شناسهٔ خبر: 66806300 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز:

راه شهید جمهور استوارتر ادامه خواهد داشت‌

مسئول پژوهشکده تحول در علوم انسانی دانشگاه شیراز گفت: از دست دادن آیت‌الله رئیسی ضایعه بزرگی برای ملت ایران محسوب‌ می‌شود، اما به معنی رسیدن به بن‌بست نیست و راه انقلاب اسلامی تا رسیدن به تمدن نوین اسلامی ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

سعید زاهد زاهدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های مهم در مورد شخصیت‌های تراز انقلاب اسلامی، انقلابی‌گری یا انقلابی بودن است، گفت: انقلابی بودن به معنای بی نظم بودن، بی هدف بودن یا بی حساب کتاب بودن نیست. برعکس، داشتن برنامه و هدف، لازم یک شخصیت انقلابی است که شهید آیت‌الله رئیسی این ویژگی را داشتند.

وی افزود: خوشبختانه انقلاب اسلامی مرام مشخصی دارد و جهت و برنامه آن کاملا روشن و طراحی شده است. از روز اولی که ملت ایران وارد انقلاب اسلامی شدند، جهت، مرام و هدفشان مشخص بود و هنوز هم هست. در این مسیر، خدمتگزارانی که وارد صحنه شدند و در راستای این جهت و هدف کار کردند، طبیعتا محبوب مردم شدند و آن‌ها هم احترام لازم را برایشان قائل شدند. حالا هم می‌دانند که در خیل جمعیت بسیار باهوش و درایت و قابل ایران، شخصیت‌های زیادی هستند که در جهت این مرام، در جهت این اهداف و با حفظ این اصول، با مشی انقلابی کار کرده و می‌کنند.

مسئول پژوهشکده تحول در علوم انسانی دانشگاه شیراز ادامه داد: بنابراین از دست دادن شهید آیت‌الله رئیسی و همراهانشان که همگی از ویژگی‌های انقلابی‌گری برخوردار بودند، درست است که ضایعه به حساب می‌آید، ولی به معنی به بن بست رسیدن نیست و خدمتگزاران صدیق دیگری وارد صحنه می‌شوند و مسیر آن‌ها را ادامه می‌دهند.

وی یکی از ویژگی‌های بارز شهید آیت‌الله رئیسی را رویکرد مناسب به انتقادات تند عنوان کرد و گفت: منش رئیس جمهور شهید این بود که با ملایمت مقابل انتقادها رفتار می‌کردند و در عمل جواب می‌دادند. می‌دانستند که اعمال و رفتارشان، گویای منویات قلبی‌شان است و تمام این ناشایستی‌هایی که بیان می‌شود را خود به خود خواهد شست. به‌نظر می‌رسد که همین حادثه هم کاملا نشان می‌دهد که این ناشایستی‌هایی که گفته می‌شد در حال شست و شو است و مردم قدرشناس ایران با بدرقه‌ای که از پیکر مطهر ایشان کردند، نشان دادند که انقلابی بودن و خدمتگزار بودن این شهید عزیز را پذیرفته‌اند.

این استاد دانشگاه در پایان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از درس‌های قرآن کریم است، گفت: قرآن کریم، دانش الهی و نوشته خداوند تبارک و تعالی است، یعنی نویسنده این کتاب لایتناهی است، بنابراین وقتی کارهای خودمان را با قرآن کریم تنظیم کنیم، کارمان هیچوقت به بن بست نمی‌خورد و مسیر کمال همانطور که تاکنون در انقلاب اسلامی طی شده است، طی خواهد شد و به پیش خواهد رفت. امیدواریم گام‌های استوار مردم ایران در مسیر حق استوار بماند و این مسیر تا رسیدن به تمدن نوین اسلامی ادامه پیدا کند.

انتهای پیام

نظر شما