شناسهٔ خبر: 66801424 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ارسال پیام تسلیت مدیران ادارات کهگیلویه و بویراحمد

مسئولان در دستگاههای کهگیلویه و بویراحمد در پیام های جداگانه شهادت رئیس جمهور شهید و همراهانش را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -
 
ارسال پیام تسلیت مدیران کهگیلویه و بویراحمد
پیام تسلیت مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برای شهادت رئیس‌جمهور محبوب کشورمان و هیأت همراه در سانحه سقوط بالگرد در ورزقان آذربایجان شرقی
منَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا گاهی میان خدمت و شهادت کمتر از آن چه فکر می کنیم فاصله ای نیست.شهید شدن در را خدمت مراتب خاص خود را دارد که برای هر خدمتگزاری مدالی است که خداوند برقلب بنده خویش آویزان می نماید.
اسوه های اخلاقی و کاری جامعه می آیند و فیض رفتن و حلاوت رسیدن به معبود خویش را یه بهترین تقدیر ممکن برایشان حضرت باری تعالی رقم خواهد زد.
سانحه دلخراش شهادت رییس جمهور محبوب و مردمی و همراهانش آحاد جامعه را مشوش و نگران ساخته است و جایگاه مردمی ایشان را در نزد خداوند رفیع تر نمود.اما تسلیت تنها وازه ای است که می توان در نگارش آورد در مقابل سنگینی آه دل مردمی که به امید خدمت زنده بودند.
سایه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر گستره ایران اسلامی پاینده است و این شهادت ها سرو تنومند این مرزو بوم را بیشتر از پیش زنده و پویا خواهد نمود.
اینجانب شهادت رییس جمهور محبوب و خدمتگزار ،شخصیتی وارسته از جنس ملت و خدمت ،حضرت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان وزیر تلاشگر امورخارجه ،امام جمعه صدیق مردم تبریز و استاندار جوان آذربایجان و تیم حفاظت و پرواز را که در کنار ایشان به فیض شهادت نائل آمده اند را به مقام معظم رهبری و همه ملت شریف ایران اسلامی ،مردم شریف و عزادار استان و جامعه فرهنگ و هنر تسلیت گفته و امیدوارم الگوی اخلاق و خدمت وشهادت در مسیر همه خدمتگزاران این نظام الهی همچنان روشن بماند.
امین درخشان
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد
****
پیام تسلیت شهرداری یاسوج 
متن پیام شهرداری یاسوج به شرح زیر است:
وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ
‌روح بلند شهیدِ خدمت حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و خادم ملت ایران که همواره دغدغه خدمت به مردم را داشتند و در همین راهِ مقدس به ملکوت اعلی پیوست.
شهرداری یاسوج شهادت رئیس‌جمهور اسلامی ایران آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همچنین وزیر محترم امور خارجه، نماینده محترم ولی‌فقیه و نیز استاندار محترم آذربایجان‌شرقی و هیات همراه را به محضر مقام معظم رهبری و ملت شریف و قدرشناس ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می نماید.
از درگاه خداوند سبحان علو درجات و محشور شدن با انبیا و اولیا الله را برای رئیس جمهور شهید و شهدای حادثه سقوط بالگرد و صبری عظیم و جزیل برای بازماندگان آرزو می‌نمایم.
 
****
پیام تسلیت ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان منتشر شد.
متن پیام به شرح زیر است: إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ ‌روح بلند آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا (ع) و خادم ملت ایران که در تمامی دوران مسیر خدمت، مجاهدانه و خستگی‌ناپذیر لحظه‌ای آرام نداشت و بر عهد صادقانه خود با خداوند متعال، مجاهدانه ایستاد؛ به ملکوت اعلی پیوست تا این سید عزیز و همراهانش، به مصداق آیه شریفه فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ، به جمع یاران شهید خود ملحق شوند.
ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد شهادت رئیس‌جمهور اسلامی ایران آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همچنین حسین امیرعبداللهیان وزیر محترم امور خارجه، آیت‌الله سیّد محمّدعلی آل‌هاشم نماینده محترم ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و نیز مالک رحمتی استاندار محترم و سایر همراهان شهیدشان را به محضر مقام معظم رهبری و نیز عموم مردم شریف ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌نماید.
علو درجات و محشور شدن با انبیا و اولیا الله را برای شهدای حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و هیئت همراه وی از خداوند متعال مسئلت داریم.
حسن حکمتیان رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد
*
معاون هنری و سینمایی و جمعی از هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمدبه هنگامه عروج شهید جمهور و همراهان شهیدشان بیانیه ای ارسال کرده اند .
عبدالصادق خاک نژاد معاون هنری و سینمایی و جمعی از هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمدبه هنگامه عروج شهید جمهور و همراهان شهیدشان بیانیه ای ارسال کرده اند که به شرح ذیل می باشد:
«هوالشهید» تسلیت نامه معاون هنری اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی و جامعه هنری استان به هنگامه عروج شهید جمهور و همراهان شهیدشان:
«امام جعفرصادق (علیه‌السلام)»: أَجْوَدُ النّاسِ مَن جادَ بِنَفسِه وَ مالِهِ فی سبیل الله تعالی. سخاوتمندترین مردم آن کسی است که جان و مال خود را جوانمردانه در راه خدای متعال تقدیم نماید...
خدمت به مردم و جانفشانی در طریق وظیفه، تقدیری است که برای بسیار افراد در بیشتر جوامع لازم می گردد.اما آنچه وابستگی ایجاد می کند و زنجیر محبت جمهور را با رییس جمهور محکم و قلبی می نماید،تلاش صادقانه است و همت برای رشد جامع الاطراف امور.به وقت سانحه که اخبار روایت گردید ،مردمان این دیار مضطر گشته و صادقانه حزین و افسوس وار باور خویش را تلنگر می زدند که این نابهنگام است و راه حضور می بایست بلندتر باشد.
اما تقدیر شهادت نصیب مردمانی گشت که لقب آسمانی و مردمی شهید جمهور را کنار لیاقت خادم الرضایی بر سینه زلالشان حک نمودند. به وقت شهادت رییس جمهور محبوب مردمی و همراهانش بسیاری از جامعه هنری در کنار آحاد مردم مشوش و مضطرب مانده اند و تسلیت خویش را به پیشگاه امام دوستی ها در روز میلادش تقدیم نموده و از محضر حضرت باریتعالی رحمت بی واسعه برای خدمتگزار صدیق این سرزمین و تیم همراهش مسئلت می نمایند.
به امید این که شهادت در راه خدمت، الگویی باشد برای آبادانی بیشتر این دیار. و سرو تنومند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در زیر سایه رحمت الهی و الگوهای صدیق و علیم همچنان سبز و ریشه دار بماند.
***
مداومت‌ سید محرومان برای حل مشکلات و شهادت در راه خدمت، الهام‌بخش‌ مسئولان است
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کهگیلویه‌وبویراحمد با صدور پیامی، شهادت حضرت آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور محبوب ملت ایران و همراهانشان در سانحه سقوط بالگرد را تسلیت گفت.
در متن این پیام آمده است؛
«بسمه تعالی»
*وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ* «۱۶۹،آل عمران»
خبر شهادت حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشور و همراهان ایشان در پی وقوع حادثه سقوط بالگرد، ملت ایران را در بهت و اندوه فرو برد. بدون شک این ضایعه فقدانی بزرگ و جبران‌ناپذیر‌ است.
مداومت‌ و استقامت سید محرومان در پیگیری و تلاش برای حل مشکلات و شهادت در راه خدمت به مردم، افتخار آفرین و الهام‌بخش‌ همه مسئولان و خادمان کشور است.
با قلبی آکنده از غم، شهادت جانسوز حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری محبوب و همراهان‌ گرامی شان حضرت آیت الله آل‌هاشم امام جمعه محترم تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی را به خانواده این عزیزان، مردم سربلند ایران و به ویژه ستون استوار خیمه انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) و خانواده بزرگ صنعت برق کشور تسلیت و تعزیت عرض نموده و رحمت و مغفرت الهی برای ایشان از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.
رسول روستائی
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل
****
پیام تسلیت فرمانده ناحیه مقاومت ونمایندگی ولی فقیه  سپاه شهرستان چرام در پی سانحه سقوط بالگرد وشهادت رئیس جمهور و همراهان 
سرهنگ پاسدار «مصطفی اقبالی پور» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان چرام و حجت‌الاسلام «مهدی احتشامی » مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان با صدور پیامی شهادت ریاست جمهوری و هیئت همراه خدمتگزار را تسلیت گفتند.
در این پیام آمده است:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
سَلَامٌ عَلَى إِبْرَاهِیمَ ﴿١٠٩﴾کذَلِکَ نَجْزِی الْمُحْسِنِینَ ﴿١١٠﴾ انَّهُ مِنْ عِبَادِنَا الْمُؤْمِنِینَ ﴿١١١﴾ سوره صافات
خبر شهادت رئیس جمهور مجاهد حضرت آیت الله ابراهیم رئیسی، وزیر امور خارجه، امام جمعه و استاندار تبریز و سردار موسوی سرتیم حفاظت رئیس جمهورو هیئت همراه موجب تأثر و تأسف عمیق اینجانبان گردید.
شهادت مدافع و زبان گویای حق و دفاع از احکام الهی، خادم دلباخته‌ی آستان رضوی، امامت و ولایت، پاسبان حضرت ولی الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء و رئیس جمهور خدوم و انقلابی را که از تلاش برای رفع موانع و مشکلات کشور لحظه ای غافل نشد و شبانه روز برای خدمت به این مردم ولایتمدار جهاد کرد و در نهایت مزد خود را با شهادت در شب ولادت ثامن الائمه علی ابن موسی الرضا (علیه السلام) از درگاه خداوند متعال دریافت کرد موجب تأثر و تالم گردید.
بی شک با فقدان این خادم ملت در اراده مردم شریف ایران اسلامی خللی ایجاد نخواهد شد و در رسیدن به قله‌های تعالی و پیشرفت مصمم‌تر از قبل گام برخواهند داشت.
اینجانبان فقدان این عالم خستگی ناپذیر و انقلابی و با اخلاص را به محضر مبارک حضرت بقیه الله الاعظم عجل اللّه تعالی فرجه الشریف و رهبر معظم انقلاب و حوزه‌های علمیه و عموم ملت شریف ایران و همه بازماندگان خصوصاً همسر و فرزندان محترم تسلیت عرض نموده و علومقام برای آن فقید سعید مسئلت می‌نمائیم.
سرهنگ پاسدار مصطفی اقبالی پور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان چرام
حجت الاسلام مهدی احتشامی
نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان چرام
*
فرماندار گچساران در پیامی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانشان را سانحه هوایی سقوط بالگرد در استان آذربایجان شرقی تسلیت گفت:
بسم‌ الله الرحمن الرحیم
« وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ »
خبرشهادت خادم الرضا، خادم جمهور ایران، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی ، رئیس‌جمهور کشور و وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار و همراهانشان، در پی وقوع حادثه سقوط بالگرد، قلب‌های‌ ملت ایران را در بهت و اندوه فرو برد.
صفای باطن، تواضع و شوق خدمتگزاری به مردم مهم ترین ویژگی ایشان در تمام این ادوار بود. ارتقاء مسئولیت های رسمی، هیچ گاه باعث دگرگونی روحیات این روحانی خدمتگزار نشد. ارادت قلبی شهید رئیسی به امام چنان بود که در مهم ترین سالهای مسئولیت در قوه قضائیه و ریاست جمهوری نیز آن را فراموش نکرد و بر آن مداومت می ورزید.
آیت‌الله رئیسی رحمه الله علیه با قلبی رئوف، نیتی صادقانه و خالصانه، اندیشه‌ای ژرف و اراده‌ای جدی همواره برای حل مشکلات مردم بویژه طبقه کم‌درآمد، تلاشی وافر و شبانه‌روزی داشتند و دغدغه‌مندانه مسائل را پیگیری و رصد می‌کردند.
اینجانب شهادت عالم برجسته آیت الله رئیسی رحمه الله علیه را محضر ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای، خاندان مکرم، همسر گرامی و فرزندان محترم و همه وابستگان و نیز ملت شریف ایران تسلیت می‌گویم و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.
همچنین مراتب تأثر خود را در پی شهادت برادر ارجمندم زنده‌یاد حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، همچنین آیت‌الله سید محمد علی آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه تبریز و استاندار محترم آذربایجان شرقی که همراه با رئیس جمهور فقید در حین مأموریت به لقالله پیوستند اعلام می‌دارم و به خاندان معزز این مسئولان خادم و ملت شریف ایران تسلیت و تعزیت می‌گویم و از خداوند متعال آمرزش، رحمت و آرامش و حشر با اولیالله را برای آن خدمتگزاران شریف طلب می‌کنم و برای بازماندگان صبر و سلامتی می‌خواهم.
روانبخش دیهیمی خوب
فرماندار شهرستان گچساران*
*
مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان را تسلیت گفت
غلامرضا کمالی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران در پیامی شهادت آیت‌الله رییسی، رییس جمهور محبوب و مردمی ملت و جمعی از یاران صدیقش را تسلیت گفت.
در متن این پیام آمده است؛
آخرین کلام امام حسین علیه السلام در روز عاشورا در اوج آرامش:
إلهِی رِضاًبِقَضائِکَ تَسلِیمًا لأمْرِکَ لا مَعبودَ سِواکَ یا غِیاثَ المُستَغیثینَ.
ای خدای من، من راضی به قضاء و حکم تو هستم و تسلیم امر و اراده تو می باشم. هیچ معبودی جز تو نیست، ای پناه هر پناه جوئی.
شهادت عالم مجاهد و خستگی ناپذیر، خادم صادق مردم، دلسوز بی پناهان و با اقتدار در مقابل زورگویان، حضرت آیت الله سید ابراهیم رییسی رحمةالله علیه را به محضر ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، خانواده معظم و گرامی و همه‌ی بازماندگان، هیات محترم دولت، ملت ایران اسلامی، دوستان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می نمایم. بی تردید مجاهدت طولانی مدت این شهید گرانقدر در بخش‌های مختلف قضائی و در راس دولت مردمی سیزدهم ویژگی بارز این عالم مجاهد و خدمتگزار است که برای همیشه تاریخ در ذهن و خاطره ی ملت شهید پرور ایران به یادگار می ماند.
او به خوبی به همگان نشان داد فرصت خدمت بسیار کم است و نهادینه کردن این فرهنگ در بین مسئولین یکی از بزرگترین درس های عملی این خادم واقعی ملت می باشد.
اینجانب به نمایندگی از همه همکاران شرکت نفت و گاز گچساران، رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان و یاران شهیدش مسألت می نمایم.
*
پیام مشترک امام جمعه وفرمانده سپاه گچساران به مناسبت درگذشت شهادت گونه آیت الله رئیسی و هیئت همراه:
بسم الله الرحمن الرحیم
خبرتاسف باروغم انگیزدرگذشت شهادت گونه روحانی مجاهدومهاجرالی الله حضرت آیت الله دکترسیدابراهیم رئیسی و هیئت همراه ایشان در حادثه ی تلخ و ناگوار سقوط بالگرد، موجی ازغم و اندوه و ماتم را در میان دلدادگان و عاشقان انقلاب اسلامی در سراسر جهان خصوصاً ایران اسلامی ایجاد کرد.
بدون تردید مصیبت این ضایعه ی جانکاه وارتحال شهادت گونه  پرافتخار رئیس جمهوری خدوم و مردمی و مخلص که تمام وجودش را وقف انقلاب اسلامی و خدمت به مردم شریف ایران اسلامی کرده بود و همچنین شهادت وزیر امور خارجه ی انقلابی  جناب دکتر حسین امیرعبداللهیان و نماینده مردمی و محبوب ولی فقیه حضرت آیت الله آل هاشم و استاندار جوان و ولایی  جناب دکتر مالک رحمتی و دو تن از اعضای تیم حفاظت ریاست جمهوری و کادر ایثارگر پرواز ضایعه ای نیست که به زودی التیام پیدا کند.
حضرت آیت الله رئیسی روحانی مجاهدوخستگی ناپذیری بودکه درطول  عمر پر برکت خود کارنامه ای سرشار از خدمت صادقانه و مخلصانه در عرصه های متعدد بویژه در طول مدت کوتاه ریاست جمهوری به یادگارگذاشت و بامدیریت انقلابی وخدمت شبانه روزی وصبربرطعن بدخواهان به شعارمامیتوانیم جامه عمل پوشاند.
اگرچه فقدان این شخصیت بزرگ که گوشت و پوست و استخوانش با فرهنگ اهل بیت رقم خورده بود و عنوان پرافتخار خادم الرضا را بر گردن خود آویخته بود و در تداوم همین خدمت به جایگاه رفیع سیدالشهدای خدمت به جامعه دست پیدا کرد، ضایعه ای سنگین و غیر قابل جبران است؛ اما ملت ایران نشان داده که درشرایط سخت  با اتحاد و ایمان و همبستگی تحت زعامت امام المسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مسیر عزت بخش این سید بزرگ و همراهان شهیدش را ادامه خواهد داد وان شاءالله درجهت تحقق حکومت عظمی مهدوی تلاش خواهد کرد.
اینجانبان  این ضایعه تلخ و اندوهناک  را به محضرامام عصر عج ، رهبر معظم انقلاب و ملت انقلابی ایران و خانواده های این عزیزان وعموم همشهریان عزیز تسلیت عرض نموده وضمن طلب صبربرای بیت شریف آن فقید سعیدوهمراهان حشربااجدادطاهرینش رابرایشان مسالت داریم .
سیدعنایت هاشمی منش  امام جمعه گچساران 
سرهنگ پاسدار ناصرصالحی فرمانده سپاه گچساران
***
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد طی پیامی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش را تسلیت گفت.
در متن پیام سید جواد هاشمی آمده؛
بسمه تعالی 
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا
در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.
با قلبی آکنده از غم و اندوه شهادت جانسوز خادم صادق ملت رئیس جمهور محبوب و مجاهد خستگی ناپذیر خادم الرضا حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان گرانقدرشان که بالغ بر هزار شبانه روز خدمت بی وقفه در شب مولود حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در سانحه دلخراش سقوط بالگرد به فیض عظمای شهادت نائل آمدند را به پیشگاه ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب، ملت شریف ایران اسلامی و همه آزادیخواهان و عدالت طلبان جهان تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.
****
تسلیت رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان
سعید جاودان سیرت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد در پی شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و جمعی از همراهان ایشان پیام تسلیتی صادر کرد.
در متن پیام سعید جاودان سیرت آمده است: 
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ ﴿۱۶۹﴾ 
هرگز کسانی را که در راه خدا کشته شده‏‌اند مرده مپندار بلکه زنده‏‌اند که نزد پروردگارشان روزی داده می ‌شوند (۱۶۹)
وفای به عهد، تعهد و خدمت به مردم در ‌روح بلند شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و خادم ملت ایران که در تمامی دوران خدمت، صادقانه و خالصانه از هیچ کوششی برای توسعه، پیشرفت و شتاب علمی جامعه دانشگاهی ایران اسلامی دریغ نکردند مشهود و ملموس و نشانه بارزی از ایثار و جهاد در راه خدا بود که در نهایت در این راه به یاران شهیدش پیوست.
اینجانب به نیابت از مجموعه سلامت استان شهادت رئیس‌جمهور اسلامی ایران آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همچنین امیرعبداللهیان، وزیر محترم امور خارجه، آیت‌الله سیّد محمّدعلی آل‌هاشم، نماینده محترم ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی، استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از همراهان را خدمت ملت شریف و شهید پرور جمهوری اسلامی ایران خاصه رهبر معظم انقلاب اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم. 
از خداوند بزرگ می‌خواهیم خادم امام رضا(ع) همانند یاران شهیدش با امامان و معصومین محشور بگردانند.
*
رئیس تأمین اجتماعی شهرستان گچساران با صدور پیامی شهادت رئیس دولت مردمی را تسلیت گفت.
متن پیام تسلیت جمشید علیزاده به شرح زیر است:
وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ
“ﻫﺮﮔﺰ ﮔﻤﺎﻥ ﻣﺒﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﻛﺸﺘﻪ ﺷﺪﻧﺪ ﻣﺮﺩﻩ‌ﺍﻧﺪ، ﺑﻠﻜﻪ ﺯﻧﺪﻩ‌ﺍﻧﺪ ﻭ ﻧﺰﺩ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺷﺎﻥ ﺭﻭﺯﻱ ﺩﺍﺩﻩ ﻣﻰ‌ﺷﻮﻧﺪ”
رحلت ملکوتی بزرگمردِ ایمان، اخلاص و عمل، رئیس جمهوری اسلامی ایران، آیت الله جناب آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی (رضوان الله تعالی علیه) و نیز حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی؛ دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و کادر پرواز در حین انجام وظیفه، ایران اسلامی را در غم و ماتمی عمیق فرو برده است.
با قلبی آکنده از اندوه، این مصیبت عظیم را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم شریف ایران و خانواده محترم آن فقیدان سعید تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای روح مطهرشان رحمت واسعه الهی و محشور شدن با ائمه معصومین (علیهم السلام) را خواستاریم.
تلاش‌های خالصانه و خستگی‌ناپذیر جناب آقای دکتر رئیسی در طول حیات پُربرکت‌شان برای حل مشکلات مردم و پیشرفت کشور برآمده از سیره و منش انقلابی آن شهید بود که مطمئنا اندوخته‌ای ارزشمند برای ایشان در پیشگاه باری تعالی خواهد بود.
گفتنی است بالگرد حامل آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» روز گذشته (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت) پس از افتتاح «سد قیز قلعه سی» در مسیر افتتاح پروژه «ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز» در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شد.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت‌الله آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی از دیگر سرنشینان بالگرد بودند که به شهادت رسیدند.
***
حزب موتلفه اسلامی شهرستان های کهگیلویه بزرگ طی پیامی شهادت آیت الله رئیسی و همراهمانش در سانحه دلخراش سقوط بالگرد را تسلیت گفت.
در بخشی از پیام تسلیت حزب موئتلفه امده است:
مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا
حادثه غم انگیز وعروج ملکوتی وشهادت گونه ریس جمهور ولایی و مجاهد فی سبیل الله دکتر ریسی "طاب ثرا"
وزیر ممتاز امورخارجه دکتر حسین عبدا للهیان وامام جمعه عالم وفاضل تبریزایت الله ال هاشم واستاندار جوان اذربایجان شرقی وسایر همران را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم ومقام معظم رهبری وملت ایران وامت اسلامی وهمه ی سوگوران ودلشکستان تسلیت می گوییم.
****
پیام تسلیت رئیس شورای شهر دوگنبدان به مناسبت شهادت رئیس جمهور محبوب
رییس شورای شهر دوگنبدان به مناسبت شهادت رییس جمهور مردمی و محبوب کشورمان،پیام تسلیتی به شرح ذیل صادر کرد:
ایران عزیز  امروز با خبر شهادت مظلومانه رئیس جمهور و همراهان وهم رزمانش متأثر است و بی شک  این غم بزرگ سال‌ها برای ما  می‌ماند چرا که خادمی دلسوز را در مسیر خدمت از دست داده ایم.
این شهادت  هبه باریتعالی به مردی از خاندان فاطمی  است که برای رسیدن به آرامش و آسایش مردم کشورش از جان مایه گذاشت و جانش را تقدیم  نمود این واقعه‌ی تلخ را به به همه مردم و علی الخصوص شهروندان دوگنبدان ، آیات عظام ، حوزه های علمیه ، رهبر عظیم الشان انقلاب  و خانواده محترم رئیس جمهور فقید کشورمان و همراهان شهیدش  تسلیت عرض می‌کنیم و در غم رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای (حفظه الله) شریک هستیم و به ساحت مقدس حضرت (عصر عج)  عرض تسلیت داریم.
محمد علی کرمی فرد
رییس شورای شهر دوگنبدان
****
پیام تسلیت مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در پی شهادت رئیس جمهور
سرهنگ سلمان خواست خدایی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد با صدور پیامی شهادت رئیس جمهور آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» و همراهان ایشان را در سانحه سقوط بالگرد تسلیت گفت.
در متن این پیام آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ المُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا 
شهادت خادم خستگی‌ناپذیر، رئیس جمهور محبوب و مردمی آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» و همراهان ایشان در سانحه سقوط بالگرد، بار دیگر ملت بزرگ ایران اسلامی را عزادار کرد.
بی شک این اتفاق غم انگیز به تقویت وحدت ملی و یکپارچگی ملت شریف ایران و خدمتگزاران و کارگزاران نظام برای تداوم راه و مسیر پرافتخار و عزت آفرینی که خادم‌الرضا «ع» به ودیعت نهاده است را مستحکم‌تر می‌سازد.
این شهید عزیز در طول سال‌های عمر پر برکت خویش مجاهدات و خدمات بیشماری به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم شریف ایران ارائه داشتند و در مسئولیت‌های خطیر خود در جایگاه‌های مختلف، بدون احساس خستگی و از عمق جان به مردم خدمت‌رسانی کرده و منشأ تحولات بسیاری در زمینه‌سازی خدمت صادقانه و بدون منت به مردم بودند.
حضور آن بزرگوار در سنگر‌های خدمت، از جمله دستگاه قضائی و ریاست جمهوری مایه اعتماد مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و آرامش و قوت قلب دوست‌داران انقلاب سربلند اسلامی بود.
شهید آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» در عرصه‌های مختلف خدمت به مردم و ترویج فرهنگ و مبانی انقلاب، فردی ساعی و تلاشگر بود و در تمامی عرصه‌ها عاشقانه و با تمام وجود برای خدمت به مردم و تأمین رفاه و آسایش آنان تلاش می‌کرد و سرانجام نیز جان عزیز خویش را در مسیر ساخت و آبادانی ایران تقدیم و ردای شهادت به تن نمود.
 
بدون شک تحمل فقدان این مجاهد سخت کوش و مسئول عالی رتبه کشور و همراهان ایشان برای نظام و ملت سرافراز ایران بسیار دردناک و جانکاه خواهد بود، اما یاد و خاطره خدمات ارزشمند و ارزنده ایشان در مسیر تعالی، پیشرفت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره در اذهان ملت قدرشناس ایران به یادگار خواهد ماند.
اینجانب با ابراز تأسف فراوان، ضایعه جان گداز و اندوه‌بار شهادت آن خدمتگزار صدیق انقلاب و همراهان ایشان از جمله «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه، آیت‌الله «سید محمد علی آل هاشم» امام جمعه تبریز، «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان‌شرقی، کادر پرواز و تیم حفاظت را در سانحه سقوط بالگرد، به محضر حضرت ولی‌عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، ملت بزرگوار ایران و خانواده محترم این عزیزان تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم؛ و تعالی روح بلند ایشان و صبر و شکیبایی وابستگان را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نماییم.
****
پیام تسلیت خانه مطبوعات استان کهگیلویه به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه
در پی اعلام‌خبر شهادت رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان‌شان، خانه مطبوعات استان کهگیلویه وبویراحمد پیام تسلیتی صادر کرد.
 
متن پیام بدین شرح است :
إِنَّا لِله وَ إِنَّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ
وَٱلَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهۡدِیَنَّهُمۡ سُبُلَنَا وَ إنَّ‌ٱللهَ لَمَعَ‌ٱلۡمُحۡسنِینَ
روح بلند سید محرومان ،  خادم‌الرضا، خادم ملت ایران، رئیس جمهور مردمی حضرت آیت‌الله دکتر  سید ابراهیم رئیسی که در تمامی دوران مسیر خدمت، مجاهدانه و خستگی‌ناپذیر بر عهد صادقانه خود با خداوند متعال ایستاد، در شب زیارت مخصوصه امام رضا(ع)به ملکوت اعلی پیوست
خانه مطبوعات استان کهگیلویه وبویراحمد، شهادت  سید مظلومان ،خادم الرضا ، حضرت  آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور محترم و همراهان از جمله حضرت  آیت الله آل هاشم امام جمعه محترم تبریز ،دکتر امیرعبداللیهان وزیر محترم امور خارجه ، دکتر مالک رحتمی استاندار محترم آذربایجان شرقی ،سردار سید مهدی موسوی رئیس یگان حفاظت رئیس‌جمهور، سرهنگ خلبان سید طاهر مصطفوی، سرهنگ خلبان محسن دریانوش وسرگرد فنی بهروز قدیمی را به  مقام معظم رهبری، ارکان نظام ، دولتمردان ، همه ملت شریف ایران اسلامی  واصحاب رسانه کشور تسلیت وتعزیت  عرض نموده  و از خداوند متعال برای شهدای گران‌قدر این سانحه غمبار، رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان و خانواده‌های ایشان، درخواست صبر جمیل و اجر جزیل دارم.
****
در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس جمهور کشورمان و هیئت همراه در سانحه هوایی، رئیس بسیج هنرمندان شهرستان کهگیلویه در پیامی این واقعه دردناک را به ملت شریف ایران تسلیت گفت.
در متن پیام تسلیت سید زاهد کشاورز آمده است:
انا لله و انا الیه راجعون
الذِينَ تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلآئِكَةُ طَيِّبِينَ يَقُولُونَ سَلامٌ عَلَيْكُمُ ادْخُلُواْ الْجَنَّةَ بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ. (نحل آیه 32 )
روح سلاله حضرت زهرا (سلام الله علیها) و رئیس جمهور مردمی در راه خدمت به ملکوت اعلی پیوست و او سیدالشهدای خدمت شد.
با نهایت تأثر و تاسف، ملت شریف ایران در شب میلاد حضرت ابوالحسن‌الرضا (علیه آلاف التحیه و الثنا)، بزرگ خادم آستان ملک پاسبان حضرتش و خدمتگزار مجاهد، ولایتمدار، انقلابی، مردمی و استکبارستیز خود؛ آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی را در حادثه‌ای بسیار تلخ و اندوه‌بار از دست داد.
ملت شریف ایران هیچگاه یاد و نام رئیس جمهور پاک‌دست، پرتلاش، ولایت‌مدار و خادم محرومان و مستضعفان را فراموش نخواهد کرد و نام آیت‌الله دکتر رئیسی و یار دیرینش سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که پرچم جمهوری اسلامی ایران را بر فراز قله‌های افتخار به اهتزاز درآورده‌اند، در تمام دوران خواهد درخشید.
بی گمان چلچراغ خدمات ارزشمند شهید آیت الله رئیسی(ره) چه در دوران ریاست بر قوه قضاییه، چه در زمان تولیت آستان قدسی ثامن الحجج(علیه‌السلام) و نیز در این کمتر از سه سال ریاست بر قوه مجریه و عرصه‌های پیشین مجاهدت خالصانه، در دل مردم فهیم، پرفروغ و جاودان خواهد ماند؛ مردمی که با چشم خود مردمی‌بودن منتخب محبوب خود را دیدند و به این درک رسیدند که او خالی از خویش و پر از مردم بود.
شهادتِ شهیدِ خدمت، رییس محترم جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همچنین نماینده محترم ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه شهر تبریز آیت الله آل هاشم، وزیر محترم امور خارجه جناب آقای امیرعبداللهیان، استاندار محترم آذربایجان شرقی و هیأت همراه را به محضر حضرت ولی‌عصر (عج)، مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، ملت شریف ایران، بیت مکرم آن مرحومان و مردم شریف شهرستان کهگیلویه تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند سبحان برای آنان رحمت، علو درجات و همنشینی با اولیای الهی را مسئلت داریم.
سید زاهد کشاورز
سی‌و‌یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
رئیس بسیج هنرمندان کهگیلویه
*****
پیام تسلیت مدیرکل کانون کهگیلویه و بویراحمد در پی شهادت سیدابراهیم رئیسی؛ رییس‌ جمهور
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد با صدور پیامی شهادت سیدابراهیم رئیسی؛ رییس‌جمهور ایران را تسلیت گفت.
سلیمان شهبازی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در متن تسلیت آورده است:
«شهادت هنر مردان خداست»
بسم الله الرحمن الرحیم 
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ
حیات عند رّب نقطه پایانی معراج بشریّت است که به آن مقام جز با شهادت دست نمی توان یافت (شهید آوینی)
سی ام اردیبهشت یکی از تلخ ترین روزهای ملت ایران شد و رئیس جمهور مردمی و محبوب آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در روز ولادت ثامن الائمه در آغوش گشوده حضرت علی بن موسی الرضا(ع) آرام گرفت، خوشا به سعادت نیک مردانی که این چنین به خدای خود لبیک می گویند و سرافرازان تاریخ ماندگار شدند.
با دلی مملو از غم و اندوه شهادت خادم الرضا رئیس جمهور مردمی ایران اسلامی، «حضرت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی» و یاران و همراهانش را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، ملت شهید پرور ایران و مردمان انقلابی استان کهگیلویه و بویراحمد تسلیت عرض مینمایم. 
امید که روح بلند سید محرومان ، خادم الرضا(ع)، شهید خدمتگزار به جهان اسلام، انقلاب اسلامی و شهیدان خدمت ایران عزیز بر خوان رحمت اهلبیت(ع) دعاگوی همه مردم انقلابی، شریف و داغدار باشد.
 

نظر شما