شناسهٔ خبر: 66805516 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

در گفتگو با بسیج بیان شد؛

جبهه های ما مسجد بود و همه جا ذکر خداوند و معنویت بود

حجت الاسلام جمالی فرد گفت: جبهه های نبرد ما مسجد بود و همه جا ذکر خداوند و معنویت بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه لردگان در آستانه سالروز آزاد سازی خرمشهر در گفتگو با بسیج،با تسلیت شهادت رئیس جمهور محترم و مغتنم کشورمان حجت الاسلام دکتر سیدابراهیم رئیسی و یاران شهیدش و گرامیداشت هفته مقاومت و پیروزی گفت: از عرصه های که از نظر قرآن کریم و روایات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام  ارزش های اخلاقی در آن تاثیر ویژه دارد، عرصه جهاد و دفاع است.

حجت الاسلام جمالی فرد،افزود: آموزه های دینی علاوه بر این که جهاد فی سبیل الله و دفاع مقدس را از کارهای بسیار ارزشمند و مهم بر می شمارد و با تشویق و ترغیب ، شعله دفاع در برابر بیگانگان مهاجم  را در جان  مومنان می افروزد، از ارزشهای اخلاقی متعددی یاد می کند که اگر مومنان به آن پایبند باشند  از آزمون جهاد و دفاع سر افراز بیرون می آیند.

این مقام مسئول، ادامه داد: در دوران دفاع مقدس جبهه های ما مسجد بود و همه جا ذکر خداوند بود و معنویت در بین رزمندگان موج می زد.

وی تصریح کرد: رزمندگان دفاع مقدس یاد خدا را با نماز زنده نگه می داشتند و از همین نماز در سختی ها و مشکلات کمک می گرفتند، چرا که در قرآن خوانده بودند«استعینوا بالصبر و الصلاه»و به همین ترتیب با اعتقاد کامل از نماز و معنویت کمک می جستند و علاوه بر رشد معنوی خود بر مشکلات نیز فائق می آمدند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه لردگان اضافه کرد: رزمندگان به برکت حضور علما و روحانیت در جبهه، فقط به  نمازهای واجب اکتفا نمی کردند، بلکه فرهنگ شب زنده داری ، پرداختن به نماز شب و راز و نیاز نیز حاکم بود.

وی با اشاره به آزاد سازی خرمشهر گفت: یکی از نمونه های نقش ایمان و معنویت در بین رزمندگان اسلام، آزاد سازی خرمشهر بود که امام راحل (ره) فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد.

نظر شما