شناسهٔ خبر: 66801357 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

با مدیرعامل جدید سامسونگ آشنا شوید

صاحب‌خبر -

بعد از سال‌ها مدیرعامل سامسونگ تغییر کرد و حالا یانگ هیون جون که سابقه مدیریتی طولانی در دیگر بخش‌ها دارد, مدیر عامل این شرکت شده است.

سامسونگ الکترونیکس یانگ هیون جون  (Young Hyun Jun) را به‌عنوان رئیس جدید بخش راهکارهای مبتنی بر دستگاه خود معرفی کرد. این بخش در واقع جزوی از کسب و کار نیمه هادی سامسونگ است که جون پس از 24 سال فعالیت در این شرکت به‌عنوان مدیر آن انتخاب شده است.

مدیرعامل جدید سامسونگ، از مدیران قدیمی این شرکت است

یانگ هیون جون، مدیرعامل جدید سامسونگ یانگ هیون جون، مدیرعامل جدید سامسونگ

یانگ هیون جون، مدیرعامل جدید سامسونگ

جون پس از تأیید هیئت مدیره و سهامداران، به‌صورت رسمی به سمت مدیرعاملی سامسونگ درخواهد آمد. سامسونگ دو مدیرعامل دارد که یکی مسئول بخش نیمه‌رسانا (تراشه‌ها) و دیگری مسئول بخش تجربه دستگاه (شامل گوشی‌های هوشمند، نمایشگرها و غیره) است. طبق اعلام سامسونگ، هدف اصلی جون «تقویت رقابت‌پذیری در بحبوحه محیط نامشخص کسب‌وکار جهانی» است.

جون جایگزین رئیس فعلی سامسونگ، کیهیون کیونگ می‌شود که اکنون جای جون را در بخش کسب‌وکارهای آینده می‌گیرد. این بخش در سال ۲۰۲۳ برای بررسی چشم‌اندازهای جدید جهت رشد آینده سامسونگ تأسیس شد. براساس بیانیه مطبوعاتی سامسونگ، انتظار می‌رود کیونگ با تکیه بر تجربه رهبری خود در بخش نیمه‌رساناها، بر یافتن فرصت‌های رشد جدید تمرکز کند.

رئیس جون سابقه طولانی در مدیریت بخش‌های مختلف سامسونگ دارد. به طوری که از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ رئیس بخش حافظه و از ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۳ رئیس بخش باتری بوده است. این سابقه طولانی به ویژه در زمینه حافظه، به احتمال زیاد برای مدیران سامسونگ که نگران عقب افتادن از SK Hynix، بزرگترین شرکت رقیب خود در بخش حافظه هستند، اهمیت حیاتی دارد.

با توجه به نظرسنجی ماه مارس سایت TrendForce که نشان می‌دهد SK Hynix تنها ۸ درصد از سهم بازار SSD سازمانی سامسونگ را در اختیار دارد و سایر منابع نشان می‌دهند که SK Hynix بر بازار عرضه HBM تسلط دارد، سامسونگ در خطر از دست دادن جایگاه اول خود در بازار حافظه قرار دارد. با این حال، سامسونگ ممکن است به زودی با پیشرفت‌های خود در حوزه فناوری DRAM VCT که در سال ۲۰۲۵ عرضه می‌شود، برتری قابل توجهی نسبت به SK Hynix در DRAM داشته باشد، اما این ممکن است برای سرمایه‌گذاران سامسونگ به اندازه کافی سریع نباشد.

تغییر مدیرعامل سامسونگ تغییر مدیرعامل سامسونگ

دولت آمریکا به سامسونگ 6.4 میلیارد دلار پول می‌دهد تا کارخانه‌های جدیدی برای ساخت تراشه در تگزاس بسازد. این خبر عالی برای سامسونگ، خصوصاً برای مدیرعامل جدیدشان آقای جون خواهد بود.

سامسونگ همچنین یک لپ‌تاپ جدید به نام گلکسی بوک 4 اج (Galaxy Book4 Edge) دارد که قرار است به زودی عرضه شود. این لپ‌تاپ ظاهراً بهترین صفحه نمایش را در بین لپ‌تاپ‌های مشابه دارد و بخشی از برنامه جدید Copilot پلاس مایکروسافت خواهد بود.

در گجت نیوز بخوانید:
تولید گوشی های تقلبی سامسونگ در ایران؛ مراقب باشید سامسونگ جایگاه نخست فروش جهانی مانیتورهای OLED را از آن خود کرد گوشی مدیر عامل سامسونگ، طرفداران تعصبی را شرمنده می‌کند

برچسب‌ها:

نظر شما