شناسهٔ خبر: 66807043 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ادای احترام مردم سوریه به رئیس جمهور شهید

شهروندان سوری برای چندمین روز پی در پی با روشن کردن شمع و گل گذاری در مقابل ساختمان سفارت کشورمان در دمشق به مقام شهدای حادثه بالگرد ریاست جمهوری ادای احترام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از دمشق، حضور مردم از اقشار مختلف جامعه سوریه و مقامات ارشد این کشور در دومین روز از مجلس بزرگداشت رئیس جمهور شهید کشورمان و همراهانش در سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه قابل توجه بود.

محمد رحمون وزیر امور خارجه سوریه که در مجلس بزرگداشت شرکت کرد، گفت، این مصیب بزرگ را به ملت دوست و برادر ایران تسلیت عرض و می‌کنم و در دیدار کوتاهی با آقای سفیر اعلام کرد که ما شهدای سانحه هوایی که در مسیر خدمت به مردم به شهادت رسیدند، نماد الاخص در عمل می‌دانیم و برای خودما الگوی قرار می‌دهیم.

مردم سوریه شهادت آیت الله رئیسی را یک مصیب بزرگ می‌دانند، چون او دوست و پشتیبان کشورشان بود، اما آن‌ها تاکید می‌کنند که در سایه رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب جمهوری اسلامی ایران و خط مقاومت را خود را با اقتدار ادامه خواهند داد

رضوان مارتینی وزیر گردشگری سوریه خاطرنشان کرد، شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی هم پیمان و دوست صادق و با اخلاص ملت سوریه بود، ما در این مراسم شرکت کردیم تا اعلام کنیم که همچنان هم پیمان جمهوری اسلامی ایران هستیم و اطمینان داریم که ایران مقتدر از این شرایط سخت عبور خواهد کرد.

سفیران کشور‌های مختلف از روسیه و چین تا کشور‌های عربی و آمریکای لاتین در این مراسم شرکت کردند و با امضای دفتر یادبود، این مصیبت بزرگ را به مردم، دولت و رهبری ایران اسلامی تسلیت گفتند.

کمال ابو شامه سفیر الجزایر در گفتگوی کوتاهی با خبرنگار ما گفت، به برادرانمان در ایران و در سرتاسر جهان اسلام اعلام می‌کنیم که در غم و اندوه فراق شخصیت‌های تاریخی نشسته ایم که با صلابت در دفاع از آرمان‌های امت اسلامی در برابر دشمنان مشترک ایستاده بودند، امروز هم اطمینان داریم، مردم و رهبری ایران این مسیر را ادامه خواهند داد.

<div id="video-display-embed-code_11143635"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4241432/11143635?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما