شناسهٔ خبر: 66803165 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

شاسی بلند بومی ایران خودرو ری را با چه قیمتی روانه بازار می‌شود؛ تخمین قیمت با مقایسه رقبا

صاحب‌خبر -

به تدریج به تاریخ عرضه ایران خودرو ریرا نزدیک می‌شویم؛ خودرویی که نیامده متقاضیان زیادی پیدا کرده است. اما قیمت این خودرو چقدر خواهد بود؟ با تخمین قیمت ایران خودرو ری را همراه ما باشید.

ایران خودرو ری‌ را جدیدترین و پیشرفته‌ترین محصول صنعت خودرویی ایران محسوب می‌شود که به‌زودی قرار است در بازار داخلی کشور عرضه شود. این خودرو به‌دلیل تغییرات گسترده‌ای که به نسبت سایر محصولات داخلی داشته، در حالی که هنوز به بازار عرضه نشده، طرفداران زیادی را جذب خود کرده است. اگر اخبار خودرو را دنبال کرده باشید، احتمالا تا اواخر تیرماه سال جاری شاهد حرکت چرخ‌های این خودرو در خیابان‌های کشور خواهیم بود. همچنین انتظار می‌رود برنامه فروش این خودرو کراس اوور طی ماه‌های آینده، توسط ایران خودرو اعلام شود. حتی خودرو ریرا برقی نیز در آینده نزدیک روانه بازار خواهد شد.

مهم‌ترین سوالی که ذهن متقاضیان این خودرو را مشغول کرده، بهایی است که باید در ازای این محصول پرداخت کنند. هنوز قیمت مشخصی برای این اتومبیل از سوی ایران خودرو اعلام نشده، اما از آنجایی که قیمت گذاری یک خودرو می‌بایست با توجه به ارزش محصولات رقیب و مشابه آن در بازار صورت بگیرد، در این مطلب گجت نیوز قصد مقایسه خودرو ری را با نزدیک‌ترین رقیبان خود را داریم تا ببینیم ارزش احتمالی این خودرو به چه صورت خواهد بود.

ایران خودرو ریرا در برابر رقبا؛ بررسی مشخصات فنی

با نگاهی به خودروهای موجود در بازار ایران، ۴ خودرو مشخصات نزدیکی با ری را دارند؛ هایما S5 plus، جک S3، چانگان CS35 Plus و ام وی ام X55 Pro

از لحاظ پیشرانه، ری را روی کاغذ، دست برتر را دارد. اکثر رقیبان ری را به موتور 1.5 لیتری توربو یا تنفس طبیعی مجهز شده‌اند؛ در حالی که ری را از یک موتور 1.7 لیتری توربو بهره می‌برد؛ به‌گفته کارشناس ایران خودرو، راندمان موتور ری را به‌گونه‌ای تنظیم شده تا با بنزین عرضه شده در سراسر کشور سازگاری داشته باشد و شاهد ناک زدن خودرو نباشیم. این در حالی است که اکثر رقیبان ری را با بنزین بی‌کیفیت مشکل دارند و استهلاک آن‌ها به‌طرز چشمگیری افزایش می‌یابد.

قیمت ایران خودرو ری را قیمت ایران خودرو ری را

پیشرانه EF7P TC که نسخه بهبود یافته EF7 توربو شارژ محسوب می‌شود، می‌تواند قدرتی معادل 160 اسب بخار و گشتاور 240 نیوتن‌متر را تولید کند، این موتور قدرتمندترین پیشرانه تولید شده در داخل کشور تا به این لحظه محسوب می‌شود. برگ برنده دیگر ری را گیربکس AT آن است که به نسبت نمونه CVT به‌کار گرفته شده روی رقبا، عملکرد به‌مراتب بهتری دارد. این گیربکس از نوع اتوماتیک 6 دنده بوده که توان تولیدی موتور را به چرخ‌های جلوی خودرو منتقل می‌کند.

در جدول زیر می‌توانید مقایسه مشخصات فنی خودروها را برای تخمین قیمت ری را مشاهده کنید.

خودرو ری‌ را هایما S5 پلاس چانگان CS35 Plus ایکس ۵۵ پرو جک S3
موتور ۴ سیلندر / توربو ۴ سیلندر / توربو ۴ سیلندر / توربو ۴ سیلندر / توربو ۴ سیلندر / اتمسفریک
حجم موتور ۱.۷ لیتر ۱.۵ لیتر ۱.۴ لیتر ۱.۵ لیتر ۱.۵ لیتر
توان خروجی ۱۶۰ اسب‌بخار ۱۴۹ اسب‌بخار ۱۵۵ اسب‌بخار ۱۵۶ اسب‌بخار ۱۰۷ اسب بخار
گشتاور ۲۴۰ نیوتن‌متر ۲۱۰ نیوتن‌متر ۲۵۵ نیوتن‌متر ۲۳۰ نیوتن‌متر ۱۵۵ نیوتن متر
گیربکس ۶AT ۶AT ۷DCT CVT CVT
شتاب ۰-۱۰۰ ۱۰.۴ ثانیه ۱۰ ثانیه ۹ ثانیه ۱۰ ثانیه ۱۴ ثانیه

تخمین قیمت ایران خودرو ری را با توجه به آپشن‌ها و امکانات

یکی از مهم‌ترین بخش‌های خودرو که در قیمت نهایی محصول تاثیر به‌سزایی دارد، تنوع امکانات و آپشن‌های آن است. بر خلاف سایر خودروهای داخلی که به‌دلیل قیمت اقتصادی و ممنوعیت واردات، هیچ رقیبی ندارند و خودروساز با کاستی‌های زیادی این محصولات را تولید و روانه بازار می‌کند، ایران خودرو ری را اولین شاسی بلند تولید داخل است که از لحاظ قیمتی در رده خودروهای مونتاژی چینی قرار می‌گیرد.

تخمین قیمت ایران خودرو ری را تخمین قیمت ایران خودرو ری را

خوشبختانه به همین دلیل بر اساس کاتالوگ منتشر شده، ری را به امکانات متنوعی مجهز شده است که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نمایشگر دیجیتال لمسی مولتی مدیا ۱۰ اینچی
  • کلاستر دیجیتال ۱۰ اینچی
  • اتولایت و دی لایت
  • ترمز پارک برقی
  • اتوهلد
  • تودوزی چرم سفید و آبی
  • سانروف برقی
  • صندوق‌پران
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • سنسور پارک
  • دوربین دنده عقب
  • تنظیم برقی صندلی راننده

بر اساس شنیده‌ها، امکانات و تجهیزات ایمنی این شاسی بلند ایرانی به اندازه‌ای است که ریرا را می‌توان امن‌ترین خودرو تولید داخل به‌حساب آورد.

ایران خودرو ری را ایران خودرو ری را

در جدول زیر برای تخمین قیمت ری را به مقایسه امکانات و آپشن‌های این خودرو با رقبای احتمالیش در بازار پرداخته‌ایم.

 نام خودرو ریرا هایما S5 پلاس چانگان CS35 پلاس ایکس ۵۵ پرو جک S3
سیستم کروز کنترل
سیستم کنترل پایداری
سیستم کنترل کشش ندارد
ترمز کمکی شروع حرکت سربالایی
سنسور جلو ندارد ندارد ندارد ندارد
هشدار نقطه کور ندارد ندارد ندارد ندارد
دی‌لایت
اتولایت ندارد
سنسور باد تایرها
ورود بدون کلید ندارد
فرمان برقی ندارد
دکمه‌های کنترل روی فرمان √د
نمایشگر مالتی مدیا دارد (۱۲ اینچ) دارد (۷ اینچی) دارد (۱۰.۲۵ اینچی) دارد (۱۰.۲ اینچی) دارد (۷ اینچی)
دوربین عقب
دوربین ۳۶۰ ندارد
کیسه هوا دارد (۴ عدد) دارد (۶ عدد) دارد (۶ عدد) دارد (۴عدد) دارد (۲ عدد)
تهویه اتوماتیک ندارد
تنظیم برقی صندلی‌های جلو ندارد ندارد ندارد
آینه تاشو برقی ندارد
چراغ گردشی ندارد ندارد ندارد ندارد
سنسور پا صندوق ندارد ندارد ندارد ندارد
سانروف

همان‌طور که در جدول بالا می‌بینید، ایران خودرو ری را به آپشن‌های متنوع‌تری به نسبت رقبای خود تجهیز شده است. یکی از دلایل این امر، رقابت ری را با نسل جدید این خودروها می‌تواند باشد؛ چرا که خودروهای چینی در مدت زمان کمتری به‌روزرسانی می‌شوند، اما خودروهای تولید مدت زمان زیادی را در چرخه تولید سپری می‌کنند. در نتیجه لازم است به امکاناتی تجهیز شوند که با گذر زمان، قابلیت رقابت خود را کمتر از دست بدهند.

تخمین قیمت ری را تخمین قیمت ری را

ایران خودرو ری را با چه قیمتی عرضه خواهد شد؟

هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص قیمت ری را برقی و بنزینی وجود ندارد و تمام قیمت‌هایی که در خصوص این خودرو به گوش می‌رسد، گمانه‌زنی‌هایی در بازار است. از آنجایی که خودرو ری‌ را از لحاظ قوای محرکه و همچنین سطح امکانات، به نسبت بسیاری از محصولات مشابه در بازار ایران برتری دارد، احتمالا در رده قیمتی یکسانی با این خودروها قرار بگیرد.

مزیت مهم ری را که آن را خواستنی‌تر از رقبای خود می‌کند، عرضه پرشمار و گسترده این محصول در بازار است؛ به‌گونه‌ای که خریداران این محصول به‌راحتی می‌توانند به تعمیرکار ماهر و قطعات یدک با قیمت معقول دسترسی پیدا کنند. اما در خصوص خودروهای مونتاژی، این موضوع صادق نیست. تعداد کمتر نمایندگی‌ها، قیمت نامتعارف هزینه تعمیر و نگهداری خودرو و حتی پیدا نشدن برخی قطعات یدکی، از جمله مشکلاتی هستند که خریداران خودروهای چینی با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

نمای عقب ایران خودرو ری را نمای عقب ایران خودرو ری را

برای تخمین قیمت ری را به سراغ قیمت شاخص‌ترین رقبای این خودرو در بازار می‌رویم که ارزشی در حدود 1 میلیارد و 250 میلیون تا 1 میلیارد 550 میلیون تومان در شرایط فعلی بازار دارند. بر این اساس قیمت ایران خودرو ری را باید چیزی در حدود 1 میلیارد و 350 میلیون تا 1 میلیارد و 400 میلیون تومان در بازار آزاد باشد. احتمالا این خودرو با قیمت 1 میلیارد و 100 میلیون تا 1 میلیارد و 200 میلیون تومان در کارخانه و توسط نمایندگی‌ها به فروش برسد.

در گجت نیوز بخوانید:
مشخصات فنی و امکانات ری را ، اولین شاسی بلند ایرانی رسما اعلام شد تاریخ عرضه شاسی بلند ایرانی ریرا به بازار مشخص شد خودروهای جدید سایپا، ایران خودرو و بهمن موتور که امسال به بازار عرضه می‌شوند ۹ خودروی جدید بازار ایران که سال آینده می‌آیند؛ از ال ۹۰ ایرانیزه تا نخستین شاسی بلند ملی آیا “ری را” نسخه کپی لاماری چینی است؟

نظر شما