شناسهٔ خبر: 66803400 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار یزد مطرح کرد

پیگیری ویژه «نهضت ملی مسکن» به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های شهید جمهور

استاندار یزد تسریع در ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن را یکی از شعارهای رئیس جمهور شهید کشور دانست و گفت: تا آخرین روز مسئولیت، مسائل این حوزه را در راستای عمل به تعهدات استان با جدیت و به صورت شبانه روزی پیگیری خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی در سفر به شهرستان‌های زارچ، اشکذر، میبد و اردکان، از پروژه‌های نهضت ملی مسکن این شهرستان‌ها بازدید و به صورت میدانی به بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص آنها پرداخت.

استاندار یزد در این بازدید، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی، اظهار کرد: مسئله نهضت ملی مسکن یکی از مهم‌ترین شعارها و دغدغه‌های رئیس جمهور بود به طوری که مسائل مربوط به این حوزه را در جلسات ماهانه پیگیری می‌کردند.

وی در همین راستا ادامه داد: سهم استان یزد در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ساخت حدود ۵۴ هزار واحد مسکونی بود اما برای احداث ۵۷ هزار واحد اقدام کردیم.

وی در ادامه با اشاره به بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در چهار شهرستان زارچ، اشکذر، میبد، اردکان گفت: شهرستان‌های زارچ و اشکذر به دلیل وجود جنگل‌های دست‌کاشت و قرارگیری در مسیر باد در تأمین زمین با مشکل و کندی سرعت اجرا مواجه بود.

استاندار یزد با بیان اینکه در حال حاضر عملیات آماده سازی اراضی این پروژه آغاز و با سرعت در حال انجام است، تصریح کرد: به زودی قطعات آماده شده، در حوزه جوانی جمعیت و حوزه ساخت واحدها به صورت بنیاد ساخت یا گروه ساخت به مردم تحویل داده خواهد شد.

وی با اظهار خرسندی از پیشرفت فیزیکی مطلوب پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهرستان میبد، گفت: این واحدها عمدتاً به صورت گروه ساخت بوده اما بنیاد مسکن، ساخت تعدادی از واحدها را شروع کرده است.

فاطمی با اشاره به وجود چند سایت طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان اردکان، عنوان کرد: یکی از این سایت‌ها ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما در بحث زیرساخت‌های آن باید تلاش بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه واحدهای یکی از سایت‌های نهضت ملی مسکن اردکان به صورت مسکن تدریجی و نیمه ساز آماده و تحویل مردم شده است، گفت: این سایت با مشکلاتی همچون مسئله ۲۰۰ میلیون تومان متمم وام مواجه است که این مشکل از طریق بانک مسکن پیگیری خواهد شد.

استاندار یزد مشکل فاضلاب این سایت نهضت ملی مسکن اردکان را ناشی از جنس زمین دانست و افزود: این مسئله جزو تعهدات مجموعه چادرملو بوده و پیشرفت مناسبی نداشته است؛ لذا طی جلسه‌ای در ابتدای هفته آینده بر تسریع در روند آن تاکید خواهد شد.

وی در پایان تسریع در ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن را یکی از شعارهای رئیس جمهور شهید کشور دانست و خاطرنشان کرد: تا آخرین روز مسئولیت، مسائل این حوزه را در راستای عمل به تعهدات استان با جدیت و به صورت شبانه روزی پیگیری خواهیم کرد.

نظر شما