شناسهٔ خبر: 66807057 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

در سه سفر استانی رئیس جمهور رقم خورد؛

خدمات شهید جمهور در بوشهر جاویدان شد

اگرچه استان بوشهر از سفر چهارم رئیس جمهور محروم ماند، اما دستاورد‌های ایشان در سه سفر قبل در استان بوشهر، همچنان باقی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بوشهر،درحالی که استان بوشهر قرار بود چهارمین سفر استانی رئیس جمهور را تجربه کند، با شهادت شهید آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» و همراهانش، از این امر محروم ماند اما دستاوردهای ایشان در سه سفر قبل در استان بوشهر، همچنان باقی است.

در سفر اول رئیس جمهور در مهرماه ۱۴۰۰ به استان بوشهر ۱۴ پروژه در زمینه‌های گاز، آب، بهداشت و درمان، ورزش، آموزش با اعتبار ۴۰۶ میلیارد تومان برای شهرستان دشتی به تصویب رسید.

گاز رسانی به روستاها، احداث دیوار حفاظتی در روستاهای در معرض خطر، احداث ایستگاه هواشناسی، تکمیل مجتمع آبرسانی روستایی، لایروبی اسکله لاور ساحلی، تکمیل کلینیک تخصصی بیمارستان زینبیه، تکمیل بیمارستان زینبیه خورموج از جمله مصوبات سفر رئس جمهور در دور اول سفرها در شهرستان دشتی بوده است.

تکمیل سالن‌های ورزشی کلل و چاوشی و احداث رختکن استادیوم شماره دو، احداث مسکن محرومین، مدرسه و خانه عالم، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزشی و بهداشتی، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی، تجهیز سالن‌های ورزشی، اجرای طرح‌های عمرانی و زیر بنایی و تسهیلات برای ازدواج جوانان از جمله این طرح‌ها است.

«بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمره همراهان آیت‌الله رئیسی به بخش کاکی از توابع شهرستان دشتی استان بوشهر رفت و در آئینی پروژه احداث و تجهیز مرکز درمان بستر امام جعفر صادق(ع) را افتتاح کرد.

دیدار با روحانیون، نخبگان، جوانان و قشرهای مختلف مردم، بازدید از برخی طرح‌ها و حضور در جلسه شورای اداری و نشست با خبرنگاران از جمله برنامه‌های سفر یک روزه رئیس جمهور به بوشهر بود. وزرای نفت، اقتصاد، نیرو و جهاد کشاورزی به نمایندگی از رئیس جمهور در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر برای بررسی مشکلات و مطالبات مردم حاضر شدند.

رئیس جمهور با حضور در نخلستان‌های استان بوشهر از نزدیک مسائل و مشکلات حوزه نخل و خرما را بررسی کرد. سرانجام‌ سفر دولت به استان بوشهر با تصویب ۹۴ پروژه پایان یافت.

در سفر دوم آیت‌الله رئیسی و هیات دولت به استان بوشهر افتتاح پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی مهمترین پروژه‌ای است که در سفر رئیسی به استان بوشهر افتتاح شد. رئیس جمهور ۲ واحد پتروشیمی، مخازن نگهداری میعانات و توسعه نیروگاه برق بیدخون را نیز افتتاح کرد.

با بهره‌برداری کامل از فاز ۱۴ پارس جنوبی روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین، ۷۷ هزار بشکه میعانات گازی، ۲ هزار و ۹۰۰ تن گاز مایع (پروپان و بوتان)،۲ هزار و ۷۵۰ تن اتان و ۴۰۰ تن گوگرد به محصولات تولیدی پارس جنوبی افزوده می‌شود.

در این سفر رئیس‌جمهور با اجرای ماده ۱۰ قانون حقوق و دستمزد کارکنان صنعت نفت موافقت کرد و با این تصمیم دغدغه 9ساله کارکنان مرتفع شد.

آبشیرین کن مپنا در شهر بوشهر، افتتاح اولین مسکن‌های نهضت ملی مسکن در خورموج، برگزاری جشن ازدواج آسان، جلسه با طلایه داران پیشرفت، جلسه با فعالین فرهنگی و اجتماعی و بازدید و به آب انداختن ناو رزمی شهید حاج قاسم سلیمانی از دیگر برنامه‌های مهم سفر سید ابراهیم رئیسی به استان بوشهر بود.

علاوه بر بازدید از پروژه‌ها، در دور اول سفرها امکان برگزاری دیدارهای مردمی فراهم نبود، اما در سفر دوم دیدارهای مردمی او انجام شد.

رئیسی در سفر دوم مصوبات سفر قبلی را پیگیری کرد تا ببینید به چه میزان به نتیجه رسیده و موارد جدید و نیازهای مهمی که با نظرخواهی از مسئولان استان احصا شده بود را مورد توجه قرار داد.

در ادامه رئیسی چهار طرح مجتمع پتروشیمی پارس گلایکور، مخازن نه‌گانه پتروشیمی سبز عسلویه، پست برق پتروشیمی دماوند و واحد دوم طرح سیکل ترکیبی نیروگاه متمرکز پارس جنوبی را نیز به صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح کرد.

امروز واحد دوم از مجموعه ASU۲ (واحد هوای فشرده) شرکت دماوند انرژی عسلویه با دانش و فناوری روزآمد و استفاده از پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات به دستور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید. با بهره‌برداری از این پروژه راهبردی با ظرفیت تولید ۷۲ هزار و ۵۰۰ نرمال مترمکعب اکسیژن، ۱۱ هزار نرمال مترمکعب نیتروژن، ۶ هزار و ۷۰۰ نرمال مترمکعب هوای ابزار دقیق و ۳ هزار و ۴۰۰ نرمال مترمکعب هوای سرویس، زمینه تأمین اکسیژن مورد نیاز شرکت‌های متقاضی این محصولات در فاز دوم پتروشیمی منطقه پارس مهیا شد.

مخازن ۹ گانه فاز دوم سبز پتروشیمی عسلویه هم با ویدئو کنفرانس به دستور آیت‌الله رییسی به بهره‌برداری رسید. مخازن یاد شده ظرفیت ذخیره‌سازی ۴۱۴ هزار مترمکعب فرآورده‌های پتروشیمیایی را دارد. مجتمع پتروشیمی پارس گلایکول با ظرفیت تولید سالانه بیش از۵۵۰ هزار تن دیگر در روز اول سفر رئیس جمهور به استان بوشهر به بهره برداری رسید. ظرفیت تولید این مخازن سالانه بیش از۵۵۰ هزار تن است.

رئیس جمهور از ۱۵ طرح بزرگ آب شیرین‌کن، خط آبرسانی، آبگیری سد و انتقال برق در استان بوشهر به صورت رسمی بهره‌برداری کرد.

آب شیرین‌کن گروه مپنا در شهرستان بوشهر با ظرفیت ۳ هزار و ۵۰۰ متر مکعب، آب شیرین‌کن وحدتیه و دالکی شهرستان دشتستان با ظرفیت ۶ هزار و ۵۰۰ متر مکعب و فاز اول طرح آب‌رسانی به شهرستان جم با خط انتقالی به طول ۴۲ کیلومتر با حضور رئیسی بهره‌برداری شد.

پروژه آب شیرین‌کن ۳ هزار و ۵۰۰ متر مکعبی بوشهر، پروژه‌ای ۱۰۰ درصد ایرانی بود که با سرمایه‌گذاری، طراحی نصب و اجرای گروه صنعتی مپنا احداث شده است.

فاز اول طرح آبرسانی شهرستان جم نیز پس از ۱۵سال توقف، تکمیل و به بهره‌برداری رسید. همچنین ۲ پروژه سد مخزنی باغان با ظرفیت ۳۲ میلیون متر مکعب و پروژه سد مخزنی اخند با ظرفیت ۲ میلیون متر مکعب با دستور رئیس جمهور افتتاح و آبگیری شد.

یکی دیگر از افتتاح‌ها، بهره برداری از دومین واحد سیکل ترکیبی نیروگاه بعثت پارس جنوبی بود. بخش سیکل ترکیبی نیروگاه بعثت پارس جنوبی به منظور تامین کسری تولید نیروگاه متمرکز گازی، در زمینی به مساحت ۲۷ هکتار در نزدیکی شهر بیدخون احداث شده است تا ضمن تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز تاسیسات صنعتی و افزایش پایداری شبکه برق، از هدررفت انرژی حرارتی حاصل از سوخت توربین‌های گازی موجود جلوگیری کند.

در این آئین۱۰ طرح انتقال برق در بخش‌های مختلف استان بوشهر از جمله احداث پست برق ۲۰/۶۳ کیلو ولتی شهید ماهینی در شهرستان بوشهر نیز با حضور رئیس جمهور به صورت رسمی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

چهار طرح برق‌رسانی دیگر نیز در سطح استان بوشهر شامل خط ۲۳۰ کیلو ولتی، پست منطقه ویژه اقتصادی دیلم و شرکت برنامه‌ریزی نیرورسانی، توسعه و بهسازی تاسیسات برق به صورت همزمان و با دستور رئیس جمهور کلنگ زنی شد.

از خدمات ماندگار رئیس جمهور فقید در سفر به بوشهر اجرایی شدن قطعات مختلف خط ریلی بوشهر به شیراز است؛ با وجود اینکه این پروژه نیاز به اعتبارات ویژه داشت، با پیگیری رئیس جمهور و موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی یک میلیارد و 200 میلیون دلار از محل تهاتر نفت برای این پروژه مصوب شد.

واگذاری زمین برای تولید پرورش میگو به جوانان بومی استان بوشهر از دیگر آثار سفر رئیس جمهور  است در این راستا تاکنون 650 هکتار در شیف بوشهر و 70 هکتار در دیلم به جوانان در عرصه پرورش میگو واگذار شده است.

از برنامه‌های مهم دیگر رئیس‌جمهور به استان بوشهر، افتتاح آب شیرین‌کن شماره ۲ بوشهر است که به صورت روزانه ۳۵ هزار لیتر را تصفیه می‌کند. عملیات اجرای این طرح به صورت جدی از سال ۱۳۹۷ آغاز شد و با صرف بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان، به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

نظر شما