شناسهٔ خبر: 66805197 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بدرقه «رئیس‌جمهور مُغتنم» و همراهان شهیدش

محدودیت‌های حرم‌مطهر رضوی همزمان با مراسم خاکسپاری رئیس‌جمهور

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: برای برگزاری مراسم تشییع، بدرقه و خاکسپاری پیکر خادم الرضا(ع) ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی در حرم مطهر رضوی محدودیت‌هایی لحاظ شده است تا این مراسم با شکوه و نظم هرچه تمام‌تر برگزار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مصطفی فیضی با اشاره به اینکه برای ما بسیار سخت است که هفته گذشته در کنگره جهانی حضرت رضا(ع) میزبان ریاست جمهوری در حرم مطهر رضوی بودیم و حال باید میزبان پیکر مطهر ایشان و شهدای همراهشان باشیم، گفت: منش و اخلاق ایشان توجه به مردم و حفظ آرامش و امنیت آنان بود.

وی تصریح کرد: خادمان آستان قدس رضوی سعی خواهند کرد در زمان مناسب با حضور پرشور مردم در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی و در امنیت و آرامش، ضمن وداع، پیکر مطهر ایشان تشییع و در کنار مضجع شریف حضرت رضا(ع) به خاک سپرده شود.

فیضی ادامه داد: تلاش داریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده قبل از نماز مغرب و عشاء تدفین پیکر مطهر این خادم شهید را انجام دهیم و چنانچه این کار با تاخیر انجام شود، پس از اقامه نماز این مراسم برگزار می‌شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: برای برگزاری هر چه بهتر و مناسب‌تر مراسمی در خور شان خادم‌الرضا(ع) بخش‌هایی از رواق‌ها و صحن‌های حرم مطهر برای ساعاتی خالی از زائر خواهد شد.

وی ادامه داد: از تمامی زائران و مجاوران خواستاریم در برگزاری هر چه باشکوهتر این مراسم همکاری‌های لازم را با ما داشته باشند.

فیضی خاطرنشان کرد: همچنین از ساعت‌های قبل از نماز ظهر و عصر تا پاسی از شب روضه منوره و صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی در آمادگی کامل خواهند بود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: از زائران عزیز حرم مطهر رضوی خواهشمندیم از آوردن وسایل اضافه و ممنوعه به حرم خودداری کنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، وی ادامه داد: درخواست ویژه داریم که عزیزان حاضر در صحن پیامبر اعظم حرم مطهر رضوی نظم را جهت حفظ حال جمعیت رعایت کرده و با خادمان خود همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

نظر شما