شناسهٔ خبر: 66803461 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

رهبر انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور تونس:

همدلی‌های کنونیِ ایران و تونس باید به تبدیل به همکاری‌های میدانی‌ شود

صاحب‌خبر -

حادثۀ از دست دادن رئیس‌جمهور و جمعی از مسئولان و همراهان آن‌ها، سنگین است اما در طول دوران جمهوری اسلامی همواره مشاهده کرده‌ایم که براساس حکمت الهی و با صبر و پایداری مردم، حوادث تلخ منشاء پیشرفت‌ها و حرکت‌ها شده‌اند.


حضور شخصیت فاضل و دانشگاهی همچون آقای «قیس سعید» در رأس کشور تونس، یک فرصت است تا این کشور بعد از سال‌ها حاکمیت استبدادی و قطع رابطه با دنیای اسلام، چهرۀ جدید و خوبی را از خود به نمایش بگذارد.ملت تونس استعداد زیادی برای پیشرفت و حرکت رو به جلو دارند و امیدواریم که با تدبیر شما وحدت لازم میان گرایش‌های مختلف در تونس به‌وجود بیاید و زمینه پیشرفت بیشتر فراهم شود.


مواضع ضدصهیونیستی باید در دنیای عرب توسعه یابد؛ زیرا متاسفانه در دنیای عرب به این‌گونه مسائل اهتمام ورزیده نمی‌شود و ما معتقدیم تنها راه موفقیت، استقامت و پایداری است.دولت رئیس جمهور فقید ما، دولت کار و تحرک و ارتباط بود و اکنون نیز آقای دکتر مخبر با اختیارات کاملی که در اختیار دارند همان مسیر را برای توسعه روابط ادامه خواهند داد. امیدواریم همدلی‌ها و همزبانی‌های کنونی میان دو کشور به همکاری‌های میدانی تبدیل شود.در این رئیس جمهور تونس با ابراز تسلیت قلبی و خالصانه دولت و ملت تونس به دلیل حادثه تلخ اخیر، گفت: آخرین دیدار ما با رئیس جمهور فقید ایران، چندی پیش در الجزایر بود و در همان‌جا توافق کردیم که من به تهران بیایم اما هیچ‌گاه تصور نمی‌کردم که برای ابراز تسلیتِ فوت ایشان به تهران بیایم.

رئیس‌جمهور تونس با اشاره به اراده مشترک دو کشور برای گسترش روابط در همه زمینه‌ها اظهار امیدواری کرد که با پیگری توافق‌ها، گسترش همکاری‌ها به صورت عملی تحقق یابد.

نظر شما