شناسهٔ خبر: 66803537 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

آمریکایی‌ها بایدن را مقصر رکود اقتصادی می‌دانند

نتایج نظرسنجی موسسه هریس که به سفارش روزنامه گاردین انگلیس انجام شده، نشان می‌دهد که بیشتر آمریکایی‌ها بر این باور هستند که کشورشان در رکود اقتصادی قرار دارد و این موضوع ناشی از سوءمدیریت دولت جو بایدن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از گاردین، طبق نظرسنجی موسسه هریس، تقریباً سه نفر از هر پنج آمریکایی معتقدند که کشورشان در رکود اقتصادی قرار دارد و بیشتر آنها دولت جو بایدن را مقصر این وضعیت می‌دانند.

این نظرسنجی نشان داد که با نزدیک شدن به روز انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، بدبینی مداوم نسبت به شرایط اقتصادی این کشور افزایش خواهد یافت.

۵۵درصد شرکت‌کنندگان آمریکایی در این نظرسنجی بر این باور هستند که اقتصاد آمریکا در حال کوچک شدن است و ۵۶درصد فکر می‌کنند که کشورشان با وجود آمارهای دولتی در زمینه رشد تولید ناخالص داخلی، در رکود اقتصادی شدیدی قرار دارد.

در این نظرسنجی معلوم شد که ۴۹ درصد مردم آمریکا بر این باورند که شاخص بورس در سال جاری کاهش یافته است، اگرچه این شاخص در سال ۲۰۲۳ حدود ۲۴ درصد افزایش یافت و امسال نیز بیش از ۱۲ درصد رشد کرده است. ۴۹درصد نیز بر این باورند که بیکاری در بالاترین حد خود در ۵۰ سال گذشته قرار دارد.

بسیاری از آمریکایی‌ها بایدن را برای وضعیت اقتصاد مقصر می‌دانند، به طوری که ۵۸ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی معتقدند که اقتصاد به دلیل سوء مدیریت دولت بایدن در حال بدتر شدن است.

نظر شما