شناسهٔ خبر: 66806245 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

آخر هفته تلویزیون با چند نوستالژی و فیلم‌هایی به رنگ مقاومت

شبکه‌های تلویزیونی فیلم‌هایی مصادف با شهادت رئیس‌جمهور و هیأت همراه و سالروز آزادسازی خرمشهر را برای آخر هفته تدارک دیده که روی آنتن می‌روند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «ستاره شرق»، «تک تیرانداز»، «خودکار عطری»، «آسمان هشتم»، «بدون قرار قبلی»، «اینجا خانه من است»، «تک تیراندازها»، «دیده بان»، «آبادان یازده ۶۰»، «هور در آتش»، «شب»، «کودک و فرشته»، «حج پاکان»، «بلمی به سوی ساحل»، «ابو زینب»، «اروند»، «پیرمرد و دریا»، «افق»، «سامورایی رامن فروش»، «مسیر مخفی»، «۲۳ نفر»، «من دنیل بلیک هستم»، «به گاتاکا خوش آمدید»، «نهنگ خشمگین»، «ایستاده در غبار»، «حصار ضد خرگوش»، «در مسیر باران»، «نبرد خلیج فارس ۲»، «رقص قاصدک‌ها»، «کلاه سبزها»، «بی‌پلاک»، «بچه‌های طوفان»، «مقاومت»، «یدو»، «شیدا»، «تنگه ابوقریب» و «منصور» پنجشنبه و جمعه ۳ و ۴ خرداد ماه مصادف با شهادت رییس جمهور و هیئات همراه و همچنین سالروز آزاد سازی خرمشهر از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

جزئیات پخش فیلم‌های سینمایی را در ادامه ببینید:

**** شبکه یک سیما

فیلم تلویزیونی «دولت عشق» به کارگردانی «حمید بهمنی»، جمعه ۴ خردادماه ساعت ۱۶:۳۰ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.
این فیلم به زندگی محمدعلی رجایی از دوران کودکی تا زمان کشته شدن می‌پردازد.
سیدجواد هاشمی، احمد میررفیعی، امیر گرجی، حبیب‌الله حداد و حمید اصغری تتماج در فیلم تلویزیونی «دولت عشق» بازی کرده‌اند.

**** شبکه دو سیما

فیلم تلویزیونی «ستاره شرق» به کارگردانی «علی غفاری»، پنجشنبه ۳ خرداد ماه ساعت ۰۱:۳۰ دقیقه بامداد از شبکه دو روی آنتن می‌رود.
داستان فیلم درباره زمان امامت حسن عسکری (ع)، است که خلیفه، شیخ الشیوخ بغداد، جابر را مأمور می‌کند تا به نیشابور رفته و فضل ابن شاذان، عالو علوی را از بین ببرد. فضل مشغول جمع آوری احادیث مهدویت در قالب یک کتاب است و در این راه شاگردانش هم چون سهراب او را همراهی می‌کنند. با ورود جابر به نیشابور عرصه بر فضل تنگ می شود. جابر شایعه می کند که امام حسن (ع)، فضل را نفرین کرده و او را مرتد خوانده است. فضل به همراه چند تن از شاگردانش از شهر خارج می‌شوند و در روستایی پناه می‌گیرند و ...
محمود پاک‌نیت، افشین نخعی، فخرالدین صدیق شریف، کاوه خداشناس در فیلم تلویزیونی «ستاره شرق» هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «تک تیرانداز» به کارگردانی «علی غفاری»، جمعه ۴ خردادماه ساعت ۰۰:۱۵ دقیقه بامداد از شبکه دو سیما پخش می‌شود.
در خلاصه داستان این فیلم سینمایی که در ژانر دفاع مقدس ساخته شده، آمده است: تک تیرانداز ایرانی کابوسی مرگبار برای افسران و فرماندهان ارتش بعث شده است. صدام شخصا برای سر او جایزه تعیین می‌کند. مزدروان و زبده‌ترین نیروهای ارتش بعث عازم ماموریت می شوند تا دستور رسمی صدام عملی شود...
کامبیز دیرباز، امیررضا دلاوری، علی‌رضا کمالی، عبدالرضا نصاری، حسین پوریده، اسماعیل خلج و حسین شریفی در فیلم سینمایی «تک تیرانداز» ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «خودکار عطری» به کارگردانی «سید محسن میرحسینی»، جمعه ۴ خردادماه ساعت ۰۸:۲۵ صبح از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.
این فیلم درباره خانواده‌ای است که صاحب دو فرزند و یک فرزند تو راهی هستند و زمان اوایل مهر و بازگشایی مدارس است. سمیر پسر نوجوان این خانواده که یک روز قبل از شروع سال تحصیلیِ سال ۱۳۵۹ با پدرش به بازار رفته و کفش و لباس نو برای رفتن به مدرسه خریده علاقه زیادی به خودکار عطری دارد که پدر برایش می‌خرد.

اما همان روز ارتش بعث عراق به ایران حمله کرده و او به همراه خانواده‌اش پای پیاده در نخلستان‌ها راهی می‌شوند. در این حین مادر سمیر که باردار بوده، در یکی از روستاهای بین راه، زایمان می‌کند، اما در اثر استرس‌های وارده موفق به شیر دادن به نوزادش نمی‌شود. سمیر با از خودگذشتگی زیر آتش شدید توپخانه دشمن به شهر می رود و با شکستن شیشه داروخانه چند بسته شیرخشک برای برادرش می آورد و با خودکار عطری که پدر برایش خریده روی کاغذ می‌نویسد پولش را فردا می‌آورم که ...

محمدعلی آلبو علی، محسن نیکویی، طاهره نیک آزاد، صادق مقدسی، ایلیا بعنونی نژاد، صباح جوانپور، فاطیما بحرینی، ثنا کعبی، اقدس بیگی، محمد رضا دلایر، بهرام افروز، مائده جهانگیری سهروردی، رزانا میرحسینی و جاسم کاظمی مفرد در فیلم تلویزیونی «خودکار عطری» بازی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «آسمان هشتم» به کارگردانی «حسن نجفی»، جمعه ۴ خردادماه ساعت ۱۷:۵۰ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه قصه این فیلم آمده است: خالده زنی باکویی است که همراه با پسرش قربان و دختر کر و لالش زلفیه به مشهد سفر می کنند تا ناراحتی قلبی قربان مداوا شود. سکته شدید قلبی قربان، باعث بستری شدنش در بیمارستان می‌شود. رحمت که دانشجوی پزشکی است به آنها در ترجمه زبان و تأمین هزینه بیمارستان کمک می‌کند. رحمت که به مهاجران و پناهندگان فقیر و بیمار افغانی نزدیک مرز نیز کمک می کند، در مسیر سفر به مرز، مورد حمله قاچاقچیان قرار می‌گیرد و از شدت جراحت به کما می‌رود و در همان بیمارستانی که قربان به سر می برد، بستری می شود. پدر رحمت، رحمان که خادم حرم امام رضا (ع) است،‌ در حین حضور در بیمارستان، با خالده و خانواده اش آشنا می شود و به تدریج متوجه کمک های رحمت به آنها می.شود. آنها همگی به حرم می‌روند و درخواست شفا برای پسران‌شان می کنند. تیم پزشکان به رحمان اطلاع می‌دهد که ... محمد کاسبی، رحیم نوروزی، خالده قلی آوا، قربان مسیم اف و مهدی فقیه در این فیلم بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» به کارگردانی «بهروز شعیبی»، شنبه ۵ خردادماه ساعت ۰۰:۱۵ دقیقه بامداد از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.
داستان فیلم در مورد دختری به نام یاسمن است که پس از سال‌ها به دلیل مرگ پدرش به ایران بازگشته است. پسر او دچار اوتیسم است و این مسئله، سفر را برایش دشوار می‌کند. یاسمین شناختی از پدرش ندارد و بیش از آن میراثی که پدر برایش گذاشته‌است باعث تعجب او می‌شود و ...
مصطفی زمانی، پگاه آهنگرانی، صابر ابر، الهام کردا، امین میری، محمد کیانی، عرفان ابراهیمی، رضا صابری و حامی ترابی در فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» هنرنمایی کرده‌اند.

**** شبکه سه سیما

فیلم تلویزیونی «اینجا خانه من است» به کارگردانی «خیرالله تقیانی پور»، پنجشنبه ۳ خردادماه ساعت ۱۴:۴۵ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
این فیلم درباره حمله بعث عراق به عشایر مختلف عرب از جمله عشیره سید باقر در بصره و خرمشهر در روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی است. بعد از حمله به این عشیره و کشتن تمام افراد تنها یک پسر بچه به نام طاهر جان سالم به در می‌برد و با کمک پدرش که او را به رودخانه میاندازد در حوالی رود اروند در خرمشهر توسط مردم خرمشهر پیدا می‌شود و به یک یتیم خانه در آنجا فرستاده می‌شود. مسئول انجا زنی فداکار به نام اکرم است که با همسرش علی آنجا را اداره می‌کنند. اکرم و علی تمام توان خود را برای این بچه ها که تعدادی از انها عراقی هستند به کار می‌برند. طاهر که زبان فارسی نمی‌داند تنها با پسر بچه‌ای به نام احمد که پسر عموی اکرم است ارتباط برقرار می‌کند و رابطه عاطفی خاصی بین آنها به وجود می‌آید. در همین زمان عراقی‌ها به خرمشهر نیز حمله می‌کنند و ...
کامبیز دیرباز، لیندا کیانی و مارال فرجاد در فیلم تلویزیونی «اینجا خانه من است» بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «تک تیراندازها» به کارگردانی «یی مو ژانگ و مو ژانگ»، جمعه ۴ خردادماه ساعت ۰۰:۳۰ دقیقه بامداد از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
در این فیلم با بازی یانگشنگ چن، یو ژانگ و ایتی لیو خواهید دید: تک تیرانداز چینی به نام لو در طول جنگ کره با آمریکا توانسته در مدت کمی تعداد زیادی از سربازان آمریکایی را زخمی کند. آمریکایی‌ها یک گروه تک تیرانداز حرفه ای را فرستاده اند تا او را برای تضعیف روحیه چینی‌ها زنده دستگیر کنند. لو و گروه جوانش که اکثرا جوان‌های داوطلب هستند برای بازگرداندن جنازه دوستشان به منطقه خطرناکی اعزام می‌شوند. لو در همان ابتدای کار متوجه می‌شود این یک تله است. آمریکایی ها دوست او را زخمی کرده و به واسطه او برای لو و گروهش کمین گذاشته‌اند. اما آمریکایی‌ها خبر ندارند که دوست لو یک نیروی اطلاعاتی است و اطلاعات فوق سری آمریکایی‌ها را جمع‌آوری کرده ولی در راه بازگشت از توسط آنها زخمی شده است. او اطلاعات جمع‌آوری شده را در یک کاغذ کوچک پنهان کرده و ارتش چین می تواند با این اطلاعات به پیروزی بزرگی دست پیدا کند. به همین دلیل لو دستور دارد دوستش را زنده یا مرده بازگرداند. آمریکایی‌ها وقتی می‌بینند نمی‌توانند حریف تک تیراندازهای چینی شوند، پیشنهاد معامله می‌دهند که ...

فیلم سینمایی «دیده بان» به کارگردانی «ابراهیم حاتمی کیا»، جمعه ۴ خردادماه ساعت ۰۸:۴۵ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
در این فیلم خواهیم دید: ارتباط خط کمین با نیروهای خودی توسط دشمن قطع شده و احتمال سقوط منطقه بسیار زیاد است. مقابله و مقاومت نیروها در مقابل دشمن نیازمند حضور دیده بان جهت هدایت آتش سنگین است. عارفی برای پیوستن به خط کمین و دیده بانی باید از مسیری عبور کند که زیر آتش شدید دشمن قرار دارد...
مهرداد سلیمانی، علیرضا حیدری، غلامرضا علی اکبری و اصغر پورهاجریان در فیلم سینمایی «دیده بان» بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» به کارگردانی «مهرداد خوشبخت»، جمعه ۴ خردادماه ساعت ۱۴:۱۵ به روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.
در این فیلم خواهیم دید: سال ۱۳۵۹ خبر سقوط خرمشهر می‌آید و در نهایت شهر به دست عراقی‌ها می‌افتد. عراقی‌ها تا یک قدمی آبادان پیشروی می‌کنند اما کارکنان رادیون نفت آبادان حاضر به خالی کردن ساختمان رادیو نمی‌شوند. آن‌ها می‌خواهند وظیفه‌شان را در قبال خبررسانی و روحیه دادن به مردم انجام بدهند و ...
علیرضا کمالی، حسن معجونی، شبنم گودرزی، حمیدرضا محمدی، ویدا جوان و نادر سلیمانی در فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰»؛ به هنرمندی پرداخته‌اند.

**** شبکه چهار سیما

فیلم سینمایی «هور در آتش» به کارگردانی «عزیزالله حمیدنژاد»، جمعه ۴ خرداد ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.
در این فیلم خواهید دید: بابا عقیل قرار است با پسرش رحمت در پشت جبهه ملاقات کند. پسر بر سر قرار نمی‌آید. پیرمرد همسنگر او را می‌بیند که شهید شده است. از این رو برای یافتن او بی‌تاب و مصمم شده و به همراه یک نوجوان قایق‌ران راهی جبهه‌های هور می‌شود. اما موفق به دیدن پسرش نمی‌شود اما ...
مهدی فقیه، مهدی قلی پور، محمدرضا مهدوی، علیرضا یزدان خواه، محمد گوهری و حسین یاری در فیلم سینمایی «هور در آتش» ایفای نقش کرده‌اند.

**** شبکه تهران سیما

فیلم سینمایی «کودک و فرشته» به کارگردانی «مسعود نقاش زاده»، پنج‌شنبه ۳ خرداد ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه تهران پخش می‌شود.
در این فیلم خواهیم دید: در آخرین روز تابستان سال ۱۳۵۹، فرشته و خانواده‌اش آماده می‌شوند تا در جشن عروسی یکی از اقوام نزدیک شرکت کنند. اما غرش صدای هواپیماهای جنگنده‌ای که از مرز عبور کرده‌اند موجب می‌شود که پدر فرشته تصمیم بگیرد از خیر عروسی خواهرش بگذرد و خانواده‌اش را از مهلکه بدر ببرد. فرشته برای آوردن مادر بزرگ از خانه خارج می‌شود؛ اما دیگر هیچ گاه خانواده اش را نمی‌بیند؛ ولی مدتی بعد با شنیدن خبر زنده بودن برادرش، جستجویی طولانی را برای یافتن او آغاز می‌کند. فرشته در شهری که حالا توسط دشمن اشغال شده ...
شبنم مقدمی، مونا احمدی، محمدرضا زادسرور، قاسم زارع، افشین هاشمی، حسین توشه، مالک حدپورسراج، علیرضا حسینی، سودابه بیضایی، سیما خضرآبادی، وحید نجفی شوشتری و حسین سلیمانی در فیلم سینمایی «کودک و فرشته» هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «حج پاکان» به کارگردانی «هادی رحیمی»، جمعه ۴ خرداد ماه ساعت ۹ صبح از شبکه تهران پخش می‌شود.
در خلاصه داستان آمده است: پاکان نوجوانی است که آرزو دارد مادر بزرگش را به زیارت امام رضا بفرستد. او به همراه پدرش و مادر بزرگش در روستایی فقیرانه زندگی می کنند. پدر پاکان اعتیاد دارد و برای حشمت خان که گاوداری دارد رانندگی می‌کند. پاکان برای فرستادن مادر بزرگش به زیارت نیاز به پول دارد. او به سراغ حشمت خان رفته تا در گاوداریش کار کند. پس از سه ماه کار او پول مورد نیاز را درمی آورد اما بر اثر حادثه ای که پاکان نقش ندارد گلدان گرانقیمتی در خانه حشمت خان شکسته که پولش را از کارمزد پاکان که برابر کل در آمد سه ماه او بوده کم می‌کند. دختر حشمت که متوجه اوضاع پاکان است ۱۰۰ هزار تومان به او قرض می دهد اما پدر پاکان پول را بر می‌دارد. پاکان به فکر انجام خلاف می‌افتد تا پول را جور کند اما منصرف شده به زورخانه می‌رود که ...
رامین راستاد، مریم خدارحمی، کاظم افرندنیا، نرگس صفدریان، محمد قورچی و شکرالله حسنی در این فیلم به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم سینمایی «بلمی به سوی ساحل» به کارگردانی «رسول ملاقلی پور»، جمعه ۴ خردادماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه تهران پخش می‌شود.

در این فیلم خواهیم دید: در زمان جنگ ایران و عراق، در خرمشهر جنگ خانه به خانه جریان دارد. مرتضی، فرمانده یک گروه پاسدار خواهان یک فروند هلی کوپتر برای رساندن قوای کمکی به خرمشهر است. نماینده بنی صدر، رییس جمهور و فرمانده کل قوا، با درخواست او مخالفت می کند. مرتضی و افرادش به ناچار با لنج حرکت می کنند و یک روز بعد از خرمشهر به منطقه می‌رسد. او به همراه دو تن از بازماندگان رزمنده شهر عبدالله و صالح، سوار بر بلم از کارون می گذرد و به خرمشهر می رود و نقشه پایگاه های دشمن را تهیه می کند. دشمن از حضور آنان مطلع می‌شود و ...
خسرو ضیایی، عطاء الله سلمانیان، بهزاد بهزادپور، جعفر دهقان و فرید کشن فلاح از بازیگران «بلمی یه سوی ساحل» هستند.

**** شبکه نمایش

فیلم سینمایی «پیرمرد و دریا» به کارگردانی «جان استرجس»، پنج شنبه ۳ خرداد ماه ساعت ۱ بامداد از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی اسپنسر تریسی و دان دایموند خواهید دید: رویای صید یک ماهی بزرگ، همواره آرامش زندگی ماهی گیری پیر و باتجربه را برهم زده است. تا این که، سرانجام وی موفق می‏‌شود یک ماهی بزرگ را در نبردی سخت صید کند. اما ...

فیلم سینمایی «افق» به کارگردانی «رسول ملاقلی‌پور»، پنج شنبه ۳ خرداد ماه ساعت ۱۳:۰۰ از شبکه نمایش پخش می‌شود.
در این فیلم خواهیم دید: نصرت و احمد دو غواص اطلاعات هستند، در یک ماموریت احمد مفقود می‌شود، در حالی که همسرش در بیمارستان اهواز منتظر بازگشت اوست و ...
جهانبخش سلطانی، سیدجواد هاشمی، مهرزاد نوشیروانی، علی داروییان و حمید صالحین در فیلم سینمایی «افق» هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «سامورایی رامن فروش» به کارگردانی «ناکایی ساگی»، پنج شنبه ۳ خرداد ماه ساعت ۱۵:۰۰ از شبکه نمایش پخش می‌شود.
این فیلم با بازی ساتوشی ایزومی و دای واتاناب خواهیم دید: هیکاری کامیشیرو باخبر می شود که پدرش فوت کرده است. او تصمیم می‌گیرد مسؤولیت مغازه پدرش را برعهده بگیرد. بنابراین شغلش را که طراح شرکتی خصوصی است رها می‌کند و به زادگاهش می‌رود. پدر هیکاری آشپز و فروشنده رامن بوده که نوعی غذای سنتی است. هیکاری که با دستورهای آشپزی پدرش دچار مشکل شده و ...

فیلم سینمایی «مسیر مخفی» به کارگردانی «آلیستر گریرسون»، پنج شنبه ۳ خرداد ماه ساعت ۱۷:۰۰ از شبکه نمایش پخش می‌شود.
داستان فیلم با بازی رایس واکیفیلد و آلیسون کراتس از این قرار است که: عده ای کاوشگر برای پیدا کردن راهی مخفی در غاری به نام اس آلا که قدمت آن به یک میلیون سال می‌رسد و تا کنون هیچ انسانی به درون آن پا نگذاشته است داوطلب می‌شوند. در این میان مردی که سال‌ها تجربه غارنوردی دارد به نام فرانک به همراه پسرش جاش نیز حضور دارند، فرانک به عنوان راهنمای آنان مسیر را نشان می‌دهد. جاش که ارتباط چندان خوبی با پدرش ندارد در این مسیر او را بیشتر می‌شناسد و کم کم به او علاقه‌مند می‌شود. در میانه راه به تدریج از تعداد افراد گروه کاسته می‌شود و ...

فیلم سینمایی «۲۳ نفر» به کارگردانی «مهدی جعفری»، پنجشنبه ۳ خرداد ماه ساعت ۱۹ از شبکه نمایش پخش می‌شود.
داستان «۲۳ نفر» مربوط به دوران دفاع مقدس و زمان آزادسازی خرمشهر می باشد. در آن زمان پیر و جوان برای دفاع به جنگ می‌رفتند، در اردیبهشت سال ۶۱ ، ۲۳ نفر از نوجوانان ایرانی اسیر نیروهای بعث عراق شدند، آنها را به استخفارات عراق بردند و برای نشان دادن این که ایران نوجوانان را به اجبار به جنگ می‌فرستد، آنها را نمایشگر دوربین ها و خبرگزاری های جهانی کردند. در این میان فردی به نام صالح که تاجری ایرانی بود و توسط رژیم بعث اسیر شده بود، به خاطر توانایی در عربی صحبت کردن، مترجم رژیم بعث شده بود و ارتباطی بود بین اسرا و بعثی‌ها... بعد از جنگ و آزادی اسرا ابتدا نیروهای اطلاعاتی ایرانی به او شک کردند که ...
مجید پتکی، سعید آلبوعبادی، رضا نوری، عبدالحلیم تقلبی، مالک محمدآبادی، حسین پوریده و محمد رشنو در فیلم سینمایی «۲۳ نفر» ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم سینمایی «من دنیل بلیک هستم» به کارگردانی «کن لوچ»، پنج شنبه ۳ خرداد ماه ساعت ۲۱:۰۰ از شبکه نمایش پخش می‌شود.
فیلم با بازی دیو جانز، هیلی اسکوایرز و شارون پرسی؛ داستان یک کارگر است که بعد از یک حمله‌ قلبی، توسط دکترش از کار کردن منع می‌شود و حالا باید از دولت مستمری بیکاری دریافت کند. اما بوروکراسی پیش رو، دریافت این مستمری را تا حد رسیدن به نقطه بی‌بازگشت به تاخیر می‌اندازد. دنیل بلیک همچنین در طی ماه‌های بیکاری و بی‌پولی‌اش با خانواده‌ای تنها که دچار بحران مشابهی هستند آشنا می‌شود و ...

فیلم سینمایی «به گاتاکا خوش آمدید» به کارگردانی «اندرو نیکول»، پنج شنبه ۳ خرداد ماه ساعت ۲۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود.
در این فیلم با بازی ایثن هاک، اوما تورمن، جود لا، لورن دین و ارنست بورگناین خواهیم دید: در آینده ای نه چندان دور، مردی با مشکلات ژنتیکی، آرزوی دیرینه ای برای رفتن به فضا دارد. جامعه وینسنت فریمن را به خاطر آرایش ژنتیکی نامناسبش در انسان های رده پایین قرار داده است، و او تنها می تواند در شغل‌های سطح پایین مشغول به کار شود. برای رسیدن به آرزویش، او هویت جروم مورو، شخصی با مشخصات ژنتیکی کامل، که بر اثر یک تصادف اتومبیل فلج شده است را جعل می کند. به کمک یک شخص حرفه‌ای، وینسنت موفق می‌شود در تست دی.ان.ای تقلب کند. اما ...

فیلم سینمایی «نهنگ خشمگین» به کارگردانی «مایکل اندرسون»، جمعه ۴ خردادماه ساعت ۱ بامداد از شبکه نمایش پخش می‌شود.
در این فیلم با بازی ریچارد هریس، شارلوت رمپلینگ و ویل سمسون خواهید دید: اقدام یک ماهی‌گیر در کشتن یک نهنگ ماده در حالی که بچه‌ای در شکم داشت، باعث برانگیخته شدن حس انتقام در زوج نر آن جانور می‌شود. نهنگ نر به دنبال شکارچی می‌رود و در این تعقیب از هوش بالای خود برای رسیدن به مقصودش و کشتن شکارچی گناهکار کمک می‌گیرد. کاپیتان نولان، تصمیم می‌گیرد با شکار نهنگی موسوم به نهنگ قاتل و فروش آن پولدار شود او با کشتی کوچکش و دو مرد و یک زن به محل زندگی نهنگ‌ها می‌رود و نهنگی را شکار کرده و ...

فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» به کارگردانی «محمدحسین مهدویان»، جمعه ۴ خردادماه ساعت ۱۹ از شبکه نمایش پخش می‌شود.
در این فیلم خواهید دید: احمد متوسلیان که دوران نوجوانی‌اش را در سکوت گذرانده و اکنون بزرگتر شده، فرمانده لشکری می‌شود که باید در دروازه‌های خرمشهر با دشمن بجنگند. اما سرنوشت او فرسنگ‌ها دورتر از مرزهای ایران رقم می‌خورد و ...
هادی حجازی‌فر، امیرحسین هاشمی، سوده ازقندی، فرهاد فداکار و عماد محمدی در فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم سینمایی «حصار ضد خرگوش» به کارگردانی «فلیپ نویس»، جمعه ۴ خردادماه ساعت ۲۱ از شبکه نمایش پخش می‌شود.
این فیلم با بازی اورلین سامپی، نیاناساسفوری، کنتربرانا، جیسون کلارک و دیوید گالپیلیل؛ درباره مهاجران سفیدپوست است که در استرالیا پس از به دست گرفتن قدرت سیاسی از یک طرف با کشیدن حصار در استرالیای غربی، دو قسمت از خاک این سرزمین را جدا می کنند. از سوی دیگر با جداکردن کودکان دورگه از خانواده هایشان، سعی در نابودی سیاهپوستان بومی دارند. سه دختر به نام‌های ماری، گریس و دیزی که خانواده‌هایشان ربوده شده‌اند از اردوگاه سفیدپوستان می‌گذرند و سفری طولانی را در حاشیه حصار ضد خرگوش شروع می‌کنند تا به سرزمین اجدادشان برسند که ...

**** شبکه کودک

انیمیشن سینمایی «نبرد خلیج فارس ۲» به کارگردانی «فرهاد عظیما»، پنجشنبه ۳ خردادماه ساعت ۱۴ از شبکه کودک پخش خواهد شد.
در این فیلم نبردی فرضی بین یک ناو جنگی ایرانی به نام ناو ولایت و تعداد زیادی از ناوهای جنگی آمریکا در خلیج فارس نمایش داده می‌شود. در این نبرد، در ابتدا تمامی موشک هایی که ناو ایرانی به سمت ناوگروه آمریکایی شلیک می‌کند منهدم شده و به اهداف اصابت نمی کند. فرمانده ناو ایرانی درمی یابد برای از بین بردن سپر دفاعی ناوهای آمریکایی باید سامانه دفاعی آنها توسط روبات های تک تیرانداز از کار بیفتند. در همین راستا تعدادی از روبات های تک تیرانداز ساخت ایران این مأموریت را به انجام می رسانند و با از کار افتادن سیستم دفاعی ناوها تعدادی از آنها مورد اصابت موشک قرار می‌گیرد و ...

انیمیشن سینمایی «رقص قاصدک ها» به کارگردانی «وحید شاکری»، جمعه ۴ خردادماه ساعت ۱۴ از شبکـه کودک پخش خواهد شد.
این انیمیشن روایتگر واپسین روزهای حیات شهید احمد کشوری و ماجرای آخرین عملیات نظامی وی در دوران دفاع مقدس است. در این فیلم سعی شده تا علاوه بر شجاعت و دلاوری شهید کشوری در عرصه نظامی، به جنبه‌های شخصیتی وی نیز توجه شود.

**** شبکه امید

انیمیشن سینمایی «بی پلاک» به کارگردانی «اسماعیل یوسفی»، پنجشنبه ۳ خرداد ماه ساعت ۱۷:۰۰ از شبکه امید پخش خواهد شد.

«بی پلاک»، با موضوع دفاع مقدس، سبک زندگی شهید ابراهیم هادی و همسنگران سلحشور وی و دلاورمردان عرصه جنگ را به تصویر می‌کشد و فرهنگ ایثار و شهادت را در رخدادهای کانال کمیل تا لحظه شهادت ایشان به نمایش می‌گذارد.

فیلم تلویزیونی «بچه‌های طوفان» به کارگردانی «صادق صادق دقیقی»، جمعه ۴ خردادماه ساعت ۱۷ از شبکه امید پخش خواهد شد.
در این فیلم خواهیم دید: پدر رضا به دلیل عوارض شیمیایی مربوط به دفاع مقدس در بستر بیماری است و نیاز به دستگاه اکسیژن دارد؛ اما طوفان و باران شدید در روستای آنان در منطقه ای از شمال که چند روزی است مدام در حال باریدن است، به رضا و خواهرش اجازه نمی‌دهد که برای تهیه کپسول اکسیژن پدرشان به خارج از روستا بروند. اما رضا برای زنده ماندن پدرش مجبور می‌شود برای عبور از رودخانه خروشان دل به آب بزند که ...
پژمان بازغی، رضا ناجی، مریم بوبانی، سوگل طهماسبی، ونوس حسن‌کانلی و پرهام دلدار در فیلم تلویزیونی «بچه‌های طوفان» ایفای نقش کرده‌اند.

**** شبکه افق


فیلم سینمایی جدید «مقاومت» به کارگردانی «چو مین هو»، جمعه ۴ خردادماه ساعت ۱۰ صبح از شبکه افق پخش خواهد شد.
این فیلم با بازی گو آ سونگ، ریو کیونگ سو، مو سئونگ چویی و کیم سو جین؛ داستان مبارزه مردم کره جنوبی‌ با ژاپن بر سر استقلال و آزادی است. داستان فیلم از سال ۱۹۱۹ آغاز می‌شود که تظاهرات گسترده‌ای برعلیه اشغال ژاپنی‌ها شکل می‌گیرد که ۲ ماه به طول می‌انجامد. در این میان دختر جوانی که والدین و تمامی اهالی روستای خود را از دست داده است، تصمیم می‌گیرد تا به مبارزات آزادی‌خواهانه کره بپیوندد. یو گوان سون در ۱۷ سالگی هنگامی که کشور کره تحت حاکمیت ژاپن است در جنبش استقلال کره شرکت می کند. یو گوان سون دستگیر شده و به زندان سودیمون فرستاده می شود و در آنجا شکنجه می شود، اما در این راه تسلیم نمی‌شود. صداهای زنده باد استقلال کره! از زندان ها به گوش می‌رسد و این صدا خیلی زود بر کره ای ها تأثیر گذاشت و ...

فیلم سینمایی «یدو» به کارگردانی «مهدی جعفری»، جمعه ۴ خرداد ماه ساعت ۱۷:۰۰ از شبکه افق پخش خواهد شد.
داستان فیلم درباره ماه‌های آغازین جنگ تحمیلی است. دورانی که خانواده‌های شهرهای مختلف خوزستان به ناچار خانه و کاشانه و همه دلبستگی خود را رها کردند و به شهرهای دیگر پناه بردند تا جان خود را نجات دهند. اما در این میان مادری قصد ندارد خانه و کاشانه خود را رها کند در این میان پسر بزرگتر و نوجوان خانواده، از دست این تصمیم مادر عصبانی است. مدام به جان مادر غر می‌زند که مانند تمام اهالی محل از آن جا بروند تا از بین نرفته‌اند. به هر بهانه ای با مادر بحث می‌کند و حرف از رفتن می‌زند. مادر اما ....
ستاره پسیانی، میلاد صویلاوی، محمدمهدی آلبو علی، ریحانه آریامنش، اکبر اودود، سعید آلبو عبادی، عبدالحلیم تقلبی، رضا نوری، حسین پوریده، آرمان آسایش، طاهره نیک‌آزاد و یاسین مسعودی در فیلم سینمایی «یدو» هنرنمایی کرده‌اند.

**** شبکه سلامت (زیرنویس ویژه ناشنوایان)

فیلم سینمایی «شیدا» به کارگردانی «کمال تبریزی»، جمعه ۴ خردادماه ساعت ۱۱ صبح با زیرنویس ویژه ناشنوایان از شبکه سلامت پخش می‌شود.
داستان فیلم درباره فرهاد است که در جنگ مجروح شده و موقتاً بینایی‌اش را از دست داده، به بیمارستانی صحرایی منتقل شده که در آن پرستاری به نام شیدا از مشاهده مقاومت فرهاد در تحمل درد شگفت زده می شود و به تدریج می‌فهمد که می تواند با تلاوت قرآن، التیام بخش او باشد. مراقبت شیدا از فرهاد به مرور پیوندی عاطفی بین آن ها ایجاد می کند که با مرخص شدن ناگهانی فرهاد از بیمارستان منجر به جدایی شان می شود. فرهاد در جستجوی شیدا به جبهه بر می گردد، ولی جنگ تمام می‌شود و جستجو را دشوار می‌کند. فرهاد به اصرار پدر و مادرش با دختری پولدار عقد می‌کند که ...
لیلا حاتمی، پارسا پیروزفر و محمدرضا شریفی نیا در فیلم سینمایی «شیدا» بازی کرده‌اند.*

*** شبکه فراتر (۴k)

فیلم سینمایی «منصور» به کارگردانی «سیاوش سرمدی»، پنجشنبه ۳ خردادماه ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه فراتر پخش خواهد شد.
این فیلم درباره شهید ستاری است که با جدیت به دنبال هواپیماهای جنگی است تا بتواند رزمنده‌ها را تجهیز کند. در ابتدا آن‌ها با کارخانه ساخت هواپیما همکاری می‌کردند و صرفاً قطعات وارد شده از خارج از کشور را مونتاژ می‌کردند. اما این کارخانه با کارشکنی‌هایش باعث کند شدن و حتی توقف کار آن‌ها و نرسیدن هواپیماها به خلبانان ارتش شده ‌بود. تیمسار ستاری و تیمش ابتدا برای وارد کردن چند هواپیمای جنگی اقدام کردند که بخاطر حمله آمریکایی‌ها به هواپیماها و بمباران آن‌ها، با شکست مواجه شد. تیمسار ستاری به تیمش دستور داد که با داشته‌ها و دانش خودشان قطعات مورد نیاز هواپیماها را در یکی از سوله‌های ارتش، تولید کنند که ...
محسن قصابیان، مهدی کوشکی، جواد هاشمی، حمیدرضا نعیمی، علیرضا زمانی نسب، قاسم زارع و لیندا کیانی در فیلم سینمایی «منصور» بازی کرده‌اند.

نظر شما