شناسهٔ خبر: 66803467 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آیت الله عیسی قاسم؛

شهید رئیسی مرد جهاد و مبارزه با طاغوت جهانی بود

آیت الله عیسی قاسم، مرجع عالی شیعیان بحرین گفت: شهید رئیسی و همراهان شهیدش، مردان جهاد و مبارزه با طاغوت جهانی بودند.

صاحب‌خبر -

شهید رئیسی مرد جهاد و مبارزه با طاغوت جهانی بود

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  آیت الله عیسی قاسم، مرجع عالی دینی در بحرین، گفت: درگذشت ناگهانی سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور (شهید) جمهوری اسلامی ایران، حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه این کشور و همراهان آنها فاجعه و ضایعه‌ای برای امت است. آنان مردان جهاد اسلامی و مبارزه با کفر، نفاق و طاغوت جاهلیت جهانی به صورت ویژه بودند.
آیت الله قاسم افزود: ارتحال یکباره جمعی مؤمن و مجاهد از مردان صالح این امت، با توانمندی‌های بالا، یعنی حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران و دکتر حسین امیرعبداللهیان و یاران سرافرازشان در سانحه سقوط بالگرد، فاجعه و ضایعه‌ای برای امت بود.»
وی خاطرنشان کرد: آنان مردان جهاد سیاسی اسلامی و مبارزه با کفر، نفاق و طاغوت جاهلی به صورت ویژه بودند که در سطح ایمان، رسالت، اهتمام به صلح، امنیت جهانی، خدمت به آرمان‌های امت و در رأس آنها موضوع مسجد الاقصی، غزه و فلسطین و حفاظت از نهضت عظیم اسلامی در این دوران در جمهوری اسلامی موفق بودند. جمهوری اسلامی سخت در تلاش است تا کمک‌های نجات دهنده‌اش برای امت و کل جهان بشریت متوقف نخواهد شد. وی تسلیت صمیمانه خود را به رهبری الهی، شایسته، توانمند و مخلص، ملت مجاهد ایران، تمام امت اسلامی و خانواده‌های مجاهدان عزیز از دست رفته ابراز کرد.
آیت الله عیسی قاسم خاطر نشان کرد: این حادثه ناگهانی و فاجعه وار همچون دیگر حوادث خطرناک که ماهیت زندگی این دنیا است درسی است که باید همه ملت‌های بزرگ و کوچک آن را بیاموزند و برای اینگونه حوادث و شرایط ناگهانی خود را آماده کنند و بر حکومت قانونی و رهبری الهی شایسته که دارای بصیرت، تجربه فراوان، شجاعت، متانت، قوت قلب، اراده محکم و توکل بر خدا است اعتماد کنند. ملت باید بر اساس بصیرت و آینده نگری بنا شده باشد و در برابر ناملایمات مقاومت کند و جمهوری اسلامی ایران - الحمدلله - همه اینها را به شکلی عالی داراست و ان‌شاءالله همیشه قوی و پیروز و در رشد مثبت و مستمر خواهد ماند.

نظر شما