شناسهٔ خبر: 66802892 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

ابوالقاسم طالبی:

آیت الله رئیسی حقیقتا انسان مخلصی بود

«ابوالقاسم طالبی» در خصوص شهادت رئیس جمهور دولت سیزدهم و هیات همراه به جام جم گفت: من با شهید رئیسی به نوعی دوست بودم و اصلا قبل از اینکه ایشان وارد قوه قضاییه شوند و حتی قبل از تولیت آستان قدس، رابطه صمیمی و دوستانه‌ای با این شهید داشتم. ما همیشه در دیدارها مورد محبت این مرد بزرگ قرار می‌گرفتیم.

صاحب‌خبر -

طالبی در ادامه گفت: شهید رئیسی خصوصیت خاصی داشتند و کمتر کسی می‌توانست به وی نزدیک باشد و از این ویژگی خاص در مردی با چنین منسبی شگفت زده نشود، اکثر اطرافیان نیز این شهید را به همین ویژگی می‌شناختند؛ اخلاص. آیت الله رئیسی حقیقتا مرد مخلصی بود. 

کارگردان فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» افزود: شهید رئیسی همیشه تلاش می‌کرد خدایی عمل کند و در تمام اعمالش، خداوند را شاهد می‌گرفت و طوری رفتار می‌کرد که مشخص بود به شاهد و ناظر بودند خداوند یقین قلبی دارد. در دیدار ماه رمضان گذشته که آخرین دیدار ما شد، به نظرم همچنان خلوص در نگاه و منش این شهید بزرگوار وجود داشت. 

وی ادامه داد: در مصاحبه‌ای که برای انتخابات با شهید رئیسی داشتم، خاطراتی از زندگی سختی که در کودکی داشته شنیدم که واقعا در پرورش چنین انسانی موثر بوده است. مادر شهید رئیسی با آبرومندی و دست تنها، مخارج زندگی را فراهم می‌کرده بنابراین رئیس جمهور شهیدِ ما، فقر را با سلول‌های بدن خود حس کرده بود و به عنوان یک یتیم، مستضعفین مالی را درک می‌کرد و کرامت بالایی برای آن‌ها قائل بود. 

کارگردان فیلم سینمایی «دست‌های خالی» تاکید کرد: در این سال‌ها هم دیدیم که چطور با خضوع و دست بر سینه، مقابل مستضعفین حاضر می‌شد. شهید رئیسی درک کرده بود که زندگی سخت و فقر یعنی چه؟ وی دوران تحصیل سختی را هم تجربه کرده بود و در آشنایی با شهید بهشتی، در حقیقت استاد خودش را پیدا می‌کند. شهید رئیسی همیشه تاکید داشتند که از شهید بهشتی بسیار آموخته است. در نهایت نیز ما شاهد تجلی منش شهید بهشتی در شهید رئیسی بودیم. 

وی یادآوری کرد: از دیگری ویژگی‌های شهید رئیسی محبت و دوری از کینه توزی بود. اگر خاطرتان باشد شاهد بودیم رقبا در مناظرات انتخاباتی با این شهید چه کردند، اما شهید رئیسی با اینکه امکان استفاده از دادگاه ویژه روحانیت را هم داشت، اما یک کلمه شکایت نکرد و بدون حاشیه، در سکوت فقط دنبال خدمت بود. بعد از ریاست جمهوری نیز همه کسانی که در مناظرات با وی تندی کرده بودند را دعوت کرد و بدرقه گرمی با همه داشت. چنین رفتاری ناشی از اخلاص و خداباوری است. 

طالبی در آخر اظهار کرد: شهید رئیسی معتقد بود که اگر درست عمل کند، پاداش این عمل صالح را از خداوند می‌گیرد و شهادت پاداش خوبی برای این خلوص نیت بود.

نظر شما