شناسهٔ خبر: 66806483 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یک ملت برای بدرقه رئیس جمهورشان آمدند

ایران حرم است و این حرم جای پای مردمانی شد، که برای وداع با رئیس جمهور کشورمان قدم برداشتند.

صاحب‌خبر -

از او فقط یک جمله می‌پرسم، در هیاهوی جمعیت با بغضی که در گلو پنهان کرده درباره شهید آیت‌الله رئیسی می‌گوید: ما برای تشییع باشکوه فردی آمدیم، که امام رضا (ع) خریدش. آیت‌الله رئیسی خادم امام رضا (ع) بود، ما امروز برای خادم حضرت آمدیم. آری، گرفت هرچه ز مهر رضا گرفت. موجیم که آسودگی ما عدم ماست، جمهوری اسلامی ایران حرم ماست. 

<div id="video-display-embed-code_19345388"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8740065/19345388?width=300&height=40"></script></div>

این حرم جای پای مردمانی شد، که برای وداع با رئیس جمهور کشورمان قدم برداشتند، تا هم قدم با پیکر شهیدان دست وداع بلند کنند و دعای عاقبت‌بخیری را بدرقه راه‌شان کنند.

هنوز لبخند می‌زند ... وجب به وجب جمعیتی را که سیاهپوش شده، به نظاره نشسته است. لبخندش محو نمی‌شود، اما دل‌های مردم همچون در و دیوار شهر عزادار است ... همه جا خبر از شهید جمهور آیت‌الله رئیسی می‌دهد ... آری، یک ملت به سوگ رئیس جمهورشان نشستند ...

شهدای خدمت

آه و فغان بلند می‌شود ... یک ملت برای بدرقه رئیس جمهورشان آمدند. صدای ناله و جیغ بی‌تابان جمعیت را بی‌تاب‌تر می‌کند. انگار اربعینی دیگر به راه افتاده است. می‌گفتند رئیس جمهور از آخرین سفر استانی‌اش برگشته است. خودش نیامد، اما پیکرش آمد ...

تاریخ زنده شد ... بار دیگر شهادت نصیب رئیس جمهور ایران شد و آیت‌الله رئیسی با سانحه سقوط بالگرد کارهایش نیمه‌تمام باقی ماند. 

شهدای خدمت

خبر از ترور و بمب‌گذاری نبود، شرایط نامساعد هوایی علت سقوط هلیکوپتری اعلام شد، که جزو ایمن‌ترین هلی‌کوپتر عملیاتی کشور بود. هلیکوپتری که قرار بود حامل رئیس جمهور باشد، اما برعکس دو هلیکوپتر دیگر از مسیر منحرف شد و نگذاشت کار‌های آقای رئیسی به سرانجام برسد. به قول یکی حاضران مراسم تشییع شهدای خدمت، بار دیگر احساس کردم آقای رجایی را از دست دادیم. آقای رئیسی جا پای شهید رجایی گذاشت.

<div id="video-display-embed-code_19345445"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8740065/19345445?width=300&height=40"></script></div>

شهدای خدمت

اما انگار این دلواپسی تمامی ندارد. یکی حاضران مراسم با تبریک به شهید جمهور گفت: «به آقای رئیسی تبریک می‌گویم. عزیز بود، در کل دنیا عزیز‌تر شد. از این بالاتر مقامی داریم؟ این عزت را خدا برایش خواست».

کاربری در شبکه اجتماعی ویراستی در واکنش به تشییع شهید آیت‌الله رئیسی نوشت: در نماز عشق بارانی شدی عاقبت همچون سلیمانی شدی.

شهید جمهور

کاربر دیگری نسبت به شهادت خادم‌الرضا رئیسی واکنش نشان داد و نوشت: طلبه‌ای که برای دیدار مردمی روستایی به سیستان رفت و خاکی شد، به خوزستان رفت و گِلی شد، به مازندران رفت و بارانی شد و در آخر به بالاترین نقطه کشور رفت و آسمانی شد!

شهید جمهور

فرد دیگری با بازنشر یکی از تصاویر رئیس جمهور در یکی از سفر‌های استانی و در میان جمعیت مردم نوشت: چقدر کار رئیس جمهور بعدی سخت خواهد بود.

شهید جمهور

کاربری با بازنشر مراسم تشییع شهدای خدمت در تهران نوشت: امروز نمایش اقتدار و عزت ایران بود.

شهید جمهور

خبرنگار: نفیسه خلیلی

نظر شما