شناسهٔ خبر: 66808057 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: پارس نیوز | لینک خبر

آیا شرکت سیسکو همچنان در ایران فعالیت رسمی و قانونی دارد؟

صاحب‌خبر -

شرکت سیسکو یکی از بهترین و باسابقه‌ترین شرکت‌های دنیا در حوزه تولید تجهیزات شبکه به شمار می‌آید که شهرت و آوازه آن به مرزهای ایران هم رسیده است. بیشتر افراد تصور می‌کنند که شهرت زیاد این شرکت به‌خاطر تولید محصولات باکیفیت است، اما این تصور اصلا درست نیست. شرکت سیسکو علاوه بر تولید محصولات شبکه، دوره‌های معتبری را برای افزایش مهارت افراد در زمینه علوم کامپیوتر برگزار می‌کند.

اعتبار مدرک‌های سیسکو آن‌قدر زیاد است که افراد با دریافت آن می‌توانند فرصت‌های شغلی خوبی کسب کنند. به‌طورکلی شرکت آمریکایی سیسکو با ارائه خدمات متنوع به افراد کمک می‌کند تا شبکه‌های خود را به‌ طور موثر و امن راه‌اندازی کنند. یکی از دلایل بسیار مهمی که باعث افزایش شهرت سیسکو شد، فعالیت آن در کشور ایران بود. در واقع همین‌الان هم می‌توانید انواع محصولات سیسکو را در بازار ایران خریداری کنید و با خیال راحت اقدامات لازم برای راه‌اندازی شبکه خود را انجام دهید.

در ادامه این مطلب قصد داریم حضور شرکت سیسکو در ایران را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهیم و به شما بگوییم که آیا سیسکو همچنان در ایران فعالیت دارد و افراد می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند؟

حضور سیسکو در کشور ایران دسترسی به محصولات و خدمات این شرکت معتبر را آسان کرده بود و افراد می‌توانستند به‌راحتی دانش و مهارت خود را در زمینه تجهیزات شبکه و علوم کامپیوتر بالا ببرند. شرکت آمریکایی سیسکو دوره‌های آموزشی خود را در زمینه طراحی و نگهداری شبکه‌های کامپیوتری برگزار کرد و توانایی افراد را در این زمینه حسابی افزایش داد.

ازآنجایی‌که سیسکو یک شرکت آمریکایی است، تنش‌های سیاسی ایران با آمریکا باعث شد که امکان فعالیت رسمی این شرکت به‌صورت رسمی از بین برود و دیگر مانند سابق نتواند خدمات خود را به ایرانیان ارائه کند. البته ارتباط این شرکت با کاربران و مشتریان ایرانی به طور 100 درصد قطع نشد و همچنان امکان شرکت در دوره‌های مختلف سیسکو وجود دارد. همچنین بیشتر لوازم و محصولات این برند از جمله سوئیچ شبکه، ماژول‌های مختلف شبکه، فیبر نوری، روترهای شبکه و… در برخی از فروشگاه‌های فیزیکی و آنلاین وجود دارند.

نگاهی به تاریخچه حضور سیسکو در ایران

آیا در حال حاضر شرکت سیسکو در ایران فعالیت می‌کند؟ این سوال یکی از رایج‌ترین و پرتکرارترین سوالاتی است که معمولاً افراد با آن مواجه می‌شوند و گاهی منابع زیادی را برای پیدا کردن نمایندگی این شرکت جستجو می‌کنند. همان‌طور که گفتیم، افزایش تنش بین آمریکا و ایران در چند دهه گذشته تبعات زیادی را برای مردم ایران به همراه داشت که تحریم ایران توسط شرکت‌های معتبر آمریکایی یکی از آن‌ها بود.

شرکت‌های آمریکایی از جمله سیسکو ارتباط خود را با ایران به حداقل رساندند و دیگر مانند سابق خدمات و امکانات خود را در اختیار کاربران قرار ندادند. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که تحریم‌ها دسترسی به محصولات و دوره‌های سیسکو را غیرممکن کرده است، اما چنین تصوری اصلاً درست نیست.

با اینکه تحریم‌ها حضور سیسکو در ایران را کم‌رنگ کرد، اما همچنان محصولات مختلف این شرکت در فروشگاه‌های معتبر عرضه می‌شود و برخی از شرکت‌ها دوره‌های مختلفی مانند دوره دیتاسنتر، دوره مسیریابی و سوئیچینگ، دوره امنیت و… را به بهترین شکل ممکن برگزار می‌کنند.

تحریم‌ها فعالیت سیسکو در کشور ایران را کم‌رنگ کردند و عدم فعالیت رسمی این شرکت یک‌سری چالش‌ها و مشکلات مهم را به وجود آورد. در واقع چالش‌هایی که به وجود آمدند، به‌نوعی دسترسی به خدمات و محصولات شرکت سیسکو را برای افراد سخت‌تر کرد. مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم، از جمله مهم‌ترین و اصلی‌ترین تاثیرات عدم فعالیت رسمی سیسکو در ایران هستند:

آیا سیسکو در ایران همچنان نمایندگی رسمی دارد

در گذشته قبل از اینکه تنش سیاسی بین ایران و آمریکا به اوج برسد و تحریم‌های سیاسی بیشتر شوند، نمایندگی سیسکو در تهران وجود داشت و به مردم ایران خدمات‌رسانی انجام می‌داد. بعد از اینکه فشار تحریم‌ها بیشتر شد، نمایندگی رسمی سیسکو اجازه فعالیت در ایران پیدا نکرد. اگر در حال حاضر به دنبال نمایندگی رسمی سیسکو هستید، باید بگوییم که نماینده رسمی این شرکت در هیچ‌کدام از شهرهای ایران حضور ندارد.

سخن نهایی

شرکت سیسکو یکی از بهترین و معتبرترین شرکت‌های جهان در حوزه تولید تجهیزات شبکه و علوم کامپیوتر است که علاوه بر محصولات مختلف، دوره‌های زیادی را برای افزایش مهارت و توانایی افراد برگزار می‌کند. در گذشته نمایندگی رسمی سیسکو در ایران وجود داشت، اما بعد از اعمال تحریم‌ها دریافت خدمات آن سخت‌تر شد.

در این مطلب به طور کامل حضور شرکت سیسکو در داخل ایران را مورد بررسی قرار دادیم و سپس تاثیرات عدم فعالیت رسمی آن در داخل ایران را معرفی کردیم.

نظر شما