شناسهٔ خبر: 66801143 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

هوش مصنوعی در iOS 18؛ ویژگی کاربردی جدید اپل موزیک لو رفت

صاحب‌خبر -
گروه فناوری: کمتر از سه هفته‌ی دیگر تا WWDC فاصله داریم؛ مراسمی که در آن iOS 18 و ویژگی‌های هوش مصنوعی‌ اپل معرفی خواهند شد. در گزارشی جدید ادعا شده است که اپل روی به‌روزرسانی‌ ویژگی Crossfade اپل موزیک در iOS 18 کار می‌کند.
Crossfade نوعی جلوه‌ی صوتی در اپلیکیشن‌های موسیقی است که هنگام رفتن به آهنگ بعدی، صدای آهنگ فعلی را به آرامی کم می‌کند تا فرآیند انتقال به آهنگ دوم صورت بگیرد.
اپل در اضافه کردن قابلیت Crossfade به iOS بسیار کند عمل کرد. این ویژگی مدت‌ها روی نرم‌افزارهای اندروید و دسکتاپ وجود داشت، اما تا زمان انتشار iOS 17 به آیفون اضافه نشده بود.
اپل اینسایدر گزارش می‌دهد که قابلیت شخصی‌سازی Crossfade در قالب مجموعه‌ای از ویژگی‌های موسوم‌به Smart Song Transitions به iOS 18 اضافه خواهد شد.
شخصی‌سازی Crossfade همین حالا تا حدی امکان‌پذیر است. می‌توانید به بخش تنظیمات در آیفون بروید و گزینه‌ی Crossfade را از بخش Music انتخاب کنید. پس از فعال‌کردن Crossfade، اسلایدری ظاهر می‌شود که به شما امکان تنظیم مدت‌زمان Crossfade را بین یک تا ۱۲ ثانیه می‌دهد.
احتمالاً اپل قصد دارد شخصی‌سازی بیشتری برای قابلیت یادشده در iOS 18 در نظر بگیرد. باید تا رویداد WWDC برای فهمیدن این موضوع صبر کنیم. کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل ۲۱ خرداد برگزار می‌شود.

نظر شما