هموطنان ما است. کسانی که دوست دارند در کشوری نزدیک به ایران و با مزایای خوب مشغول به کار شوند، کشور امارات و شهر دبی را برای کار انتخاب می‌کنند. از آنجایی که سفر به دبی با ویزای توریستی به سادگی انجام می‌شود، برخی می‌پرسند که آیا امکان کار با ویزای توریستی در شهر دبی برای آنها وجود دارد و یا خیر. در این مقاله قصد داریم به این پرسش پاسخ دهیم و با چند و چون کاریابی در دبی آشنا شویم.

محدودیت های ویزای توریستی دبی

ویزای توریستی دبی یکی از انواع مجوزهای ورود به این شهر است. افرادی که قصد سفر به دبی را دارند، می‌توانند ویزای دبی را از طریق آژانس‌های گردشگری و به صورت آنلاین دریافت نمایند. در واقع چند سالی است که دیگر برای دریافت ویزای امارات و شهر دبی نیازی به حضور در سفارت نیست و این ویزا به سادگی از طریق تماس با یک آژانس گردشگری و ارسال تصویر مدارک لازم و هزینه ویزا به آن آژانس، به صورت آنلاین صادر می‌شود. اما همان اندازه که دریافت ویزا ساده است، این مجوز ورود دارای محدودیت‌هایی نیز است.

  • واقع کسی که با ویزای توریستی به شهر دبی سفر می‌کند، تنها می‌تواند مدت محدودی که در زمان ویزا قید شده در دبی بماند و اقامت بیش از آن موجب دیپورت شدن شخص می‌شود. هم‌چنین هیچ فردی نمی‌تواند با ویزای توریستی اقدام به کار در دبی نماید. این محدودیت برای همه افراد و شهروندان تمامی کشورها صادق است و به ملیت خاصی مربوط نیست. اگر فردی با ویزای توریستی در دبی و بسیاری از شهرهای دیگر جهان کار کند، در واقع کار سیاه انجام داده که در صورت متوجه شدن مسئولین، مجازات می‌شود. برای اطلاع از کشورهایی که برای ایرانیان ویزای توریستی صادر می کنند، بهتر است این مقاله را مطالعه کنید.

ممنوعیت کار با ویزای توریستی

تقریبا در همه جای جهان ویزای توریستی ممنوعیت کار برای افراد گردشگر را به همراه دارد. این موضوع تنها به دبی محدود نمی‌شود و هیچ کشوری با ویزای توریستی مجوز کار را صادر نمی‌کند. دلیل بزرگ این ممنوعیت، مسائل مالیاتی است زیرا اگر فردی بدون ویزای کار به کشوری سفر کند، مشمول پرداخت مالیات بردرآمد نخواهد بود و به همین دلیل دولت نمی‌تواند از فرد مالیات بگیرد. در صورتی که اگر با ویزای کاری به دبی سفر کنیم، ناگزیر به پرداخت مبلغی به عنوان مالیات به کشور امارات هستیم.

بر اساس این اصل، اگر فردی با عنوان گردشگر به دبی سفر کند، اجازه کار در این شهر را نخواهد داشت. اگر مسافری با ویزای توریستی به دبی سفر کرده و قصد دارد برای یافتن کار اقدام نماید، باید ویزای خود را از توریستی به کاری تغییر دهد. این کار بر اساس قوانین و مقرراتی صورت می‌گیرد و فرد مسافر باید از طریق سلسله مراتب اداری و داشتن پیشنهاد شغلی از یک شرکت معتبر برای آن اقدام نماید.

جریمه های سنگین برای متخلفان

کشور امارات با متخلفان، و کسانی که با ویزای توریستی مشغول به کار غیرقانونی در شهر دبی شوند، برخورد کرده و آنها را مجازات می‌کند. این مجازات به صورت جریمه‌های مالی و اخراج از دبی صورت می‎گیرد. مبلغ جریمه برای افرادی که بدون مجوز و با ویزای توریستی در دبی کار کنند، ۵۰۰۰۰ درهم یعنی حدود 13500 دلار است. یعنی ممکن است میزان جریمه‌ای که فرد برای کار کردن در دبی بپردازد، بسیار بیش از مبلغی باشد که به عنوان حقوق و دستمزد دریافت کرده است.

آیا امکان کار با ویزای توریستی در دبی وجود دارد؟

خطرات کار غیرقانونی

همان طور که گفته شد کار غیرقانونی در دبی احتمال اخراج یا دیپورت شدن از این کشور را در پی دارد. باید در نظر داشت اخراج از کشور امارات بر سوابق مهاجرتی فرد تاثیر می‌گذارد و ممکن است بار دیگر نتوان به راحتی ویزای توریستی این کشور را دریافت نمود. این مساله هزینه سنگینی برای افراد در پی دارد و ممکن است راه ورود به امارات را برای مدتی ببندد. بنابراین باید در نظر داشت که کار کردن به صورت غیرقانونی و به اصطلاح سیاه در دبی بسیار ریسک بالایی دارد.

نکته دیگر در مورد کار غیرقانونی به کارفرمایان باز می‌گردد. اگر شرکت یا کارفرمایی، فردی را به صورت غیرقانونی و با ویزای توریستی استخدام کند، ناگزیر به پرداخت جرایم سنگینی خواهد بود. به همین دلیل کمتر شرکتی چنین ریسکی را انجام می‌دهد. از این رو نه تنها کار در دبی به صورت غیرقانونی برای افراد دردسر ساز است، بلکه احتمال کار پیدا کردن به این شیوه نیز بسیار کم است.

راه های قانونی کار در دبی

هر چند که کار کردن در دبی به صورت غیرقانونی دردسرساز و مشکل آفرین است، استفاده از شیوه‌های قانونی برای یافتن شغل در کشور امارات و شهر دبی کارآمد و مناسب است. به منظور کار قانونی در دبی می‌توان روش‌های مختلفی را برگزید که با توجه به شرایط و موقعیت هر فرد متفاوت است. افراد می‌توانند از طریق استخدام در یک شرکت، سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در دبی، به انجام فعالیت‌های قانونی در این شهر و کشور امارات بپردازند. در ادامه این روش‌ها را بررسی می‌کنیم.

کاریابی با استخدام

اگر کسی قصد کاریابی و استخدام شدن در یکی از مراکز اداری و کاری در دبی را داشه باشد، باید از طریق کارفرما و دریافت ویزای شغلی اقدام نماید. به این ترتیب پس از این که شخص درخواست کارفرما را برای همکاری با کارکنان خارجی و استخدام آنها از وزارت کار دریافت نمود، آن را به اداره مهاجرت امارات ارائه داده و ویزای ورود به این کشور برایش صادر می‌شود.

مراحل کاریابی در دبی عبارت است از:

  • نوشتن رزومه دقیق کاری یا CV شامل سوابق کاری و تحصیلی و cover letter (معرفی‌نامه)
  • جستجوی کار از طریق سایت‌های معتبر کاریابی نظیر لینکدین
  • ارائه رزومه به شرکت‌های معتبر
  • ارائه توضیحات کامل برای امکان مصاحبه حضوری یا غیرحضوری و آنلاین
  • رفتن به مصاحبه‌های متعدد
  • قبولی در مصاحبه و دریافت نامه درخواست کار از جانب کارفرما
  • متقاضی پس از ورود به دبی مجوز یا کارت کار در امارات را دریافت می‌نماید و سپس با انجام معاینات پزشکی، برای اخذ ویزای اقامت و کار در دبی اقدام می‌کند. مجوز کار پس از انجام این مراحل برای فرد متقاضی صادر می‌شود و بر اساس مدت زمان تعیین شده در ویزای کاری‌اش، می‌تواند در دبی اقامت داشته و به صورت قانونی مشغول به کار شود.


آیا امکان کار با ویزای توریستی در دبی وجود دارد؟

سرمایه گذاری

یکی از شیوه‌های دیگر برای کار کردن و فعالیت اقتصادی در دبی، سرمایه‌گذاری در کشور امارات است. بر اساس قانونی که در سال 2019 در امارات تصویب شد، افرادی که در این کشور سرمایه گذاری می‌کنند، امکان دریافت ویزای طلایی را خواهند داشت و در صورتی که دارای یک ملک با مالکیت کامل و صد در صد باشند، امکان دریافت اقامت ده ساله، ویزای کار و تحصیل را پیدا می‌کنند که این ویزا قابل تمدید است.

به منظور سرمایه‌گذاری در دبی می‌توان به روش‌های سرمایه گذاری از طریق خرید ملک، سپرده‌گذاری در صندوق‌های مالی و ثبت شرکت در کشور امارات عمل نمود.

  • قوانین سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک بدین صورت است که قیمت ملک خریداری شده نباید کمتر از ۷۵۰ هزار درهم یعنی حدود 202 هزار دلار باشد. فردی که ملکی را در امارات خریداری کند، امکان دریافت ویزای اقامتی ۲ ساله قابل تمدید را دارد. باید در نظر داشت که از آنجا که امکان دریافت وام از بانک‌های دبی حین خرید ملک وجود دارد، خریدار می‎تواند با ارائه مدارک کافی جهت بازپرداخت، بخشی از هزینه خرید ملک را به صورت وام دریافت نماید.
  • سپرده‌گذاری در صندوق‌های سرمایه گذاری به شیوه خرید سهام و اوراق قرضه صورت می‌پذیرد. این کار دارای شرایط سنی است و حداقل سن فرد سرمایه‌گذار ۲۱ سال است. این کار از طریق صرافی‌های دبی قابل انجام است.
  • سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت یکی دیگر از راه‌های فعالیت اقتصادی در کشور امارات است. افرادی که قصد ثبت شرکت و فعالیت شغلی در شهر دبی را دارند، با توجه به قرار داشتن دبی در مناطق آزاد امکان مالکیت صد درصدی شرکت خود را خواهند داشت. اما این قانون برای سایر بخش‌های امارات به صورت دیگری است و در آن مکان‌ها افراد مجاز به مالکیت تنها 49% از یک شرکت بوده و به یک شریک نیاز دارند که دارای پاسپورت امارات باشد.

آیا امکان کار با ویزای توریستی در دبی وجود دارد؟

کارآفرینی

کارآفرینی در کشور امارات و شهر دبی یکی از فعالیت‌های اقتصادی است که می‌توان به منظور مهاجرت به این کشور در نظر گرفت. افراد کارآفرین با ایده‌های خلاقانه خود می‌توانند در دبی به کار و فعالیت مشغول شوند. باید در نظر داشت که دولت امارات از افراد کارآفرین استقبال خوبی به عمل می‌آورد و به این افراد و تمامی اعضای خانواده‌شان اقامت 5 ساله اعطا می‌کند. افراد کارآفرین به منظور اثبات توانایی در انجام برنامه‌های شغلی خود به حداقل ۵۰۰ هزار درهم یا 135 هزار دلار آمریکا نیاز دارند.

نظر شما