شناسهٔ خبر: 66807318 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی ایران | لینک خبر

محاسبه پیپ داوجونز [راهنمای گام به گام محاسبه پیپ “dow jones”]

بخش تبلیغات بخش تبلیغات

صاحب‌خبر -

پیپ به تغییرات قیمتی میان دو جفت ارز اشاره دارد و در کلیه نماد های بازار فارکس ازجمله داوجونز محاسبه می شود.

داوجونز یکی از شاخص های برجسته در بازار فارکس محسوب می شود. این نماد معاملاتی 30 شرکت برجسته آمریکایی را در بر دارد و عملکرد آن ها را بازتاب می کند. احتمالا تاکنون واژه «پیپ» (PIP) را در دنیای Forex شنیده اید. این عدد نقش مهمی در معاملات فارکس ایفا می کند و شاید بپرسید که چه ارتباطی با نماد داوجونز دارد. ما اینجا هستیم تا به این سوال پاسخ بدهیم؛ با ما همراه باشید تا به طور دقیق مفهوم پیپ را بررسی کنیم و به چگونگی محاسبه پیپ داوجونز بپردازیم.

محاسبه پیپ در داوجونز؛ چگونه رقم پیپ در معاملات Dow Jones را حساب کنیم؟!

شاخص بورس داوجونز، به عنوان یکی از نمادهای قدیمی و پر مخاطب بازار فارکس محسوب می شود. برای درک بهتر نحوه محاسبه پیپ داوجونز، به مثال های زیر توجه نمایید.

در صورت رسیدن قیمت از 38330.00 به 38340.00، در یک لات معادل $10 سود بدست خواهد آمد. میزان دقیق هر پیپ داوجونز در لات:

  • هر یک لات در یک پیپ 0.1$؛
  • هر مینی لات در یک پیپ 0.01$؛.
  • و هر میکرو لات در یک پیپ 0.001$ محاسبه می شود.

فرمول محاسبه ارزش هر پیپ داوجونز:

  • مقدار پیپ داوجونز = حجم × (قیمت خرید – قیمت فروش)

به عنوان مثال:

  • 0.005 = 0.001 × (38318.00-38323.00)
  • 0.03=0.01 × (38319.00-38322.00)
  • 1 = 1 × (38324.00-38325.00)

آیا می توان پیپ داوجونز را به طور خودکار محاسبه کرد؟!

شاید محاسبه رقم دقیق PIP برای هر معامله شاخص Dow Jones به شکل دستی و با استفاده از فرمول، کار زمان بر و خسته کننده ای باشد؛ به ویژه در مواقعی که شخص معاملات فراوانی را انجام دهد و مدیریت کند. به همین دلیل، ترجیح می دهیم که این محاسبه به شکل خودکار و روتین انجام شود.

امروزه ابزارهای دقیقی برای اندازه گیری پیپ در فارکس وجود دارد که کار را، برای معامله گران آسان کرده است. تریدرها با کمک «ماشین حساب فارکس» [در سایت های مختلف و حتی بعضی از بروکرها]، می توانند به راحتی معاملات خود را محاسبه کنند.

اگر به دنبال آشنایی بیشتر با ابزارها و پلتفرم های محاسبه پیپ Dow Jones هستید، ما به شما پیشنهاد می کنیم تا مقالات ماشین حساب داوجونز در فارکس، بروکر آلپاری چیست، بروکر لایت فارکس/لایت فایننس، معامله شاخص داوجونز در آلپاری، ماشین حساب فارکس چیست، نماد داوجونز در اوپو فایننس چیست و … را در وب سایت های خدمات انحصاری بروکر های فارکس و باینری آپشن خانه فارکس من ifxhome، اینوستینگ Investing.com، اف ایکس تی ام FXTM و سایر سایت های معتبر مطالعه کنید.

منظور از پیپ در فارکس چیست؟ آشنایی با مفهوم PIP از

پیپ به آخرین رقم اعشار در قیمت یک نماد یا دارایی در بازار فارکس گفته می شود.

پیپ (PIP) در حقیقت مخفف عبارت لاتین Percentage In Point است. این کلمه برای بیان تغییرات قیمتی میان دو ارز در یک جفت معاملاتی استفاده می شود.

معمولا آخرین رقم اعشاری در قیمت یک نماد، پیپ در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال، اگر جفت ارز GBP/USD از رقم 1.2003 به 1.2004 رشد کند، به آن 0.0001$ اختلاف قیمت پیپ می گوییم. بصورت کلی، مشخصات پیپ در فارکس:

  • پیپ را با علامت اختصاری “PIP” نشان می دهند؛
  • به چهارمین رقم بعد از اعشار «پیپ» گفته می شود؛
  • به عدد بعد از پیپ، «پیپت» می گویند؛
  • ارزش هر پیپ، به اندازه لات معامله گران بستگی دارد.

کاربرد پیپ در معامله و نقش آن در محاسبه سود از ترید چیست؟!

تغییرات نرخ مبادله در یک جفت ارز، سود یا ضرر نهایی یک معامله گر را تعیین می کند. معامله گری که جفت معاملاتی EUR/USD را خریداری کند با وجود افزایش ارزش یورو در برابر دلار، به سود می رسد. مثلا اگر یک شخص یورو را در سطح 1.1525 خریداری کرده و در عدد 1.1602 از معامله خارج شود، 77 پیپ سود کسب کرده است. بنا بر این، می توانیم از پیپ برای محاسبه سود یا ضرر در معامله بر اساس یک واحد کلی و معین استفاده کنیم.

آیا پشتیبانی بروکر ویندزور در رابطه با مشکلات معامله داوجونز پاسخگو است؟

بروکر ویندزور یکی از قدیمی ترین کارگزاری های فارکس در ایران، معامله گران زیادی را توانسته جذب خود نماید. اگر شما هم یکی از کاربران این کارگزاری هستید، می توانید از پشتیبانی این بروکر به زبان فارسی استفاده کنید و در رابطه با مشکلات گوناگون خود کمک بگیرید. یکی از روش های ارتباطی با پشتیبانی این کارگزاری چت زنده است. عناوین ارائه شده در چت زنده شامل:

  • اطلاعات کلی General Inquiry؛
  • پلتفرم معاملاتی Trading Platform؛
  • افتتاح حساب زنده Open Live Account؛
  • مرتبط با واریز و برداشت Payment Related؛
  • مرتبط با معاملات Trading Related؛
  • همکاری و پیشنهاد Partnership & Offers.

با توجه به این موارد می توان گفت که پشتیبانی این بروکر در رابطه با PIP شاخص داوجونز و مسائل مرتبط با آن پاسخگو خواهد بود.

دیدگاه کارشناس از «محاسبه پیپ داوجونز» و سخن پایانی:

در این مقاله به نحوه محاسبه پیپ داوجونز پرداختیم و جایگاه و اهمیت PIP در معاملات فارکس را به طور کلی را بررسی کردیم. آشنایی با پیپ در معاملات Dow Jones می تواند به ما در محاسبه سود و ضرر نهایی کمک کند و دید بهتری نسبت به خروجی ترید ارائه دهد. اگر قصد دارید تا به معامله DJI بپردازید، می توانید از ابزارها و سایت های مختلف برای محاسبه پیپ استفاده کنید.

منابع: خدمات انحصاری بروکر های فارکس و باینری آپشن خانه فارکس من ifxhome – اینوست و پدیا Investopedia – بیبی پیپز BabyPips.com

سوالات متداول:

منظور از پیپ چیست؟

پیپ آخرین رقم اعشاری در نرخ مبادله جفت های ارزی در بازار فارکس است.

کاربرد پیپ در معاملات چیست؟

از PIP می توان به تصور کلی از سود و ضرر در ترید دست یافت.

آیا می توان از ماشین حساب برای محاسبه پیپ داوجونز استفاده کرد؟

بله؛ ابزارها و پلتفرم هایی برای انجام این کار در دسترس هستند.

نظر شما