شناسهٔ خبر: 66802973 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مخبر در دیدار امامعلی رحمان: توسعه روابط با کشور‌های اسلامی و همسایه از مهمترین دستاورد‌های آیت‌الله رئیسی بود

رئیس‌جمهور تاجیکستان در حاشیه مراسم ادای احترام سران و مقام‌های کشور‌های خارجی به رئیس جمهور و وزیر امور خارجه فقید با سرپرست ریاست‌جمهوری دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان -  محمد مخبر ضمن قدردانی از ابراز همدردی دولت و ملت تاجیکستان با دولت و ملت ایران، توسعه روابط با کشور‌های اسلامی، همسایه و همسو را از مهمترین دستاورد‌های شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برشمرد و گفت: ایران و تاجیکستان ظرفیت‌های قابل توجهی به ویژه در بخش تجاری و اقتصادی برای تقویت همکاری دارند که به رغم این ضایعه تلخ و تاسف‌بار باید از این ظرفیت‌ها در راستای ارتقای هر چه بیشتر روابط بهره برد.  

امامعلی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان نیز در این دیدار ضمن ابراز تأسف و تالم عمیق از این ضایعه غم‌انگیز گفت: آیت‌الله رئیسی سیاستمداری ورزیده و قابل اعتماد بود و دولت و ملت تاجیکستان هیچگاه یاد او را فراموش نخواهند کرد.  

رئیس جمهور تاجیکستان ضمن تمجید از سیاست منطقه‌ای آیت‌الله رئیسی در حفظ و تقویت پایه‌های دوستی و همکاری میان کشور‌های اسلامی و همسایه گفت: طی ۵ دیداری که در این مدت با ایشان داشتم توافق‌های همکاری بسیار خوبی میان دو کشور منعقد شد که امیدواریم با اجرای کامل آن‌ها شاهد ارتقای بیش از پیش روابط دو کشور باشیم.  

امامعلی رحمان با اشاره به علاقه شخصی خود به رئیس‌جمهور شهید، تصریح کرد: در این روز‌های غم‌انگیز و تلخ به ایران آمده‌ام تا در کنار مردم کشور دوست و برادرمان باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما